Voisittekos hieman jeesata kun mä en selkeesti nykyisellä mottikonfiguraatiolla ja käytettävällä kierroslukualueella tunnu pääsevän tonne 490 m/s paikkeille sitten mitenkään.
Ööh... mitä? Onko ongelma siis oikean viritetyn pituuden löytämisen vaikeus?JariVV kirjoitti:Tuntuu olevan melko hankalaa saada putkeen sopivaa aallonnopeutta. Tosin olen kyllä saanut rajuja putkia aikaiseksi vaikka aallonnopeus on 570 m/s.
Voisittekos hieman jeesata kun mä en selkeesti nykyisellä mottikonfiguraatiolla ja käytettävällä kierroslukualueella tunnu pääsevän tonne 490 m/s paikkeille sitten mitenkään.
Nalle Puch kirjoitti:...teet siis ekaksi suoran putken ja väännät sitten vasta mutkat?...
Huuhteluajoitus vaikuttaa aika reippaalta pakoon ja varsinkin imuun verrattuna, mutta en voi väittää että se olisi välttämättä huono asia kun en ole tuollaista konetta edes nähnyt. Olisi tietty mielenkiintoinen kokeilu vetää pako 190 tai karvan yli ja imuajoitus sitten noihin sopivasti.JariVV kirjoitti:Tässä on itse asiassa faktaa tästä koneesta jos kiinnostaa:
4 huuhtelukanavaa, asteet 134. Ylöspäin kapeneva suorakaide (yhdistetty)
Pakoasteet 180. Pakoaukko suorakaide, keskim. halkaisija 18.33mm, pinta-ala 264mm2
Imuasteet 146. Suorakaide.
Laitaa vaan kuvia pytystä. Ite varmaan laskeskelisin ensin aika-aloja , sitten pyörittelisin eri vaihtoehtoja MOTAlla ja lopuksi varmaan vielä kokeilisin sopivinta ajoitusta pätkimällä imuhelmaa 0,5-1 mm kerrallaan . Lopulta imuajoitus varmaan päätyisi jonnekin 160-190 asteen väliin. Riippuen... kaikesta, erityisen paljon putkesta. Minkälainen kansi tossa muuten on?JariVV kirjoitti:Auttaisiko asiaa kuvat pytystä?
Minkä verran imuajoitusta sitten itse laittaisit?
JariVV kirjoitti:Tollasta tulee tällä Sarven Excelillä, BlairExhaust 3.1. Muita ohjelmia en ole käyttänyt. Olenko siis hakoteillä putkineni?
Tokihan sitä autetaan mutta se on sitten ihan onnen kauppaa että onko siitä mitään apua.JariVV kirjoitti:No helkutti. Eli tarvitsen sitten lisää työkaluja. Miten lähden tästä eteenpäin? Suostuisittekos hieman auttamaan?
MOTA ilmeisesti vai kuinka? Miten hyvänä työkaluna näette sen ilmaissoftan jolla putkia voi laskea? Olen tässä myös hieman pyöritellyt sitä.
Päivitin edelliseen viestiin asteita portatun männän osalta.