rossipoika kirjoitti: Jäiskö se malossin pakoajotus vaivaset 10 astetta tosta laskenta-arvosta?
Toisekseen olet tehnyt TÄYSIN eri putken jos siellä alkukäyrässä on 40-50mm extraa.
...pätkäse alkukäyrästä se pakokanavan mitta pois. Vasta sen jälkeen metallinkierrätykseen.
Oliko joku ostanut argon pullon jostain saksasta, mihin hintaan ja onnistuuko sellaisen täyttö/katsastus suomessa?
Pakoajoitusta tuossa Malossissa oli muistaakseni jotain 192-194 astetta, päähuuhteluilla taisi olla jotain 125 asteen tietämillä. Ei siis kovin kaukana screenshotin arvoista. Tosin huuhtelupuoli mahtaa ahdistaa jonkin verran. Imulla tais olla asteita 190 hujakoilla, paha muistaa kun en ole itse sitä viilannut. Puristuksia tuli aika hyvin takaisin, kun vaihtoi eilen m-renkaan ja laitteli kannen pitämään paineet oikealla puolella.
Mitä tuohon pituuteen tulee, niin ajatelmissa oli että "tyhjästä on paha nyhjästä". Oli vähän tuon pituuden suhteen sellanen aavistus, että siihen saattas kuulua se pakokanavan lisäys jälkikäteen. Kuka tietää... Kattelin että paristakin kohtaa alkukäyrää olis varaa nappasta se n. 50mm poies.
Mulla muuten on tommonen 20l argonpullo saksanmaalta. Woikoskella eivät ainakaan heti kättelyssä tyrmänneet ideaa täyttämisestä, tosin myyjä sanoi että voihan nuita täytellä toisistakin pulloista jossain pajan nurkalla omalla vastuulla... Multa ainakin löytys se pullojen välinen siirtoputki, toiseen päähän pitäs vaan saaha suomen argonille adapteri että menee kierteet kohdilleen, ja tietty joku jolla olis vuokrapullo MTK:n jäsenalennuksilla...?
Kuulin muuten että Jyväskylän seudulla joku firma käyttää nuita Everlastin Tiggejä johonkin kylmäkoneiden rakenteluun, kovasti ovat kuulemma kehuneet alan liikkeessä. Itseltä löytyy tuo EX250.
Waltter-Racing kirjoitti:Harmittavan alas jäi tuon putken istuvuus. Alkupäästä pelaamalla käännöksiä olis saanut tuon istumaan normaalille korkeudelle. Okei, toisille ulkonäkö, toisille toimivuus, joillekin ehkä molemmat... Tuossa oli vaan lähtökohdat oikeasti siistille putkelle.
Onhan tuo istuvuus vähän persoonallinen, semmosta tulee kun on kiire päästä testailemaan ennen illan pimentymistä. Onhan tuossa se hyvä puoli, että kannen saa irti putkea irroittamatta, eikä tuo muutenkaan tunnu tiellä olevan/lokariin osuvan. Taivutukset on JiiTeen postaamien kulmien ja pituuksien mukaiset, kun ei jaksanut mopoa mittailla...
Tuli muuten laiteltua tuo Raisun 115km/h putki tuohon kiinnes (=kahdesta jämäputkesta kasaan räitty mitoittamaton pötkylä). Raisuhan kiiti tuolla putkella ja malossilla sen 99km/h. Tehoalue tippui nyt huomattavasti alemmaksi ja kiihtyi paremmin ja tasaisemmin. Jaksoi jopa vetää nelosella tasaisellakin. Valitettavasti huiput jäi testaamatta.
PS. Hieno putkula rossipojalta!