Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

eki1
Paikkakunta:
Oittila
Liittynyt:
16.2.2007 20:06

ViestiKirjoittanut eki1 » 21.11.2007 18:03

"Hiemanhan" se iso on. Mutta toimivuudeltaan niin hyvä, että se on käytössä jahka parempi tulee vastaan. Imukaula on toistaiseksi vielä 20mm. Sekin vähän rajoittaa. Muttei toivottavasti kauaa.
Pytyn imut on kyllä senverta roiseja jo, että niitten pinta-alaan olisi ehkä joku 20mm sopiva. Se vain tarkoittaisi uuden kaasuttimen ostoa, ja valitettavasti en jaksa uskoa, että tolla 80-luvun Keihinillä kovin suuri markkina-arvo on. Sen ja ton 20phbg:n voisi johonkin vaihtaa.

Menee ehkä hiukka ot:ksi, mutta olisiko ehdoitusta mihin kaasuttimeen ne kannattaisi vaihtaa? (ja mihin hintaan?) Ja jos jollain sellaista olis, niin....
(=Mikä olisi hyvä kaasutin 50cc viritykseen, ja onko kellään semmoista?) (yv:tä?)

Tiedän ton huuhteluongelman ja 75ssä se olikin korjattu. Tässä sitä en ole (vielä?) tehnyt, pääasiassa sen vuoksi, että se koneistus huolettaa, kun ei firmoja ole yhtään 40km säteellä ja se muistaakseni maksaakin jotakin...
Voisihan sitä pistää sen pytyn menemään tutun mukana amikseen, mutta siinäkin on omat riskinsä.
Jos muuten oletten Jyväskylän/Jämsän alueella vastaavaa hommaa teetättäny, jos viittisitten laittaa yv:llä paikkaa, hintaa, kestoa sun muuta.

Tämä homma on yksi niistä, jotka tarvis tehä ennen sitä satasen ylitystä.

Ot:tä vaan lisää. Mikähän olisi hyvä mopo ostaa pelkästään viritystä varten? Esim. Pv-pannuja myydään aika halvalla...
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 21.11.2007 18:25

suzukin kone on näistä vanhoista ilmajäähyistä varmaan paras, isot laakerit, laadukkaat koneistukset jne. ja muutenkin aika ylimitoittu 50 cc:lle
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 21.11.2007 19:13

Suzuki on kyllä kestävä, ja 50 cc "luokkaan" ehdoton valinta. Sen sijaan 75 cc pytyllä siinä alkaa tuo iskun pituus olla jo turhankin lyhyt. Se vähän haittaa.
Höylä kirjoitti:suzukin kone on näistä vanhoista ilmajäähyistä varmaan paras, isot laakerit, laadukkaat koneistukset jne. ja muutenkin aika ylimitoittu 50 cc:lle
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
eki1
Paikkakunta:
Oittila
Liittynyt:
16.2.2007 20:06

ViestiKirjoittanut eki1 » 21.11.2007 19:18

Mites toi kaasutin?
Viimeksi muokannut eki1 päivämäärä 22.11.2007 0:07, muokattu yhteensä 1 kerran
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 21.11.2007 19:52

eki1 kirjoitti:Mikä olisi hyvä kaasutin 50cc viritykseen, ja onko kellään semmoista?) (yv:tä?)

Tiedän ton huuhteluongelman ja 75ssä se olikin korjattu. Tässä sitä en ole (vielä?) tehnyt, pääasiassa sen vuoksi, että se koneistus huolettaa, kun ei firmoja ole yhtään 40km säteellä ja se muistaakseni maksaakin jotakin...
Voisihan sitä pistää sen pytyn menemään tutun mukana amikseen, mutta siinäkin on omat riskinsä.

Ot:tä vaan lisää. Mikähän olisi hyvä mopo ostaa pelkästään viritystä varten? Esim. Pv-pannuja myydään aika halvalla...


Kaasuttimen koko riippuu siitä mille kierroksille pelisi teet, mutta varmaankin siihen 18-22mm välistä löytyy käyttökelposimmat koot.

Hmm? Jos sylinteriä pitää korottaa niin eihän siinä tarvitse koneistaa mitään, senkun tekee alumiinista/kuparista levyn sylinterin alle. Tai no, täytyyhän siinä porata mutta loppu hoituukin viilalla+rautasahalla.

