Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 26.2.2009 11:50

G-sus kirjoitti:En jaksanu etsiä miten osallistuttiin mutta pistetään nyt tähän:

Pro-mod
Tunturi Hopper Aquan 74cc pytyllä, 20mm kaasari, Giannelli, vesipunppu, ym.ym.

79.6km/h
GPS

Meren jäällä ajettu (!)

Välit loppuu kesken ku eläin, pakko viedä joku soppeli pieni takaratas jonnekin poraamoon kun ei tuohon 28 pienempää saa valmiina, edessä jo isoin (14) mikä ilman lohkon mutilointia mahtuu.

Ajovideot hienosti osasin säätää käteen kameran muistikortilta mutta toisella kuskilla pitäis olla tallessa, niitä tubeen kun saan haltuun.


Tai sitten se vain hämää että välit loppuu kun rengas sutii ilmanvastuksen vaikutuksesta vielä täydessä nopeudessa. Ja kyllä raskaimpien välitysten pitäisi riittää yli 80kmh nopeuksiin. Jos ei riitä niin jotain on pahasti pielessä, nimittäin että kone ei ota jenkaa. Kesällä sitten asvaltilla koittamaan, tai siinä mökkitiellä. :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
a-ku
Pyörä:
Suzuki S, Kawasaki KDX
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.9.2005 15:01

ViestiKirjoittanut a-ku » 26.2.2009 17:49

G-sus kirjoitti:Välit loppuu kesken ku eläin, pakko viedä joku soppeli pieni takaratas jonnekin poraamoon kun ei tuohon 28 pienempää saa valmiina, edessä jo isoin (14) mikä ilman lohkon mutilointia mahtuu.
Mukiloi lohko ja laita helkama ax 16 piikiinen eteen.
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 14.3.2009 23:13

Noniin, kevät tulee ja muiden kiireiden keskellä täytynee alkaa leipoa omaa kokoonpanoa läjään. Gps tuli hankittua joka innostaa kokeiluihin vieläkin enemmän.

Mopo tulee todennäköisesti olemaan suzuki s, koska runkokin on jo valmiina niin siitä on hyvä lähteä eteenpäin.

Että mukana ollaan ;) Koittakaahan muutkin -ei vielä mukana olevat- ottaa viilasta kiinni, niin tehdään tuloslistasta värikkäämpi!
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 16.3.2009 22:16

Mukana ollaan heti kun saapi tuon auton kohtuulliseen kuntoon, niin jaksaa taas paneutua mopojuttuihin.

Hieman tulevia strategisia mittoja:
Alakerta näillänäkymin std. puch vz50n4 lohkojen täyttelyä, kampiakselia ja kytkintä lukuunottamatta.
Sylinteri 72cc metrakit Helkama ax:stä. 5 huuhtelua, 2 osainen pako ja läppäventtiili.
Sähköinen vesipumppu.
20x24 ellipsi mikuni kaasuttimeksi.
Putki tottakai omaa tuotantoa.
Rungon aihioksi näillä näkymin Supersportin vahvistettu ja turhat pois karsittu versio. Tarkoituksena on madaltaa pyörä huippuja mitatessa aivan tonttiin.
Pyörinä toimii edessä 19 ja takana 17 tuumainen.

Välityksiä kokeillaan tietysti kaikkia mahdollisia. Viime kesänä epävirallinen tulos 115km/h ilmajäähypytyllä ja täydellä varustuksella, eli valot ja lokarit paikallaan. Ratastus 13/34. Tästä kokoonpanosta ei tosin kestävää saatu, mäntä hajosi 200km välein.

Tää o vissii pro-mod?

Niin joo, kuinkas paljon runkoa saa muokata alkuperäisestä? Kun ei tuota vehjettä enää superiksi tunnista.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 17.3.2009 14:55

Sape ja Kaarlo, welcome home! ;) Vielä odotellaan, että kevätaurinko saa loputkin virittäjät heräämään talvihorroksestaan...

Kaarlo, tuo sun laite kuulostaa mun korvaan erittäin paljon pro-modilta. Runkoa saa toki muokata niin paljon kuin huvittaa, mutta eri moottoreiden keskinäisen vertailun helpottamiseksi olisi hyvä saada tulos myös vakiokuntoisella rungolla.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 18.3.2009 21:03

Kyllähän noita runkoja muutama löytyy, niin saa tulokset vakiolla ja modatulla. Samalla näkee kuinka paljon hyötyä on tuosta otsapinta-alan pienennyksestä ja painon pudotuksesta.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
-slayer-
Pyörä:
ne kaikki kakskytä
Liittynyt:
24.5.2006 21:45

ViestiKirjoittanut -slayer- » 19.3.2009 22:15

Kaarlo kirjoitti:Niin joo, kuinkas paljon runkoa saa muokata alkuperäisestä? Kun ei tuota vehjettä enää superiksi tunnista.

Nalle Puch kirjoitti:Runkoa saa toki muokata niin paljon kuin huvittaa, mutta eri moottoreiden keskinäisen vertailun helpottamiseksi olisi hyvä saada tulos myös vakiokuntoisella rungolla.

Oma "kisapelinikin" on kyllä vakioon verrattuna aika rajustikkin erillainen, eli toivottavasti asia ei tässä kisassa haittaa, kun ei jaksaisi rakentaa alkuperäisen kaltaista runkoakaan. Suurin hyöty mulla syntyy renkaista, jotka ovat slicksit ja kaikki varmasti tietävätkin mikä etu niillä syntyy. Kuitenkin summattuna; eihän nämä edut mahottomia ole "mopojen" nopeuksissa.

Tämä minun vehe ei ole kuitenkaan tehojen puolesta varmaankaan mitään verrattuna teidän kokeneempien konkareiden laitteisiin, mutta mä olenkin vielä tässä sakissa se alottelija :) Noh satasen yli laitetaan menemään heittämällä, tavote on siinä ja seuraavalla kerralla enemmän. Jopa tämän kyseisen mopetin sylinterin työstätytin ammattikoululla, siis tiivistepinnan kävin oikasemassa cnc jyrsimellä jottei tarvinnut viilojen kanssa rueta kikkailemaan. Joten eiköhän tämä vehjekkin nähdä vielä joskus tuloslistalla saakka.

Laitetaan tähän vielä itse pyörän kuva, jotta kaikki tietävät mistä oli kyse(ei tarvitse alkaa tekemään taustaselvitystä, että "millainen se nyt sitten olikaan". Gallerian puolella muutama lisää):

Kuva

E: Otin tossa vartavasten pyörästä uusia kuvia, ne löytyy tuolta--> viewtopic.php?f=72&t=74116&start=150
-slayer- kaikkien kirjotusvirheiden äiti
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 1.4.2009 22:55

...ainiin, eilen olikin aprillipäivä... ;)
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
sierrav6
Liittynyt:
18.10.2003 18:38

ViestiKirjoittanut sierrav6 » 2.4.2009 18:59

Hehe, ajattelinkin, että onpa Sarvi aikaisin liikkeellä :)
+ toi sigun päivittelemättömyys vähän ihmetytti.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 2.4.2009 19:33

Sarvi-Perkele kirjoitti:...ainiin, eilen olikin aprillipäivä... ;)


Ja mulle se taasen väitti kivenkovaan että ei ole aprillia. SITÄ ei saane sentään valehdella? :paha:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 2.4.2009 21:56

Saahan sitä, ja oikeestaan kuuluukin aprillipäivänä.. Muutenhan se menis heti pilalle..!
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 15.6.2009 22:00

Nyt kun on aprillipäiväkin ohi, voi varmaan laittaa väliaikatietoja tännekin. Elikkäs:

Tohon 80cc normiluokkaan:

Tunturi DX
Kone: Puch VZ50N4
Pytty: Autisa JPC 75cc versio 47,5mm koossa, viilattu rankasti.
Kaasutin: 22mm Dellorto PHBL
Putki omateko med hieno hitsisauma
Ja moparin korkeapainekansi (PARAS!)
Vakiosytty
Tulppana on BR8HS (7 on liian kuuma, ysillä en ole ajanut).
Rissat 13-36
Huipputehon kiekat on suunniteltu 12krpm:ään, noilla rissoillahan sen pitäisi riittää about 108kmh nopeuteen (tätä ei siis ole vielä saavutettu).

Kuvia löytyy galleriastani.

"Väliaikatulos" on siis huolella kalibroituun sigmaan mitattuna 97kmh. Moottorin säätäminen, eri putkien testaaminen ja paremman kannen hankkiminen on listalla seuraavana. Myös kytkin olisi kiva saada :D

ELikkä tämmöistä

Muiden uutisia odotellen ;)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 16.6.2009 9:41

Tappaja-DX:n vauhti paranee... :eek: Oletko kokeillut pidempiä välityksiä ja miten tuon seiskatulpan liika kuumuus ilmenee? Ja saiskos galleriaan kuvaa killeristä testikunnossa?
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Erkka
Paikkakunta:
Suur-Tampere
Liittynyt:
5.12.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Erkka » 16.6.2009 11:50

Betaversio kirjoitti:Nyt kun on aprillipäiväkin ohi, voi varmaan laittaa väliaikatietoja tännekin. Elikkäs:

Tohon 80cc normiluokkaan:

Tunturi DX
Kone: Puch VZ50N4
Pytty: Autisa JPC 75cc versio 47,5mm koossa, viilattu rankasti.
Kaasutin: 22mm Dellorto PHBL
Putki omateko med hieno hitsisauma
Ja moparin korkeapainekansi (PARAS!)
Vakiosytty
Tulppana on BR8HS (7 on liian kuuma, ysillä en ole ajanut).
Rissat 13-36
Huipputehon kiekat on suunniteltu 12krpm:ään, noilla rissoillahan sen pitäisi riittää about 108kmh nopeuteen (tätä ei siis ole vielä saavutettu).

Kuvia löytyy galleriastani.

"Väliaikatulos" on siis huolella kalibroituun sigmaan mitattuna 97kmh. Moottorin säätäminen, eri putkien testaaminen ja paremman kannen hankkiminen on listalla seuraavana. Myös kytkin olisi kiva saada :D

ELikkä tämmöistä

Muiden uutisia odotellen ;)

Jos nyt saapi kinua, niin voisit ottaa jotain kiihdytysaikoja tai sprinttiaikoja meille. Ei tarvitse julkaista, mutta eniten kiinnostaisi niiden parannus. Ja olisi se varmaan sullekkin ihan hyödyllistä :)
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 16.6.2009 23:00

Kasin tulppa sitten paskoutui hiljaa hissutellessa, seiska sitten meni paikoilleen. Alunperin en uskaltanut seiskaa pitää kun sillä meni tulppa vaaleanruskeaksi. Kasilla sitä ilmiötä ei tapahtunut, joten arvelin seiskan olevan liian kuuma.

Kiihdytysajat pitää ottaa kunhan kerkeää. Voi olla kyllä hieman vaikeaa saada kunnon aikaa työntäen mopo käyntiin. Pitää kattoo miten tekee. Ja jos jotain aikoja otan, kyllähän ne sama on julkaistakin :)

Välitykset menee tesmiin jossain välissä. Ei oo vissii vieläkään pienempää takaratasta hyllyssä. Noh, kaikki ajallaan

Ja kuvista, ei tuossa ole mitään uutta nähtävää. EI edes auringonlaskua mihin mopoilla :|
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista