Ilmeisesti noita paskoja myydään ihan oikeesti huijaustarkoituksessa, näkyy olevan kyseistä moskaa tarjolla autokäyttöönkin:
http://www.autoaccessorystore.com/home_ ... ail&id=952
Jos harrastetaan hiukan perusmatematiikkaa, nähdään välittömästi kuinka loputtoman turhia molemmat laitteet ovat. Tuo autokäyttöön tarkoitettu ottaa speksin mukaan 2.2 ampeeria virtaa, ja 12 V jännitteellä se tekee käyttötehoksi HUIKEAT 26.4 wattia! Siis huom, wattia, ei siis kilowattia, ei hevosvoimaa tms. Hevosvoiminahan tuo on noin 0.036 hevosvoimaa, eli vajaa hevosvoiman kolmaskymmenesosa!!
Jotenka puhallusta saadaa jotakuinkin vähemmän kuin on legendaarinen keuhkotautisen lehmän henkäys, ja ihan sataprosenttisella varmuudella tuo ei ahda yhtään mitään.
Perusongelmahan noissa sähkövehkeissä on tehontarve. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa että ahtamiseen tarvitaan n. 20 % siitä tehosta mitä kampiakselilta halutaan ulos. Eli 20 heppaisessa mopossa ahdinta pitäisi pyörittää n. 4 hepan teholla, ja 200 heppaisessa autossa jo 40 hepan teholla!! Siinä aletaan jo puhua varsin huomattavan kokoisista sähkömoottoreista.
E: Löysin vielä poskettomampia laitteita:
http://www.corvetteactioncenter.com/for ... scams.html
Kattokaa tota TurboZetiä, kaks tietokoneen prossun tuuletinta on laitettu boksiin ja johan ahtaa!!
Tuo voi tosiaan olla loistoidea hakea Biltemasta jotain veneen konehuoneen tuulettimia repullinen ja myydä ne lapsille (ja näköjään myös isille) turboina.
Ei voi muuta kuin ihmetellä ihmisten loputonta typeryyttä. Toisaalta, onhan sitä sanottu että "typeryyden edessä itse jumalatkin ovat voimattomia"...
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.