Ja kyllä itekkin suosittelisin suzukia, alakerta meinaan todella kestävä, varmasti kestää eniten tehoa ainakin näistä vanhoista moponkoneista.

Sylinterit suzukissa on suurimmaks osaks alle kohtalaisen, jos ajattelee valmista virisylkkää. Ok sylintereitä on suzukin omista rm50, ja tarvikesylkistä autisa sekä malossi. Myös jotkut power+ ovat kohtalaisia valultaan, vaihtelee tosin jonkun verran. Tosin, eikös tässä ole vähän tarkoituksena viilata, joten eipä tolla niin väliä?;)
Näin se menee.
a-ku
Pyörä:
Suzuki S, Kawasaki KDX
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.9.2005 15:01

ViestiKirjoittanut a-ku » 21.11.2007 20:00

iikka88 kirjoitti:Hmm? Jos sylinteriä pitää korottaa niin eihän siinä tarvitse koneistaa mitään, senkun tekee alumiinista/kuparista levyn sylinterin alle. Tai no, täytyyhän siinä porata mutta loppu hoituukin viilalla+rautasahalla.
Pitäähän sitä laskea päältä sen korotuksen verran, eli siinä aquan vakiopytyssä on sama vika, kun pv vakio läpättömässä. Pv:n koneessa on myös hyvä kytkin, tuppaa ainakin noissa morinin koneissa luistamaan vähän turhan helposti.
eki1
Paikkakunta:
Oittila
Liittynyt:
16.2.2007 20:06

ViestiKirjoittanut eki1 » 21.11.2007 21:28

Puristukset...

Ja kaasuttimelle hyvä merkki (ja malli)? Nimittäin toi vanha PHBG ei oikeen ole sopiva... Kaikkea pientä tullu ongelmaa.

S1
Täytyy yrittää ettiä, jos sattuisi tulemaan vastaan. Ainoa vaan, että ne sopivimmat yksilöt menee puskaradiolla....

E: Voi hitsi, kun olin hidas... Eikä toi vahvoilla kytkinjousilla ja kunnon öljyllä luista. (nyt ei ole edes vahvoja jousia, eikä kummoista ole öljykään...)

Vielä. Nyt jäi 50sellä AM6 taakse lähössä... Vaan sitten, kun kaveri heitti vitosen pesään, niin...
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 21.11.2007 22:07

Puristuksia mopoluokan koneet kestää aika hyvin. Bell antaa kirjassaan ihan kelvolliset viitearvot ilmajäähdytteisille vehkeille, siitä kannattaa lähteä liikkeelle.

Kaasariksi suosittelisin melkein Mikunia. Se on sillai "varma merkki", ja yleisesti ottaen paljon käytetty->osaa, suuttimia yms saa joka paikasta.

eki1 kirjoitti:Puristukset...

Ja kaasuttimelle hyvä merkki (ja malli)? Nimittäin toi vanha PHBG ei oikeen ole sopiva... Kaikkea pientä tullu ongelmaa.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
eki1
Paikkakunta:
Oittila
Liittynyt:
16.2.2007 20:06

ViestiKirjoittanut eki1 » 21.11.2007 22:10

Joo eikun sitä vaan noista puristuksista, että kun sylinteriä nostaa, niin kantta pitäis vastaavasti laskea...

Täytyypäs tommoista 20-22 mikunia kattella. Jos jollain olis, niin yv:tä...
eki1
Paikkakunta:
Oittila
Liittynyt:
16.2.2007 20:06

ViestiKirjoittanut eki1 » 22.11.2007 15:55

Meinasin alkaa tänään sitä kantta laskea. vois samalla tehä vähän nätimmän palotilan Squishilla.

E: Kantta laskettu 3,0mm, 30% paljealue (tai kuinka iso ny tonkaan... mutta kolmisensen milliä.) Sylinteri odottaa Korotusta sen 2mm. Hoidetaan alumiinilla ja tiivisteillä.
Viimeksi muokannut eki1 päivämäärä 22.11.2007 23:25, muokattu yhteensä 2 kertaa
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 22.11.2007 20:38

a-ku kirjoitti:
iikka88 kirjoitti:Hmm? Jos sylinteriä pitää korottaa niin eihän siinä tarvitse koneistaa mitään, senkun tekee alumiinista/kuparista levyn sylinterin alle. Tai no, täytyyhän siinä porata mutta loppu hoituukin viilalla+rautasahalla.
Pitäähän sitä laskea päältä sen korotuksen verran, eli siinä aquan vakiopytyssä on sama vika, kun pv vakio läpättömässä. Pv:n koneessa on myös hyvä kytkin, tuppaa ainakin noissa morinin koneissa luistamaan vähän turhan helposti.


Mjoo tosiaan mitähän olin ajatellu taas.:D Noo, ei tuo pv:n kään kytkin kovin kummonen loppupeleissä oo, aika helpolla luistaa. Tai no, ei luista niin että sen persdynolla huomaa, mutta kun laittaa kytkimen joka ei luista niin sillon se ero tulee esille.
Näin se menee.
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 22.11.2007 22:40

mulla tuli kytkin "ongelmaksi" siinä läpättömässä 75cc powerissa, jonka tein paritalvea sitten... oli uudet levyt ja jäykät jouset, silti luisti niin, että sen huomas jo ajossakin... ongelma olis varmaan poistunut, kun olis saanut yhden levyn lisää :roll:

siitä tuli jotenkin vahingossa vääntökone, vaikka kierroksia yritin :P no, olihan se eka powerikin jota viilailin, joten eiköhän se ole ymmärrettävää...

no, ylimääräiset väännöt hävis sitten kannenvaihdon myötä (oli aluksi tappiinlaskettu uudenmallin kansi 60% paljealueella,eli puristussuhde ihan perkeleesti liian suuri :P) samalla loppui sitten suuremmilla vaihteilla kiihdytettäessä nakuttaminenkin (ei olis varmaan auttanut enää mitkään oktaani buusteritkaan :D)
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
eki1
Paikkakunta:
Oittila
Liittynyt:
16.2.2007 20:06

ViestiKirjoittanut eki1 » 29.11.2007 19:01

Nestejäähyissä on muuten yksi aika huono puoli näin talvisin.... Vallankin, jos nesteen pakkasenkestokyky on arvioitu pari astetta alakanttiin... Huomasin tossa, että räjäyttänyt tiikerinpytystä vasemman kyljen...

No, sitä sattuu. Aloitetaan ehjällä sylinterillä ja vaikkapa vielä uudella männällä alusta.
Viimeksi muokannut eki1 päivämäärä 3.12.2007 19:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 3.12.2007 16:42

Kertoilempas oman projektin sujumisesta tänne hieman:
Sylinteri on saatu viilattua, se on pienenpientä viimeistelyä, porautusta ja madallutusta (2mm pytynpäältä pois) valmis. Kannesta teetetään paljealueellinen 7.2:1 "Korjatulla" puristussuhteella. Korotuspalaa ei ole vielä tehty. Putken piirsin tänä päivänä. Kaasutin (22mm) on hommattu. Cdi sähköt hankinnassa.

E: Joo, 7.2:1 sen piti olla. Tai tuota tavoitellaan. Ei taida osua aivan kohdilleen :P

E2: Satuillaanpa vielä vähän: Männäksi on tulossa 40.3mm am6-moottorin mäntä. Sitä joutuu keventämään. Männänrenkaita on 2 kpl ja ne ovat 1.0millin vahvuisia. Toinen rengas lähtenee kuukävelylle. Toivottavasti ei lepata liikaa. :P
Läpiksi tulee Aquan läpät. Myös sähköt tulee Aquasta, jos vain Nalle suostuu myymään... :P Kierroslukumittari olisi kova sana, se täytynee hankkia jossain vaiheessa. Kuten myös GPS.
Viimeksi muokannut Betaversio päivämäärä 4.12.2007 12:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 3.12.2007 18:45

Betaversio kirjoitti:Kertoilempas oman projektin sujumisesta tänne hieman:
Sylinteri on saatu viilattua, se on pienenpientä viimeistelyä, porautusta ja madallutusta (2mm pytynpäältä pois) valmis. Kannesta teetetään paljealueellinen 7:2 puristussuhteella. Korotuspalaa ei ole vielä tehty. Putken piirsin tänä päivänä. Kaasutin (22mm) on hommattu. Cdi sähköt hankinnassa.

7:2 vai 7:1?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista