Palataanko asiaan? Tarkoitus oli tehdä PV:n koneeseen sylinteri. Jos mä RM:n vaihteiston hankkisin niin miksen sitten saman tien koko RM:n moottoria? Se ei ollut tän projektin tarkoitus.
Lohkojen työstäminen huuhtelukanavien kohdalta on vielä harkinnan alla. Se vois olla "plussaa" kun suunnittelis sellaisen sylinterin joka sopii heittämällä PV:n alakertaan. Toisaalta virtaukset paranis pienellä lohkon työstöllä. Viilataan eli ei, pääasia että mopo kulkee . Paineilmavingulla sieltä äkkiä lähtee tavaraa.
ja nuo on tehjollisia puristussuhteita eli laskettu siitä hetkestä kun mäntä peittää pako-aukon.
Jees. Mulla meni aikaisemmassa kommentissani vähän puurot ja vellit sekaisin. Mä ajattelin mielessäni sen tehollisen puristussuhteen sellaiseksi pakoputken painepulssin ym. huomioivaksi puristukseksi (jolle puristusPAINE on tietysti kuvaavin suure). Uhosin laittavani 12:1 "tehotonta" puristusta eli se vastaa aika lähellä tota 7:1 tehollista. Kokeillaan sillä ensin ja jollei ala kone 95:lla nakuttaa niin parannetaan pakoputkea .