Tervehdys.
Tätäkään projektia ei ole vielä haudattu, vaikkei aikoihin uutta ole kuulunutkaan. On vaan ollut niin pahuksenmoinen kiire muiden asioiden kanssa.
Seuraavia alustavia ratkaisuita on tehty:
-Lohkoa viilataan hiukan, että saadaan paremmat muodot huuhtiksille.
-Läppäventtiili tulee noin 45 asteen kulmassa alaviistoon, eli seos imetään kampikammioon kutakuinkin alkuperäisen läppäventtiilin paikan kohdalta. Kuvagalleriassani olevan kuvan läppärunko on muutaman millin liian leveä -> joudun valamaan uuden läppäventtiilinkin itse.
-Koko sylinterin valamiseen valuraudasta olisi suuri houkutus. Saattaa kuitenkin olla, että pakoaukon säätimeen liittyvät koneistukset on helpompi toteuttaa, jos sylinterissä on erillinen valurautaputki, jota koneistetaan sopivilta osin jo ennen alumiinisen jäähdytysvaipan suoraan putken päälle tapahtuvaa liitosvalua.
-Pakoaukosta tehdään sellainen, että säätimen ollessa "auki"-asennossa, aukon yläreuna on suora, ja kun säädin on "kiinni" (matalat kierrokset), on pakoaukon yläreuna kaareva. Jos hyvä tuuri käy niin moottorista tulee yläkierroksilla mukavan "piikikäs", mutta se vetää silti jouhevasti myös keskialueella.
Ja sitten kommentointia:
jotain konetekniikan mestariteostako te pojjaat suunnittelette?
Ehei, ei alkuunkaan mestariteosta, suurta teini-iän haavetta vaan toteuttelen.. silloin kun tuli ilta jos toinenkin vietettyä miettien että "hitto kun pystyis jonain päivänä valamaan koko sylinterin niin ei tarttis tyytyä sellaisiin rajallisiin huuhtiksiin jotka paineilmavingulla pystyy tekemään"..
Eikö olis vaan helpompi heittää PV:ssen esim. 125cc RM:n kone? Tai vaikka RS:n jos rahaa löytyy? Tai no... miks helvetissä laittaa pientä mopoa kun on isompiakin laitteita tarjolla?
Olishan se helpompaa! Mutta mitäs mieltä siinä sitten olisi? Mä säästän RM:ni koneen alkuperäisessä rungossaan (jossa niistä +30hv tehoista pystyy vielä nauttimaan) ja yritän tehdä jotain sellaista mitä kovin moni muu ei oo vielä päässyt tekemään

.
Palaillaan aiheeseen.
-P