Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
Kun täällä nyt näitä tunturimiehiäkin liikkuu, niin onko joku jo patentoinut vakiopyttyyn tai sen malliseen itse takahuuhtelua? Sellanen olisi aikeissa nyt toteuttaa, vaihtoehtoja olen miettinyt, ja niitä tuntuu olevan tasan kaksi:
Joko tehdä sylinteristä täysläpällinen, mikä sinänsä ei oikein onnistu, koska pytty olisi hyvä porauttaa hitsausten jälkeen (sylinteriputki voi olla soikea), mutta samalla pitäisi tuo autisa putkittaa kokonaan.
Tai toinen vaihtoehto, eli jyrsiä tuohon sylinteriputkeen ura(t). Tämä olisi kehnompi, koska imuaukko tulee aika pahasti urien tielle.
Todennäköisesti täysläppäpytty on ainoa ja parempi vaihtoehto, eli varmaan tulen ottamaan riskin, ja kokeilen tuohon autisaan hitsata läppäkotelon. Ajatuksia? Tunturimiesten omia kokemuksia?
Dank memes melt steel beams.
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Minulla on tulossa täysläppis-takahuuhteluinen vakiopytty. Läppäkotelon osat on jo piirretty. Läppäkotelosta teen sittenkin irroitettavan, materiaalisyistä. Olen kyllä joskus miettinyt, että eihän tässä ole mitään proota: tupla kiekat, tuplakokoiset kanavat ja muuttaminen täysläppiksesksi. Kaikki normivirittämistä.
Täysläppistä tukee se, että imuajoitus tulee automaattisesti 360 asteiseksi. Mäntään joutuu nimittäin tekemään seokselle reiän, josta se menee 3. huuhteluun. Se puolestaan nostaa ajoituksen tappiin. Tai sitten tukkii imun ja tekee kampikammioläppiksen tyyliin Winnie the Puch.
E: Tein tuon kolmannen kanavan nostamalla imua ylöspäin. Sitä on nyt otettu ylös ~15 mm, ja korkeutta sillä on nyt ~7 mm. Otan sitä vielä millin ylöspäin sekä levitän vähän.
sierrav6
- Liittynyt:
- 18.10.2003 18:38
Betaversio kirjoitti:Sinun pitäisi päästä sorville niin saisit mahdollisesti jopa pientä squishia aikaseksi. Tosin, näin matalilla kierroksilla siitä ei välttämättä ole suurta hyötyä.
Juuri matallihan kierroksilla suuresta (Siis pinta-alallisesti) squishista on hyötyä.
suzuki_king
- Liittynyt:
- 9.9.2005 12:48
sierrav6 kirjoitti:Betaversio kirjoitti:Sinun pitäisi päästä sorville niin saisit mahdollisesti jopa pientä squishia aikaseksi. Tosin, näin matalilla kierroksilla siitä ei välttämättä ole suurta hyötyä.
Juuri matallihan kierroksilla suuresta (Siis pinta-alallisesti) squishista on hyötyä.
Beta varmaan meinasi sitä että kun ei tuosta löydy minkäänsortin squishia muokkaamattomana, joten pitäisi päästä sorvin ääreen että saisi tehtyä edes jonkinlaisen paljealueen....
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Meinasin sitä, että on tärkeämpää saada kaikki seos poltettua, kuin että seos saadaan poltettua nopeasti, ja osa jää polttamatta.
Kaarlo
- Paikkakunta:
- Savitaipale/Lappeenranta
- Liittynyt:
- 10.8.2006 19:07
Ja tarviikos nyt aina olla sitä Squishiä? Onhan se ympyrän segmentin muotoinenkin havaittu melko hyväksi.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Kyllähän hyvä pallosegmentti aina huonon squishin voittaa, ainakin näissä pieniporauksisissa mopoluokan koneissa.
Squishissä on hyvin tärkeää saada se paljealueen välys minimoitua, koska yksinkertaistaen voidaan sanoa, että paljealueella oleva seos ei pala. Ja isolla välyksellä paljealueelle voi mahtua jopa kymmeniä prosentteja seoksesta.
Kaarlo kirjoitti:Ja tarviikos nyt aina olla sitä Squishiä? Onhan se ympyrän segmentin muotoinenkin havaittu melko hyväksi.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Kaarlo
- Paikkakunta:
- Savitaipale/Lappeenranta
- Liittynyt:
- 10.8.2006 19:07
Mutta se juolahti mieleen, että kuinka korkea palotila kannattaa olla tuossa segmentin muotoisessa palotilassa? Ja millaisella säteellä se kannattaa tehdä?
