Ööö-öö, Raisua ei taidettu ilman katteita kokeilla kun siitä meni muistaakseni burnatessa männänrengas tai jotain. Sitten se kone siirtyikin Drifteri-PV:n runkoon uudella m-renkaalla(?), jossa sitä rääkättiin turhan korkeakiertoisella putkella (
klik).
Tämän jälkeen siihen viriteltiin ennätysputki kiinni ja sillä käytiin mopokisoissa rämpimässä. Sielä se ennätysputki sai aika pahasti turpaan pohjakosketuksien johdosta jo harjoituskierroksilla, joten siihen vaihdettiin taas se korkeakiertoisempi putki kylkeen rääkymään (
klik).
Kisojen jälkeen ennätysputki katkaistiin, hakattiin moskan kanssa kutakuinkin takaisin mittoihin ja räittiin kasaan. Moisen rääkin jälkeen tulos oli seuraava (
klik):
17-30 väleillä 115km/h@12200rpm nelosella, vitosta ei oikeen jaksanut vetää (vitosella olisikin mennyt jo päältä 130km/h)... Harmi kun ei löytynyt 16-piikkistä, olisi varmaan jaksanut sillä kiskoakin. Konekin viimein antautui, kun rengasta piti lämmittää kolmatta kertaa putkeen 5-vaihteella ja kasin tulpalla...
Tätä seurasi vielä yksi yritys jollain (käytetyllä?) m-renkaalla ja uudella takanakilla. Huiput nahkeasti 112,8km/h 16-30 väleillä ja surkeilla puristuksilla. Tällöin tuli myös otettua surkeiden huippujen jälkeen enemmän dataa kiihdytyksistä.
-1/8 maili 13-30 väleillä: 11,2s@96km/h loppunop. ja 11,3s@107,5km/h loppunop.
- 0-100km/h: 10,6s@179m ja lyhimmällä matkalla 11,1s@164m
- 60ft: 2,6s@31km/h ja 3,3s@40km/h
- 150m: 9,6s@93,7km/h
Valitettavasti kone oli nuissa mittauksissa jo perin umpiväljä, joten vertailtavuus heikkenee. Kiihdytyksien liikkeellelähdöissä oli vähän pito-ongelmia kuivalla asfaltilla, johtuen liian pitkästä takahaarukasta. Vertailun vuoksi 150cc 2T Maxi-Skootterilla sai 1/8 mailin aikaan 11,4s...
Josko tää nyt ei ihan täysin menis offtopicin puolelle, kun tuota mittausdataa kuitenkin löytyy...