Viikon verran kerkesin pyörällä ajamaan, kunnes lähdin 4 viikoksi töihin Helsinkiin. Oletin oston aikaan, että kyllä se viikon kestää ja sitten kun työt loppuu, niin pistää rahat palamaan. Todellisuus oli vähän toinen, tuskin mitään vakavampaa, mutta kuitenkin. Lähtöpäivänä kun lähdin ajamaan kauppaan, mittaristoon läsähti ECU 1 ja pyörä sammui siltä seisomalta. Virrat kiinni ja päälle, pyörä käyntiin, eikä ongelmia. Vähän matkaa ajettuani, vilkut eivät enää toimineet ja parin mutkan jälkeen pyörä sammui eikä käynnistynyt. Ajattelin vain, että sulake paloi ja pukkasin pyörän kotia. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin tulin viikonlopuksi kotiin ja hyökkäsin heti Hussen kimppuun. Katsoin sulakkeet ja yksi sulakkeista tuli kahdessa osassa ulos pesästään. Vaihdoin sen, eikä käynnisty vieläkään. Ei edes yritä käyntiin ja vähän aikaa kun polkee, öljyvalo alkaa vilkkua tahtiin 3 pitkää ja 3 lyhyttä. Pakoaukonsäädin ei toimi, pitää kokeilla kalibrointia, kunhan saa tappokatkaisijan toimimaan. Myyjän mukaan pyörässä oli "TT-hilut" kaasarissa, mutta eipä ollut neulasuutinta vaihtanut. Nopeusmittarikaan ei toimi ja kilometrit pysähtynynt 16000km hujakoille. ECU:t jotka on ollut mittarissa: ECU6(koko ajan), ECU5, ECU1, ECU0. Tässä siis nykyhetki tekniikan osalta.
Pyörässä virityksiä on Rinon putki antamaan vähän löylyä.
Ulkonäöltään kaukaa katsottuna melko vakio peli. Lähemmäksi kun menee alkaa karu totuus tulla ilmi. Katteet on hirveässä kunnossa, eikä pyörä näytä muutenkaan houkuttelevalta. Tässä siis paha missä mainitaan
Eri kuvakulmista:
http://aijaa.com/cguMPJ
http://aijaa.com/OSz2w9
http://aijaa.com/NTXSzk
Sitten oman ja muiden perässäpysymisen vuoksi tehdään lähes perinteinen motot:in lista hankittavista osista ja kosmeettisista värkkäyksistä. Teen listan ostohetken kunnosta, joitain osia olen jo hankkinut.
Tekniikka:
Jarrulevyt eteen ja taakse On
Jarrupalat eteen ja taakse On
Ketjut ja rattaat Ei ole
Pakoputken jouset On
Akku On
D50 Neula On
Oikean puolen peilinkiinnike On
Mittarin korjaus/uusi mittari On
Pakoaukonsäätimen korjaus Ei ole
Tappokatkaisijan korjaus On
Pyörä käyntiin On
ECU:t pois mittarista Ei ole
TPS:n ohitus On
Sähköjen kunnostus On
Kosmeettiset:
Uudet katteet On
Pakoputken kunnostus Ei ole
Uusi etulokasuoja On
EHKÄ joku tarrasatsi Ei ole
Vilkut ja yms. pikkuosia Ei ole
Lisään listaan myöhemmin lisää, varmaan unohtui jotain laittaa.
Kuten listasta huomaatte, ei mitään uniikkia taideteosta olla tekemässä. Kunhan kehtaa ajaa ja pyörä toimii niin riittää mulle. Toki jos jotain on teillä mielessä niin sanokaa, olen aika kädetön varsinkin tuon kosmetiikkapuolen kanssa.
Sitten ajattelin, kun ensimmäinen projekti menossa, että tarvitsen teiltä apua ja ehdotuksia. Tässä siis lista, missä tarvitsen ehdotuksia.
Ehdotukset:
Tuleeko tarrasatsia ja jos tulee, mikä?
Kiillotanko pakoputken vai maalaanko mustaksi?
Minkä värin katteet?
Vinkkejä ECU:jen poistoon
Mistä kannattaa etsiä nykyistä vikaa, ettei lähde käyntiin? Vikakoodi on ilmeisesti 33 (3 pitkää, 3 lyhyttä), en ole netistä löytänyt vastausta tuhon koodiin.
Kaikki muu, mitä tulee teille mieleen. Kysykää ja kommentoikaa ajatuksia.
Siinähän sitä alkaa jo asiaa olemaan, toivottavasti jaksoitte lukea . Itse tykkään lukea muiden projekteja, oli ne mistä pyörästä vaan, niin ajattelin, että ehkä joku tykkää tätä lukea. Pitää myös itse pysyä perässä noiden osien ja muiden kanssa.
Sitten vielä: Projekti alkaa varsinaisesti vasta 2 viikon kuluttua, jolloin työt loppuu. Nyt olen vain viikonlopun kotona ja ensi-viikolla takaisin töihin. Tämän 2 viikon aikana toivon teiltä noita ehdotuksia ja heittelen omia ideoita teille arvosteltavaksi. Kommentoikaa myös projektin ulkomuotoa, mitä liikaa, mitä liian vähän? Niin, ja "Seurantaan" -viestit on tervetulleita, jotta tietää puhunko yksin täällä.
Kiitos ja pahoittelut pitkästä aloituksesta.
-> viewtopic.php?f=93&t=85016