Elikkä minun projektina on tuon puchin kytkimen siirtäminen kampiakselilta ensimmäiselle vaihteistoakselille. Asiasta ehdin hieman mainita tuolla vanhalla puolella, mutta jatketaan nyt täällä.
Eli asiaa olen ehtinyt pohtia jo pitkään, ja toteutus on jo hahmotettu. Kun noita puchin osia on siunaantunut roimasti, niin voin huoletta käyttää alkuperäisiä osia aihioina. Eli esim. kun kampiakselille jää pelkkä ratas, niin ratasosa otetaan kytkinrungosta, ja booriosa otetaan sisemmästä kruunusta. Ja siihen kemppiliimaa väliin. Samanlainen periaate on tulevan kytkimen paikassa, eli kahdesta ensiövetorattaasta vaan sorvilla okeanlaiset palikat.
Mutta sitten tulee paha brobleema. Minkä kytkimen oikein laittaisi? Siihen tulee ratkaisu varmasti lähiaikoina, mutta kruunut joudun tekemään tod. näk. itse, kun kunnolliset kytkimet ovat yleensä alumiinia, ja sitä ei oikein helposti liitetä keskihiiliseen teräkseen, mistä nuo rattaat on usein tehty. Mutta jos joku tietää jonkin vehkeen, jonka kytkin on terästä, ja suurempi kuin tunturissa, niin ehdotuksia vaan.
Ja keskustelua pitää tietenkin tulla myös kaikesta muusta mahdollisesta alakertaan liittyvästä.