Vuosimallia 1990 papereissa, mutta tehty rungonvaihto vm. -97 runkoon, johon on laitettu kaikki osat vm. 1997 pyörästä. Tämä on oikeastaan vain hyvä asia, sillä tankki ja muovit ovat paljon hienommat kuin mitä -90 ovat. Ja onhan toki tekniikkakin uudempi ja parempi.
Käynnistymisvikainen tämä oli, myyjä sanoi että läpät väljistyneet. Noh, kuulemma tämä kyseinen henkilö oli uudet tilannut, ja niiden olisi pitänyt minulle tulla. No kyselin myyjältä sekä liikkeeltä jonkin aikaa niitä läppiä mutta mitään ei kuulunut, joten päätin itse tilata ne.
No sittenhän honda pärähtikin käyntiin, se tunne oli aika mukava. Toimii muuten kyllä todella hyvin. Ainut minkä huomasin niin korkeilla kierroksilla huudattaessa "pätkii", kuullostaa niin kuin kierrosten rajoittimelta. Mutta eihän näissä sellaisia pitäisi olla. Tulppakin oli aika musta, epäilin että kävisikö liian rikkaalla, ilmaruuvin säätö ei kyllä auttanut.
Ilmanputsarin voisin kyllä tutkia että onko tukossa ja vaikka putsata, jos se auttaisi. Mietin myös että pakoaukonsäädin ei aukeisi kokonaan, siitäkään ei tiedä. Uusi keskipakoiskytkin siihen säätimeen miulla on, vois sen joskus vaihtaa jos vaikka apua olis.
Tässä muutama kuva:
Käytiin kaverin kanssa vähän rälläilemässä:
Eli tästä olis tarkotus rakennella käyttöpeli kevariksi, harkkalupiin on vielä onneksi 2,5 kuukautta aikaa. Tämähän on siis 20kw papereissa, eli täytyy kuristaa alle 11kw, dynottaa ja muutoskatsastaa matalatehoisemmaksi. Myöskään mitään valoja ei ole, valopuolallista staattoriakaan ei ole. Onneksi on sentään hyvä mmx keulilla, toimii ainakin väliaikaisena valona.
To do-lista:
-Valopuola, valot, vilkut, töötti yms. kuntoon
-Kuristaminen ja muutoskatsastus alle 11kw
-Kulutusosien tarkistus/vaihto, mm. takajarrulevy
-Diesel-tarrat helvettiin
-Joku hiljaisempi änkkä, luultavasti exc kotarin vakio
Vielä ei pääse mitään aloittamaan ennenkuin saan pevetin kasaan ja siitä rahat myymällä. Koneellisesti tuon pitäisi olla hyvässä kunnossa, mäntäkin vaihdettu joku 30h sitten.
Mutta sitten kun on kunnolla rahaa ja aikaa, luultavasti kevättalvella, niin pistäis koko laitoksen osiin ja huoltaa/läpikäy kaikki paikat. Smotot kasaa/kasauttaa cr:n omille navoille, jotka ostaa erikseen, jotkut 2007-2008 cr/crf oikein hienot takakatteet sekä lippa. Etukatteisiin/tankkiin jotkut siistit tarrat. Trailtechin vapor mittari ois myös ostoslistalla, näin ensalkuun sigma saa kelvata.
Tässä kaikki tältä erää, päivittelen kun jotain tapahtuu tai on jotain kyseltävää.