Sähkövika osoittautuikin pikkuviaksi sillä vain sytyspuolan johdot olivat irti. Tuoretta bensaa bensapinnan anturin reiästä sisään ja neljännellä polkaisulla tärähti käyntiin. Myös paperiasiat saatiin edellisen omistajan kanssa kuntoon, eli skootteri olikin kilvissä.
Noh, emäntä ajeli kuukauden päivät skootterilla kuntosalille kunnes päätin alkaa remppaamaan sitä perusteellisesti.
Aluksi purin Keewayn osiin, pesin rungon, jarrusatulan ja etupumput. Kiillotin etuvanteen ja väritin rengastekstit, heitin hilut takaisin runkoon ja runko kiinni moottoriin. Pesin ja voitelin kaasu- ja jarruvaijerin.
Kokeilin huvin vuoksi vajaata CPI Aragonin katesarjaa paikalleen, mutta vaihdoin kaverin kanssa Aragonin muovit Keeway RX8:n katteisiin. Katesatsi oli kokonainen ja ehjä, mutta toki pientä kulumaa löytyy mm. etusivuista. Sievän näköinen ainakin omaan silmään!
Osapuutteita ja laitettavaakin toki löytyy vielä:
- Takavalo EI
- Underi EI
- Takavilkut EI
- Uusi kilpi EI
- Takavanteen kiillotus VAIHEESSA
- Musta mittariston kate LÖYTYY
- Keulan madallus LÖYTYY
- Lukkosarja EI
- Tehoputki EI
Lisäksi etuvalojen johdoille pitää tehdä adapteri, sillä Matrixin sähkösarjassa etuvalojen liittimet ovat erilaiset, mitä RX8/Hussarin etuvalossa. MTKT:n mustan underin sekä lukkosarjan tilaan ensikuussa kun opintotuki kolahtaa tilille, putki menee myöhemmin vaihtoon.
Tarkoitus siis kasata kaikinpuolin toimiva kampe ensikesäksi telttaretkille, kauppakassiksi yms. Suunnitteilla tällähetkellä myös peräkärry skootterille, ilmaiseksi kun sain haettua suksiboksin kärryn aihioksi.
Muttamutta, palaillaan uusien osien asennuksen merkeissä!
- Niko