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Kaarlo, jos meinaat pysyä tiukasti pallon segmentin muotoisessa palotilassa, niin haluttu puristussuhdehan nuo asiat määrää: mitä isompi palotila (tilavuus), sitä pienempi pallon säde (tiettyyn rajaan saakka) on, ja sen seurauksena korkeampi palotila.
Ääritilanteessahan tuossa pallosegmenttipalotilassa ongelmaksi voi nousta juuri se, että palotilasta tulee liian matala ja epäedullisen muotoinen. Näin erityisesti jos on voimakkaasti kupupäinen mäntä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
noen
- Paikkakunta:
- kajaani
- Liittynyt:
- 27.12.2004 21:17
kirjoitin tämän jo viilaustopic mutta
antakaapa mielipiteitä te pro virittäjät näihin mittoihin mitä excel kaavoilla kahtelin.??
virit tulee olemaan
power + 71cc (49mm)
giannel
18-20mm kaasari
laskettu ja avarrettu uudenmallin kansi...
puristussuhde ??
itse ajattelin aukkojen kooksi
pako
0,65% x 17-18mm (sora00 sanoi että 16)
imu koskemattomaksi koska virtaus pinta-ala riittää ??
männän helmasta sen verran että imu aukeaa kokonaan,ehkä vähän enemmän ?, huuhtelun lähtö kolot avarretaan pytyn lähtöjen levyiseksi
huuhtelut hiekka puhalletaan, ja takahuuhteluiden pieni korjailu. huuhtelun lähdöt sovitetaan lohkoihin.
pako ja imu kanava sovitetaan tietenkin myös ulkopuolelta kaasari/putki sopivaksi.
kannattaisko pyttyä lähtä korottamaan 1-2mm, että huuhtelut aukeaisivat kokonaan vai olisiko huuhteluiden ajoitus liikaa giannellin tehoalueelle ja pytyn päältä tietenkin saman verran pois.
ja miten pytyn päältä pois ottaminen kun pyttyä ei koroteta kun mäntä ei käy ihan ylhäällä tiivistepinnassa ??
mutta haittaako se menoa ??
Sora00
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 18.5.2006 21:51
noen kirjoitti:pako
0,65% x 17-18mm (sora00 sanoi että 16)
Jos oikein muistan ehdotin 17millistä. oletko laskenut aika-alaa tuolle paolle? leveyttä luultavasti saa pienentää.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
noen
- Paikkakunta:
- kajaani
- Liittynyt:
- 27.12.2004 21:17
niinpäs sanoitkin.
aika ala täsmää 17mm korkeudella ja 60% leveydellä +10trpm kierroksille. ??
mutta haittaako se menoa ??
_Jusbe
- Paikkakunta:
- Oulun Lähellä
- Liittynyt:
- 28.8.2005 13:45
No niin nyt olen ruvennut tomoksesta myllyä laittamaan uuteen uskoon, niin tuli mutka matkaan. Pakoaukon asteet oli noin 195. Ei taida konetta saada toimivaan nuilla asteilla?
Ilmeisesti joutuu jyrsimään lohkoista n.2mm-2,5mm tavaraa pois että saisi noita asteita kuriin. Tällä jyrsimisellä saa 12-15 astetta pois paosta eli s olisi sitten n. 180-183 astetta.
Aikaalaoista myös sen verran että nekin tuntuvat liian suurelta paon kohdalla, sillä en saa pakoa lähellekkään niitä tavoitearvoja jotka ovat siinä taulukon ohessa..
iikka88
- Pyörä:
- Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
- Paikkakunta:
- Sipoo
- Liittynyt:
- 8.2.2004 16:33
Oothan laittanu siihen taulukkoon tehollisen pinta-alan, etkä todellista?
Näin se menee.
_Jusbe
- Paikkakunta:
- Oulun Lähellä
- Liittynyt:
- 28.8.2005 13:45
iikka88 kirjoitti:Oothan laittanu siihen taulukkoon tehollisen pinta-alan, etkä todellista?
Joo tuossa ryssi, laitoin todellisen tietysti..
Pitääpäs opiskella taas kerran vähän tiittasta niin eiköhän se sitten onnistu.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista