Nopeus-ja kiihtyvyyskilpailu

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.11.2007 22:10

kales kirjoitti:Luin tämän yhteenvedon ja sain heti sellasen käsityksen että toi tigeri olis kuulunut kyseiseen luokkaan. -> Itsetehdyt nestejäähdytteiset ja vastaavat hienoudet, kuutiotilavuus vapaa. Kovimmista kovimmat värkit siis

Sarvi_Perkele:elle sen verran infoa että Tigerin ajo-ominaisuuksia on paranneltu huomattavasti jos vertaa normi-tikruun. Tarkotus oli kuitenkin pitää mopo mopon näköisenä eli kuitenkin mahdollisimman paljon alkuperästä palikkaa pienillä vahvistuksilla.

Tuosta monkey-projektistasi en kyllä tiedä mitä sillä ajoit takaa.


Sitä, että se manki kuuluisi tähän topikiin yhtä paljon kuin tigerisi. Jossain viestissä taidettiin jo sopia, että koneen lähtökohtana tulee _aina_ toimimaan mopon, tai jonkun muun vastaavan mopon, moottori. Eli moottorinvaihtoja esim.sinun tapauksessasi ei suvaita millään muotoa, se ei ole pro-virittämistä lähellekään.

Pitää koota säännöt uusiksi ekaan viestiin kunhan vielä vähän hiotaan.
Dank memes melt steel beams.
kales
Paikkakunta:
Säkylä
Liittynyt:
17.2.2005 17:03

ViestiKirjoittanut kales » 10.11.2007 22:16

ok, eli lyhyesti kirjotat sinne -> koneenvaihdot ei sallittuja
My Tunturi Tiger is Fantasticô!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 10.11.2007 22:47

kales kirjoitti:ok, eli lyhyesti kirjotat sinne -> koneenvaihdot ei sallittuja


Ei se nyt niinkään toimi, koska silloin ei voisi heitellä moponmoottoria toisenmopon runkoon.
Dank memes melt steel beams.
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 11.11.2007 20:05

Lueskelin tuossa topikin läpi, ja olen otettu että omaa härveliä on ehdotettu promod-luokkaan. (saikos promodissa pytyn sitten vaihtaa IHAN mihin vaan alle 80cc:hen?) Mutta juolahti mieleen, että mihinkäs luokiteltaisiin 50cc jpc? Eli 65cc:stä kutistettu 50cc:ksi. Kun se ei sopisi oikein classic 50cc:hen, kun sellaista sylinteriä ei ole ikinä ollut.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 11.11.2007 20:17

No eikös tuo mene Classic-50, kun erikseen oli se Vakiopytty-Classic 50. Siinähän oli tarkoitus käyttää sen moottorin orkkispyttyä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 11.11.2007 20:39

Mutta tuo menee putkitukseksi, eli onkos putkitus sallittua tuossa classic 50cc:ssä?
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 11.11.2007 21:56

Kaarlo kirjoitti:Mutta tuo menee putkitukseksi, eli onkos putkitus sallittua tuossa classic 50cc:ssä?

Se on ihan miten sovitaan. Kaikenlainen luova rakentelu on hieno juttu ja sellaista pitäis suosia ja tukea. Nähdäkseni tässä on kaksi vaihtoehtoa: joko voitais hyväksyä esim. tuollainen Kaarlon kaavailema patentti eli 65cc JPC:stä tehty 50cc luokkaan Classic 50cc tai sitten Pro Mod -luokkaan (joka olisi silloin ehkä syytä jakaa iskutilavuuksien mukaan alle 50cc ja alle 80cc luokkiin). Riippuu ihan siitä, miten halutaan suhtautua putkitukseen.

Ja vähän vierastan noita 4-vaihteisiakin vesijäähyjä - ainakin Aquassa (onko AX:ssä sama kone?) on vakiopytty jo ihan eri maailmasta kuin vahoissa Puchin, Tomosin ja Minarellin lussuissa. Pitäiskö ne hyväksyä kisaan mukaan mutta "liiallisen kehittyneisyytensä" takia ei kuitenkaan Vakiopytty-Classic 50cc vaan Classic 50cc -luokkaan?

Ja kun luovasta rakentelusta puhutaan, mun mielestä se on sitä että kivikaudelta olevaa suunnittelua olevasta ja alun perin 1,5 heppaa antavasta koneesta otetaan virittämällä moninkertainen määrä koneja. Ei kuitenkaan vaadi ihan samaa tietotaitoa ja panostusta pultata crossin / kevarin / ties minkä vehkeen kone mopon runkoon. Eli kuten aloitusviestissä todettiin, pitää tähän haastekisaan kelpuutettavassa rakkineessa olla mopoksi rekisteröidyn motin alkuperäiset lohkot.

Edit: Höylä kun tätä vielä pohdiskeli niin mielestäni jo sovittiin, että 50cc luokissa kuitenkin sallitaan alle 55cc olevat iskutilavuudet.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Kaarlo
Paikkakunta:
Savitaipale/Lappeenranta
Liittynyt:
10.8.2006 19:07

ViestiKirjoittanut Kaarlo » 11.11.2007 22:25

Aquassa on morini, AX:ssä on minarelli rv4.(pääsimpäs pätemään :D ) Mutta asiaan. Eli mielestäni nuo eivät nyt niin tehokkaita vehkeitä vakioina ole, että niitä pitäisi käydä sorsimaan. Kun ei tutun aqua mennyt poliisin tutkaan kuin 57 pitemmillä väleillä, teharilla ja isommalla kaasuttimella. Eli ei mikään tehohirmu. Sama pätee ax:ää. Sellaista tyhjennetyllä putkella ajaneena voin sanoa, ettei mistään voimanpesästä puhuta.
"Emmää tiiä, mää ajan vaan mopolla."
Höylä
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.4.2004 15:25

ViestiKirjoittanut Höylä » 11.11.2007 22:49

kyllä ax ainakin on lähempänä vanhoja ilmajäähy koneita, kuin aqua :roll: (eikös aquassa ole jo 5 huuhteluakin vakiona...) mun puolesta saa silti aquat osallistua tuohon classic 50 cc luokkaan...
"voishan sen maalatakki, muttei se yhtään sen kovempaa menis."
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 12.11.2007 0:30

Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)

Eli vakiokannuluokassa pitäs olla lähtökohtana se pytty mikä on koneeseen alunperin kuulunut, ja alkuperäinen jäähdytystapa (entä hengitystapa??) tulee säilyttää. Se on sitten tulkinnanvaraista mitä sille saa tehdä, eli saako putkittaa, saako tehdä uudet kanavat jne, riittääkö että jättää orkkispytystä yhden jäähdytysrivan?

Sitten nuo Pro Mod luokat sallisivat minkä tahansa pytyn käytön kunhan kuutiorajoissa pysytään, jäähdytys- ja hengitystavoista riippumatta. Mun puolesta uusenskat voi olla samassa, vaikka ne sitä bolt-on -viritystä noin keskimäärin edustavatkin. Tietääkö joku mitä ne on noin tosiasiallisesti kulkeneet?

Ja Open luokkaan voi survoa ne vehkeet mitkä ei kuutiotilavuutensa puolesta muihin mahdu, kunhan sylkät mahtuvat vaan niihin orkkiskoneen lohkoihin. Hallelujaa, tie on pedattu stroukatulle 150 cc Tunturille!!

Nalle Puch kirjoitti:Se on ihan miten sovitaan. Kaikenlainen luova rakentelu on hieno juttu ja sellaista pitäis suosia ja tukea. Nähdäkseni tässä on kaksi vaihtoehtoa: joko voitais hyväksyä esim. tuollainen Kaarlon kaavailema patentti eli 65cc JPC:stä tehty 50cc luokkaan Classic 50cc tai sitten Pro Mod -luokkaan (joka olisi silloin ehkä syytä jakaa iskutilavuuksien mukaan alle 50cc ja alle 80cc luokkiin). Riippuu ihan siitä, miten halutaan suhtautua putkitukseen.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 12.11.2007 1:25

Vaikuttaa kiinnostavalta. Mistähän löytyisi aivan helvetin pieni turbo tähän hätään.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 12.11.2007 1:54

Suikkanen kirjoitti:Vaikuttaa kiinnostavalta. Mistähän löytyisi aivan helvetin pieni turbo tähän hätään.


En tiedä uskaltaako sulle kertoa, tunturis on tarpeeksi ylivoimainen muutenkin.

Toisaalta sinä teet sen turbon vielä itse jos et valmista löydä, joten samapa kai tuo on :P.

IHI RB3.
Dank memes melt steel beams.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 12.11.2007 14:07

Sarvi-Perkele kirjoitti:Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)

Eli Am6 menee Open luokkaan?
Aquan vesijäähymorini menee vakiokannuluokkaan, jos olen oikein ymmärtänyt
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Nalle Puch
Paikkakunta:
Tunturinkierrättäjän kylä
Liittynyt:
14.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Nalle Puch » 12.11.2007 15:16

Sarvi-Perkele kirjoitti:Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)

Sitten nuo Pro Mod luokat sallisivat minkä tahansa pytyn käytön kunhan kuutiorajoissa pysytään, jäähdytys- ja hengitystavoista riippumatta. Mun puolesta uusenskat voi olla samassa, vaikka ne sitä bolt-on -viritystä noin keskimäärin edustavatkin. Tietääkö joku mitä ne on noin tosiasiallisesti kulkeneet?

Voisi olla aika jäätävää kyytiä jollekin erittäin taidokkaastikin rakennetulle 50cc PowerPlusulle, jos se laitetaan samalle viivalle isolla rahalla kasatun 50cc Terpin tai vastaavan kanssa. Siinä ei Suzuki-äijän kädentaidot välttämättä riitä vastaamaan tehdaspalikoiden ja 6-vaihteisen askin potentiaalille.
Ehkä viritin, ehkä en. So not, pääasia että mopo kulkee! --- Tehty mikä tehty ja 15 heppaa tuli. ---Vannehopeanuoli & Hevonperse Racing!
Sora00
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
18.5.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Sora00 » 12.11.2007 15:34

Nalle Puch kirjoitti:
Sarvi-Perkele kirjoitti:Tarviikos näitä "luokkia" nyt ylipäätänsä näin paljoa. Nyt kun tätä silmäilee taaksepäin niin miten olis seuraavat luokat:
-Vakiokannu 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 50 cc (alle 55 cc)
-Pro Mod 80 cc
-Open (yli 80 cc)

Sitten nuo Pro Mod luokat sallisivat minkä tahansa pytyn käytön kunhan kuutiorajoissa pysytään, jäähdytys- ja hengitystavoista riippumatta. Mun puolesta uusenskat voi olla samassa, vaikka ne sitä bolt-on -viritystä noin keskimäärin edustavatkin. Tietääkö joku mitä ne on noin tosiasiallisesti kulkeneet?

Voisi olla aika jäätävää kyytiä jollekin erittäin taidokkaastikin rakennetulle 50cc PowerPlusulle, jos se laitetaan samalle viivalle isolla rahalla kasatun 50cc Terpin tai vastaavan kanssa. Siinä ei Suzuki-äijän kädentaidot välttämättä riitä vastaamaan tehdaspalikoiden ja 6-vaihteisen askin potentiaalille.


Onko tässä nyt hampaat irvessä taisteltava vanhempien ja uudempien lootien paremmuudesta? Selväähän se on että uudemmassa koneessa yleensä enemmän potentiaalia, eikö ikäluokat olisi parempi tuohon rajaukseen? Taikka 4-vaihdetta ja 6-vaihdetta. Tai vesijäähyt ja ilmajäähyt erikseen.

Miten vain, Itse ainakin arvostan siinä nopeudessa juuri sitä kasaajan osuutta, voihan sitä rahalla egoilla, mutta kuinka moni todella arvostaa tämmöistä henkilöä? (Nojoo menee jo psykologian puolelle, Arvostushan koostuu monista asioista, eikä yksistään lompakon pulleudesta)
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista