Tuli ittelle vaihossa tällänen sm Derbi, parin päivän kuluttua tajusin että ei ehkä ollukkaa kovinkaa vörtti vaihto Koeajon jälkeen pyörä ei vaihtanut enään vaihteita.. Itsehän en ollut kotona joten isoveljeni päätti katsoa mikä mättää ja sieltähän löytyi yllätyksiä. Vaihdepolkimen akseli oli sanonut aikaisemmin itsensä irti lohkosta tulevan tapin kanssa, jonka on siis tarkoitus palauttaa akseli takaisin keskelle vaihteenvaihdon jälkeen. tämä oli korvattu poraamalla lohkoon reikä ja laittamalla pultti sekä mutteri. Tilanteeseen liittyi myös rautalanka sekä hitsitäppi. No purkuosilta uusi käytetty akseli ja muttereiden kiristys ja kovaa ajoa Sitten kuitenkin tässä olen pyörää tutkinut ja seuraavia asioita olisi pyörään tehtävä:
-Moottori vinisee, joku laakeri, nokkaketju? -Check!
-Täristää, joku laakeri? -Check!
-Sähköstartti toimimaan -Check!
-Vilkut pitää kytkeä -Check!
-Jarruvalo -Check!
-Mahd. männänvaihto, ajettu 43tkm 150cc kii!
-Pyörä pitää säätää kunnolla Työn alla
-Pätkii kun ajaa töyssyistä -Check!
-Vaijerit vejetty huonosti, kumpikin meinaa hirttää -Check!
-Sähköt pitää muutenkin siistä Rumathan niistä tuli
-Äänenvaimennin vaihtoon, tyhjennetty vakio kuullostaa kauheelle -Check!
-Ketjutrattaat vaihtoon -Check!
-Jarrupalat vaihtoon -Check!
-Takarengas vaihtoon Renkku oottaa tallissa
Jotain mitä teen jos rikastun
-150cc -Check!
-Kannen koneistus
-Isompi kaasari 26mm Dellorto
-Vapariputsari -Check!
-Kisasempi nokka -Check!
Tämähän sujuu hyvin
Siinä jotain mitä tuli äkkiseltään mieleen, päivittelen tänne jos/kun edistyn
Pyörä myynnissä http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1893386