rossipoika kirjoitti:Koverasta kartiostahan lähtee nimenomaan etuosaan painottuva pulssi. Joo sillä saa tehokaistaa ylemmäs, mutta näkisin viisaampana lyhentää putkea kuin käyttää koveraa vastasta.
No nyt kun se kerrotaan niin tiettyhän se vaikutaa ihan päivän selvältä
Aallon nopeus nousee paineen noustessa ja toisinpäin, eli hankalaahan se on saada sitä tiivistysaaltoa menemään "perä edellä"
Ottaen huomioon alemman.rossipoika kirjoitti:Ei ne edelle pääse. Sillonku pääsevät kohalle, niin siitä eteenpäin ne etummaiset aallot kulkee samaa vauhtia.
No tästä(kään) ei meikäläisellä viellä käryä ollut. On tuo herra blairin teos viellä pahasti työn alla ainakin sisäistämisen suhteen. Aika siis ottaa buranat ja jatkaa lukemista.
Ja tämä arvatenkin siksi, että kun ne aallot nousevat päällekkäin, aalllon paine saavutti maksiminsa ja jakavat vauhtinsa? Jos näin meni, niin eihän tästä olisi paljoa pidemmälle tarvinnut pohtia kun tuonkin olisi hoksannut.
rossipoika kirjoitti:Ja yleensä kuperasta kartiosta halutaan lähtevän sellainen "tasapohjainen aalto" mistä jo aiemmin mainitsin diffin osalta.
Tasapohjainen/-kattoinen as in pakoaukolla vaikuttava paine puskee soossia tasaisella tahdilla x määrän aikaa (joka riippuu halutun tehokäyrän muodosta), jyrkästi laskevan paineen(=suoran kartion) sijaan? Ja näin saadaan koko aalto käytettyä hyväksi, ilman sitä aikaisemmin mainitsemaasi "häntää".
Tämän kirjoitin itselleni auki kysymysmerkin kanssa vain, jotta saa korjata jos meni väärin.
Ehdin muuten jos tuohon exeliin tehdä osion, joilla noita palojen pituuden suhteita pääsee mielivaltaisesti tärvelemään. Seuraavaksi sitten mietitään miten niitä sitten tärvellään
Tuossahan pitäsi ainakin ensimmäisenä juurkin ne aallon nopeudet osata kussakin tilanteessa laskea ja siihen on tällä pojalla viellä pitkä matka. Noh, päänsärky jatkukoon.