Betaversio kirjoitti:Tehdäänpä galluppia ja herätetään keskustelua; Eli mitä tapoja käytätte pakoputkien suunnittelussa? Miten laskette mitat?
Itse lasken diffuuseriosan -ainakin vielä- blairexhaustilla, ja vastakartion mitat heitän hatusta (eli lasken alun ja lopun tarvittavan tehoalueen mukaan). Luotan muutenkin maalaisjärkeen aika vahvasti.
Tulevasuudessa tarkempia arvauksia varten hankin Motan, jos ei nyt ihmeitä tapahdu ja tää rappaaminen lopu ennenaikaisesti. Kun saa sen käsiin niin uskaltaa alkaa jo vähän kireämpiäkin koneita laittelemaan.
Laiska kun olen, niin blairin kaavoihin perustuen mitoitan putken ja sitten motalla arvon ja haen blairin kaavan hiharavistusvakiot.
kisaa varten on sitten muutama putki ja rattaita joita kokeilemalla arvotaan sopivin kombinaatio. Arvonta tapahtuu kierrosaikojen ja muun sellaisne perusteella.
Tyuo mota&blair mitoitus toimii, joskus ei. En ihan kamalasti luota omaan intuiitioon kun dynopenkkikokemusta ei ole.
kuten olen joskus ennenkin täällä avautunut, motaan liittyy suuria malliteknisiä epävarmuuksia etenkin palo ja huuhteuparametrien suhteen . ilman tulosten validointia,esim dynovetoa vastaan, on tulokset varsin epävarmoja. Minimissään mittaan pakokaasun lämpötilaa putken keskeltä.
persdyno toimii niin suurin epävarmuuksin etten siihen itse usko, äänellä tuntuu olevan suurin merkitsys persdynon "tuloksiin".
...Er houston we have a problem here...