Pitkäiskuinenhan on pehmeämpi luonteeltaan, tasiaisemmin vääntävä, ja matala kierroksisempi. Lyhyt iskuinen taas paremmin kiertävä, mutta "piikikkäämpi".
Iskusuhdehhan on hyvä miettiä moottorin käyttötarkoituksen mukaan.
No nuo faktat on kyllä tiedossa. Sitä lähinnä mietin että miten tuo iskunpituuden lyhentäminen vaikuttaisi eri kanaviin ja niiden aika-aloihin ym. Ja mistä tarttis ottaa tavaraa pois ja kuinka paljon, joka taas riippuu siitä että mitä haluaa.suzuki_king kirjoitti:Lyhyempi iskuisesta koneestahan viodaan tehdä runsaasti kiertävämpi mutta sehän vaikuttaa myös ajttavuuteen. Mitä lyhyempi isku, sitä kulmikkaampi ajettava. Ja iskun pituudellahan on oma merkityksensä myös siihen kuinka tasaisesti vääntävä moottori on.
Pitkäiskuinenhan on pehmeämpi luonteeltaan, tasiaisemmin vääntävä, ja matala kierroksisempi. Lyhyt iskuinen taas paremmin kiertävä, mutta "piikikkäämpi".
Iskusuhdehhan on hyvä miettiä moottorin käyttötarkoituksen mukaan.
ömm, eikös se mene niin että mitä pienempi iskusuhde niin sen kovempia kiekkoja on odotettavissa, isku/porausnoen kirjoitti:iskusuhde korkea jos konetta pyöritetään kovilla kierroksilla
Sora00 kirjoitti:Itelläkin käynyt mielessä tuo miten se vaikuttaa
aukkojen ajoitukseen.
Jos ajatellaan että 40mm iskulla olevalla aukolla on asteita 180, niin kuinka paljon 45mm iskulla oleva 180-asteinen aukko eroaisi?
suzuki_king kirjoitti:Sora00 kirjoitti:Itelläkin käynyt mielessä tuo miten se vaikuttaa
aukkojen ajoitukseen.
Jos ajatellaan että 40mm iskulla olevalla aukolla on asteita 180, niin kuinka paljon 45mm iskulla oleva 180-asteinen aukko eroaisi?
Tämänhän voisi nopeasti karkeasti demostroida ajoitukset-laskurilla. Muuttaa vaan laskuriin iskunpituuden...
Tiedä sitten että ymmärsinkö oikein että mitä tuolla kysymyksellä tarkoitit...
Miten yleensä on eri mopottimien välinen kampiakselien samanlaisuus?Tume34 kirjoitti: Tuskin hyvin montaa milliä ilman limppujenvaihtoa.
JaJuMi kirjoitti:Miten yleensä on eri mopottimien välinen kampiakselien samanlaisuus?Tume34 kirjoitti: Tuskin hyvin montaa milliä ilman limppujenvaihtoa.
Itse olen ajatellut, että olisin siirtynyt yz:tan kampiakseliin. Tämä kestävyyden vuoksi, mm. kierroksia ajatellen, mutta yleensäkin tehoja. Kuitenkin tuota iskunpituutta lisättäessä ja sylinterin, sekä putken toimintaa paranneltaessa, alkaa se 25hp koneelta olemaan pelkkä muisto. Toivon mukaan myös kaukainen semmoinen. Ainoa että tuolla mallilla ei ole kohta muuta, kuin dt:n lohkot jäljellä.