Btw, laskin joskus, että jotta 49mm porauksella iskutilavuus olis alle 55cc, iskunpituuden pitäisi olla alle 30mm.
julpero kirjoitti:voiskohan käydä esim kuorma autojen ym perä akselit ?
sape kirjoitti:Olisi todennäköisesti mahdollista tehdä kampiakseli cnc-työstönä. Suikan mottiinhan se täytyisi mitoittaa, muttei tietenkään samalla iskulla kuin pv.
Materiaaleista enemmän tietävät osaavat sanoa millaisesta aineesta se olisi järkevin tehdä. Kuinka käsittelisin laakerikaulat? Entäpäs tasapainotus? ja muita tekiöitä..
Iikalla ja kumppaneilla on kx60/kx80 innerotori sähköt kilpamopossaan, meni kuulemma aivan bolt on.sape kirjoitti:Olettekos sovitellut pv:n kampuran päähän toista vauhtipyörää, esim kasikymppi rosseista? Virtapuolta pitäisi vähän päivitellä.. muistelin että 80-luvun 80cc yz:ssä kartio taisi olla samanmoinen. Passeli aluslevy oliskin sitten vain sovittelukysymys.
Pikku hifistelynä vielä ajattelin vaihtaa mg-puolen runkolaakerin "rullamalliksi". Muuta hyötyä ei taida olla kuin pidempi käyttöikä ja sekin sinällään tässä hommassa on melko merkityksetöntä. Malli 204 / ET NJ , mitat vastaa 6204 laakeria. Rullalaakereista voipi ajankuluksi lueskella http://www.schaeffler.fi/content.schaef ... h_cage.jsp
J11 kirjoitti:Oletan, että näin on mahdollista saada parempi teho, koska imuvaiheessa polttoaine-ilmaseos pääsee nopeammin huuhtelukanaviin läpiltä/läppäkanavasta.
J11 kirjoitti:Tällä myöskin perusteli huuhtelulähtöjen ja sylinterin huuhtelukanavien välisen (mahdollisen) portaan tasoittamisen tarpeettomuuden.