Polkastaas tästä nyt sitten kotariprojekti käyntiin detsiprojektin rinnalle, joka tosin on ollu vähän jäissä pienten sattumusten vuoksi, mutta siitä lisää mopopuolella.
Eli siis ostin vuos sitten keväällä tämmösen vanhakunnonkunnonvanhan vanhanliiton kotarin, kun piikkikortin sain. Vaikka pyörällä olikin ikää jo 12v ostaessa, ostopäätös syntyi sillä perusteella että pyörä oli ainakin kuvien perusteella pirun hyvässä kunnossa ja hinta sovittiin myyjän kanssa kohdilleen. No, niin sitä sitten lähettiin Seinäjoelta hakemaan, ja heti kun perille päästiin niin olihan sitä pakko päästä heti kokeilemaan Ja vetoja oli niin perkeleesti mopon jälkeen, kun mopolla oli viimeinen vuosi tullut ajeltua. No ei muuuta kun pyörä kyytiin ja kotia kohti.
Pyörä näytti siis tältä ostettaessa, omasta mielestä erittäin siistikuntoinen, mutta olihan sitä laitettukin tietysti.
Noh, pärrä seisoi tallissa pari viikkoa ennen kun kortin sain, ja tuon kuntoisena sillä ajettiin ensimmäinen kuukausi, ainoa mikä vaihdettiin oli kilpi kun vanha oli sen verran mutkalla.
No siinä sitten aloin kaipaamaan vähän nykyaikaisempaa näköä, ja keitaalta tilasinkin uudenmallin maskin ja lokarin, ja kisakoneelta sx shortymallin änkän, jonka kiillottelin.
No loppukesästä kohdalle osui tilaisuus uudistaa ulkonäköä urakalla ja vieläpä kohtuullisen halvalla, niin ei muutakun hakemaan kamppeet kyytiin ja iskin kiinni. Eli -05 vuosimallin palikat tuli ostettua: Penkki, tankki, katteet ja häkki. Tällä setillä ja perushuolloilla ajettiin loppukesä, enskojen ostoa lukuunottamatta.
Syksyllä heitin enskat kiinni pienillä muokkauksilla, kun olivat uudemmasta kotarista ja etupyörä ei ihan sopinut suoraan. Talven tultua laitettiin mukana tulleet nastat kiinni ja niillä ajelin maaliskuun lopulle asti.
Keväämmällä meinasin tehdä koneremotin aloitusmiitin jälkeen, ja miittiinhän pyörä pitää tietysti puunata viimesenpäälle:
Ja kyllä, kuvasta näkee mitä maantiesuola tekee putkelle muutamassa kuukaudessa.
Miitissä ei päästy edes puoleenväliin asti, kun pyörä otti ja kilkkas. No, autokyydillä kotiin ja parin päivän päästä kun ehti niin kone pois rungosta ja vaurioita tutkailemaan:'
- Kiertokangessa 0.5cm väljää
- Sylinterissä ikävät naarmut
- Kansi täynnä hakkaumia
Eli hyvin meni siis aloitusmiitti.
Tässä kunnossa se on maannut siis kuukauden koskemattomana, lukuunottamatta sitä että vaihdoin fatbarin vanhan tangon tilalle.
Mutta sitten tällä viikolla alkoi tapahtumaan, kun posti kantoi ovelle tällaisen:
Eli 150sx pytty paketissa oli mukana myös 150sx kampura, kansi ja pakoaukonsäätimen hilppeet, + muuta roinaa. Setillä ajettu 10h, ja hoonijäljet näkyy erittäin hyvin vielä.
Tänään kävin keitaalta tilaamassa mäntäsarjan ja yläpään tiivisteet, ja samalla mukaan nappasin tupit ja 3m oranssia letkua
Kisakoneen paketissa tuli myös uudenmallin kytkinkoppa, jonka piti olla ehjä mutta kiksi oli ilmeisesti tehnyt kolon, ja oli siinä pieni reikäkin että olis öljyt tullut kuitenkin ulos kun olis laittanu ekaa kertaa käymään. Reissu motonettiin ja kemiallista metallia mukaan.
Omasta mielestä tuli kohtuullisen hyvä, kun dremelillä tasoitteli kun tavara oli kuivunut. Maalaan kopan vielä mustaksi ulkoreunalta kun vain ehtii.
Kopan keskiön kiillottelin, ei paras mutta riittävän hyvä itselle.
Siinäpä tarinaa aloitusviestiin luultavasti ihan tarpeeksi Kommenttia kehiin ja ehdotuksia otetaan myös vastaan.