Moi!
Onko merkitystä miten kiristetään kytkinjousien pultit?
Joku momentti, ihan vaan kaikki pohjaan saakka vai miten?
Momentilla tässä tarkoitan että jätetäänkö kiristämättä ihan
pohjaan esim perstuntumalla, vai pohjaan saakka.
Pojan mopoon tehtiin koneremppa, eli moottorin korjaussarja hommattiin ja tuota nyt jäimme miettimään.
Toisekseen, kytkimen pystyakseli, laitetaanko sitten vasta paikoilleen kun koppa on lohkossa kiinni ja tiiviste välissä?
Meinaan, kotimme asentaa kytkinkoppaa ja 5mm jäi auki, vedätin ruuveilla varovasti niin kytkimen pystyakselista lohkesi yksi hammas.
Kyseessä vanhan mallin pystyakseli jossa hammastus ympäri koko akselin.
Oma ajatus nyt on että ensin katsoisi että se kytkin pakan päällä oleva tappi olisi suurin piirtein oikeassa asennossa, sitten koppa paikoilleen ja pystyakseli varovasti naputtelemalla josko hammastukset löytäisivät kohdalleen.
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!
Onko merkitystä miten kiristetään kytkinjousien pultit?
Joku momentti, ihan vaan kaikki pohjaan saakka vai miten?
Momentilla tässä tarkoitan että jätetäänkö kiristämättä ihan
pohjaan esim perstuntumalla, vai pohjaan saakka.
Pojan mopoon tehtiin koneremppa, eli moottorin korjaussarja hommattiin ja tuota nyt jäimme miettimään.
Toisekseen, kytkimen pystyakseli, laitetaanko sitten vasta paikoilleen kun koppa on lohkossa kiinni ja tiiviste välissä?
Meinaan, kotimme asentaa kytkinkoppaa ja 5mm jäi auki, vedätin ruuveilla varovasti niin kytkimen pystyakselista lohkesi yksi hammas.
Kyseessä vanhan mallin pystyakseli jossa hammastus ympäri koko akselin.
Oma ajatus nyt on että ensin katsoisi että se kytkin pakan päällä oleva tappi olisi suurin piirtein oikeassa asennossa, sitten koppa paikoilleen ja pystyakseli varovasti naputtelemalla josko hammastukset löytäisivät kohdalleen.
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!