Iltaa.
Hyvin harvoin täällä foorumeilla enää nykyää seikkailen ja vielä harvemmin mitään kirjoittelen, mutta nyt siihen taitaa tulla pieni muutos, koska syystä että:
Päätin tehdä jonkinmoisen projektitopikin 91 vuoden Aprilia AF1:sestä, jota olen jo useamman vuoden koittanut turata valmiiksi. Varsinainen topikin teon syy on, että koitan motivoida itseäni tekemään pyörän loppuun ja että kun jos tulee joku ongelma kasailussa, niin kykenen siihen apua kyselemään nopeasti. Varsinaisesti mitään rakentelu ideoita en kaipaa, sillä minulla on ollut jo projektin alkamisesta asti mielessä miltä haluan tämän näyttävän. Saa toki haukkua ja kehua ja heittää randomideoita, mopo voi tosiaan ehkä jakaa mielipiteitä.
Legendahan alkoi kun 2011 kesällä ostin tämän, ajoin 3-4 viikkoa ja sitten leppoisasti mäntä ja sylinteri otti hiukan itseensä. Silloin alkoi pyörän purkaminen ja villit ajatukset muutoksista syntyi mieleen.
Jostain mp-purkaamolta ostin pc25:sen penkin ja kävin leipomaan sille sopivaa takahäkkiä. Takahäkki on 22x2 mustaa putkea, joissain putkien liitoskohdissa on sisällä 18x1 rst putkea toivoen että hiukan kestäisi paremmin tai jotain. Häkin ylempi kiinnike on alkuperäisesta takahäkistä revitty putki ja alemmat kiinnikkeet on upeasti koneistamani kikkareet. Häkin hitsautin kaasulla, veteli jonkin verran ja muutenkaan ole maailman suorin mutta don't care. Itse tehty ja tuskin ajaessa tuommoisesta vinoudesta/kieroudesta huolta. Rosteriset läpyskät ovat ihan 1,5mm peltiä. Jalkatapitkin tuli joskus sorvailtua. Rosteriputkeen pyällys ja prässätty ja tigattu tuommoiseen kikkareeseen.
Takahäkki onkin isoin muutos pyörässä, sen lisäksi pilkoin kaikki ylimääräiset ja turhaksi kokemani kiinnikkeet takahaarukasta. Haen perän ulkonäöllä sitä, että se näyttäisi mahdollisimman keveähköltä ja cleanilta. Kun katteet tulee normaaliin tapaan eteen, niin ne taas tulee näyttämään 'massiiviselta ja raskaalta'. Näin ainakin kuvittelen, en kunnolla ole vielä jaksanut sovitella katteita.
Käytin joku kesä osia pulverimaalauksessa, takahäkki yms. kiiltävän mustalla. Vanteet sekä takaiskarin jousi oranssilla. Katteet sekä tankki olisi joskus tarkoitus maalata kiiltävän valkoisella, joko ruiskulla tai kilikolilla. Saa nähdä kummin käy.
Ja seuraavaksi hiukan tuoreempia kuvia päivältä nimeltä eilen.
Katteet tosiaan odottaa kiltisti nurkassa maalejaan.
Milläs mallilla kone on? Mopon sydän on tällä mallilla:
Lohkot oon jaksanu maalata, yhen crackin hitsailin umpeen ~vuosi takaperin, laakerit on uudet lyöty sisään. Seuraavaksi pitäs uhrata kolikoita ja tilailla vaihteistoon muutama neulalaakeri. Ja pytty ja mäntä. Kallista saatana. Pahoittelut voimasanasta. Konetta en haaveile erityisemmin viritteleväni, kunhan saisi kasaan aikanaan.
En jaksa tähään hätään enempää kirjoitella.
Photobucketista näköjään löytyi enemmänkin kuvia, joitain vanhojakin. Kyselkää jos jokin kiinnostaa, kuviakin voin ottaa joistain detaileista enempi jos maistuu. Kommentoikaa muuten vaan. Tekemistä hidastaa vielä puolisen vuotta kestävä palvelus ja yleinen motivaation puute.
Hyvin harvoin täällä foorumeilla enää nykyää seikkailen ja vielä harvemmin mitään kirjoittelen, mutta nyt siihen taitaa tulla pieni muutos, koska syystä että:
Päätin tehdä jonkinmoisen projektitopikin 91 vuoden Aprilia AF1:sestä, jota olen jo useamman vuoden koittanut turata valmiiksi. Varsinainen topikin teon syy on, että koitan motivoida itseäni tekemään pyörän loppuun ja että kun jos tulee joku ongelma kasailussa, niin kykenen siihen apua kyselemään nopeasti. Varsinaisesti mitään rakentelu ideoita en kaipaa, sillä minulla on ollut jo projektin alkamisesta asti mielessä miltä haluan tämän näyttävän. Saa toki haukkua ja kehua ja heittää randomideoita, mopo voi tosiaan ehkä jakaa mielipiteitä.
Legendahan alkoi kun 2011 kesällä ostin tämän, ajoin 3-4 viikkoa ja sitten leppoisasti mäntä ja sylinteri otti hiukan itseensä. Silloin alkoi pyörän purkaminen ja villit ajatukset muutoksista syntyi mieleen.
Jostain mp-purkaamolta ostin pc25:sen penkin ja kävin leipomaan sille sopivaa takahäkkiä. Takahäkki on 22x2 mustaa putkea, joissain putkien liitoskohdissa on sisällä 18x1 rst putkea toivoen että hiukan kestäisi paremmin tai jotain. Häkin ylempi kiinnike on alkuperäisesta takahäkistä revitty putki ja alemmat kiinnikkeet on upeasti koneistamani kikkareet. Häkin hitsautin kaasulla, veteli jonkin verran ja muutenkaan ole maailman suorin mutta don't care. Itse tehty ja tuskin ajaessa tuommoisesta vinoudesta/kieroudesta huolta. Rosteriset läpyskät ovat ihan 1,5mm peltiä. Jalkatapitkin tuli joskus sorvailtua. Rosteriputkeen pyällys ja prässätty ja tigattu tuommoiseen kikkareeseen.
Takahäkki onkin isoin muutos pyörässä, sen lisäksi pilkoin kaikki ylimääräiset ja turhaksi kokemani kiinnikkeet takahaarukasta. Haen perän ulkonäöllä sitä, että se näyttäisi mahdollisimman keveähköltä ja cleanilta. Kun katteet tulee normaaliin tapaan eteen, niin ne taas tulee näyttämään 'massiiviselta ja raskaalta'. Näin ainakin kuvittelen, en kunnolla ole vielä jaksanut sovitella katteita.
Käytin joku kesä osia pulverimaalauksessa, takahäkki yms. kiiltävän mustalla. Vanteet sekä takaiskarin jousi oranssilla. Katteet sekä tankki olisi joskus tarkoitus maalata kiiltävän valkoisella, joko ruiskulla tai kilikolilla. Saa nähdä kummin käy.
Ja seuraavaksi hiukan tuoreempia kuvia päivältä nimeltä eilen.
Katteet tosiaan odottaa kiltisti nurkassa maalejaan.
Milläs mallilla kone on? Mopon sydän on tällä mallilla:
Lohkot oon jaksanu maalata, yhen crackin hitsailin umpeen ~vuosi takaperin, laakerit on uudet lyöty sisään. Seuraavaksi pitäs uhrata kolikoita ja tilailla vaihteistoon muutama neulalaakeri. Ja pytty ja mäntä. Kallista saatana. Pahoittelut voimasanasta. Konetta en haaveile erityisemmin viritteleväni, kunhan saisi kasaan aikanaan.
En jaksa tähään hätään enempää kirjoitella.
Photobucketista näköjään löytyi enemmänkin kuvia, joitain vanhojakin. Kyselkää jos jokin kiinnostaa, kuviakin voin ottaa joistain detaileista enempi jos maistuu. Kommentoikaa muuten vaan. Tekemistä hidastaa vielä puolisen vuotta kestävä palvelus ja yleinen motivaation puute.
Viimeksi muokannut almo5 päivämäärä 29.11.2015 0:36, muokattu yhteensä 3 kertaa