Nalle Puch kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:...en pitäs kyllä minkäänlaisena ongelmana sitä satasen ylitystä. 20 mm kaasari, hiukan tiukennettu kansi, kanavien avarrus (tuskin tarvii tässäkään edes huuhteluihin kajota), ja jos vielä oikein mitoittas putken ko. pytylle. Tuossa kevätpuolella voin vaikka ihan demonstraatioksi moisen paketin kasata, ja julistetaan nyt tässä julkisesti ja heti alkuunsa tavoitteeksi vaikka se 110 kmh, että hommassa säilyy edes jonkinmoinen mielenkiinto.
Hyvä, saadaan kunnon vertailupohjaa. Muutenkin olisi asiallista jos mahdollisimman moni voisi laittaa raporttia ajokkinsa suorituskyvystä (huippunopeus, kiihtyvyys ja parhaimmillaan jopa dynotulos) ja tietysti se, millä patenteilla ja vireillä homma on toteutettu. Ja siis asiallisesti mitattuna ja dokumentoituna kuten esim. Sarven 75cc Power+ -projekti. Yritän itsekin kantaa korteni kekoon jossain vaiheessa.
Itse aion "osallistua" ainakin seuraavassa "luokassa":
Vakiopytty-Classic 50cc
- alle 50cc
- ilmajäähy
- enintään 4 vaihdetta
- mopediksi rekisteröidyn moottorin lohkot
- saman mopediksi rekisteröidyn moottorin alkuperäinen sylinteri
Ja jos joku kysyy että mistä tuo "luokka" tulee, niin hatusta...
Noniin, eiköhän tässä ollut jo topikin idea selvä; Katsotaan "kuka on kukin". DIY-teharitopikissa tästä on jauhettu enemmänkin, niin aika voisi olla kypsä omalle topikilleen.
"Säännöt" ovat ylhäällä, eli Listataanpas luokat ylös:
Vakiopytty-Classic 55cc:
Vakiosylinteristä tehdylle olisi mun mielestä hyvä olla olla oma "luokka", koska vakiokiuas on vanhoissa ilmajäähyrohjoissa kuitenkin vähän tai usein tuntuvastikin haastavampi aihio kuin monet tarvike- tai viripytyt.
Eli mopon vakiopytyllä mennään.
Classic 55cc:
Jos taas sylinteri on muu kuin kyseisen koneen alkuperäinen (esim. Suzukin tapauksessa vaikka Power+).
50cc koneiden 2 eri luokkaa ei tietenkään estä vertailemasta Classic 55cc ja
Vakiopytty-Classic 55cc -luokkien tuloksia keskenään. Paremmat eväät 50cc "yleisen sarjan voittoon" lienee kuitenkin Classic 55cc -luokan mukaisella rassilla.
Classic-80cc ja pienemmät:
Sama kuin Classic-55cc mutta suuremmilla tilavuuksilla. Iskutilavuus kuitenkin rajoitettu 80cc
Pro-modified:
Itsetehdyt nestejäähdytteiset ja vastaavat hienoudet, kuutiotilavuus vapaa. Kovimmista kovimmat värkit siis
Kaikissa luokissa sääntönä pätee uusenduroiden totaalinen poissulkeminen. Eli Minarelli AM6 ja Rabasakoneisilla ei ole mitään asiaa tähän topikiin. Jos kannatusta on, niille voi perustaa omankin topikinsa. Nykyisellään turha sotkea niitä vanhempiin mopoihin, suurempien konfliktien välttämiseksi.
Mittaustulokseksi kelpaa tutkalukema (joskin poliisien mukaanhärkkimistä mittaustuloksen hankkimiseen en suosittele), tai GPS-mittaus.
Nalle Puch idean isänä tarkastakoon ja hyväksykööt/olkoot hyväksymättä topikin . Ideanahan on siis oppia ja pitää hauskaa, ei niinkään täysin vakavamielinen kisailu.
Ja tosiaan, Herra Burt Munron muistolle, henkilöä suuresti kunnioittaen. Ken ei herraa tiedä...
http://en.wikipedia.org/wiki/Burt_Munro
http://www.indianmotorbikes.com/feature ... /munro.htm
edit: Tekstiä ja sääntöjä korjailtu 8.11.07 n.14:00. Samoin "kiihtyvyyskilpailu" lisätty, eli samat luokat pätevät, rinnalla kuitenkin 150 metrin ja 200 metrin kiihdytystulokset.
edit:
Rankinglista - huippunopeudet:
Vakiopytty-Classic 55cc:
1(kunnes toisin määrätään).Betaversio Tunturi DX - 100km/h - Mittaustapa matemaattinen laskutoimitus. Eli Betaversio mukana jäniksenä, ei siis hallitse mitään sijoitusta toistaiseksi.
Classic-55cc:
1.PV-Patu Suzuki PV RM - 95 km/h
#.LohiS Suzuki PV p+50 - 90,1 km/h - Sigma
2.SuzukiPv^^ Suzuki PV p+50 - 82 km/h - GPS
3._rieska_ Suzuki PV p+50 - 79,2 km/h - GPS
4.Tume34 Suzuki R p+50 - 78 km/h - GPS
Classic-80cc ja pienemmät:
1.DraGma Suzuki PV P+ 50,8 mm - 122,74 km/h - GPS
2.Sarvi-Perkele Suzuki S p+80 - 121 km/h - GPS
3.jt-87 Suzuki PV p+80 - 111,7 km/h - GPS
4.Tuge, Solifer SM metrakit 75cc - 105 km/h - GPS
Pro-modified:
Ei tuloksia vielä