Oon tommosiin vehkeisiin tehnyt aika paljon putkia ja ensimmäinen asia mikä tulee korjata on se vakiopytty. Huuhtelut puhaltaa kyllä, mutta pakopuoli auttamattoman pieni.
95mm paksu pönttö ei ole ainakaan InvisiblesRoadilla ollut liian paksu alkuunkaan kun on pannulle tehnyt "pieniä" muutoksia.
Tuo putki on ihan järkevän näköinen eikä vastakartiokaan ole pöllömpi, vaan ihan riittävän jouhea. Ihan tehdasputkissakin näkee melkoisiä vänkyrä vastiksia...
Am6 vaatii myös isompaa kaasutinta jos vähääkään aikoo viritellä. 16millinen soikea lortto on aika onneton loppupeleissä.
Tein pari kappaletta vähän työstetylle vakiopadalle ylävetoisia "rataputkia" ja mittasin putken 12500rpm kierroksille. Parhaat tehot tuli ulos 8500-12000rpm. Nyt on uutta piippua yli tonnin-pari korkeammille jengoille tulossa tuohon uuteen setuppiin.
Tämmönen on tosiaan se mun vähän "paranneltu" vakiopata:
https://www.dropbox.com/s/digjdr8l8hihe ... vistoa.JPGhttps://www.dropbox.com/s/kl76viwrg8d1l ... ported.JPGhttps://www.dropbox.com/s/ytqsps7dowruc ... orted2.JPGHuuhtelut vakiot ja niissä on tekemistä tulevaisuutta varten. Aihiohan oli tosiaan kiinalainen Am6 vakiopytty normaalilla 1-osaisella pakoaukolla. Sylinteri porattu 55cm3 tilavuuteen ja muutettu toimimaan PV:n männällä.
Paikallaan pyörii nätisti reippaat 14300rpm mutta ajossa 12500rpm. Katsotaan jahka tuolla toisella viululla saa muutaman asteikon lisää säveliä yläpäähän.
Mutta tosiaan, saattaisin katella sitä pyttyä ja kaasutinta/imupuolta ensin ja sitten vasta hylätä tuon putken. Jos ei ala pelittämään, niin mulkkaamaan pituutta ja torvivakiota.
Edit: PVfoorumilta löytyy enemmän am6 juttua meikäläisen osalta.