Terve taas tänne motottiin! Uutta projektia pukkaa, ja viime kerralla meni sen verran hyvin, että ajattelin että jos uudesta pyörästäkin tänne kirjoittelisi! Jos mietityttää mistä aikaisemmasta projusta höpöttelen niin tästä linkkiä sinne: viewtopic.php?f=93&t=87704
Historiaa ennen nykyistä pyörää
Tosiaan vanha husse tuli projektoitua viime talvena. Todella tyytyväinen olin lopputulokseen, mutta pyörästä vaan puuttui sitä jotain. Aina mopoiän alusta asti olen haaveillut täysverisen kisapiikin omistamisesta, vaikka vanha husse oli tekniikaltaan jo aika lähellä kisapiikkiä niin silti siitä puuttui se fiilis minkä kyseistä pyöristä saa, olihan vanha husse "vain" SM. Vanha husse lopulta lähti uudelle omistajalle viettämään ansaittuja päiviään noin kesäkuun alussa.
Vanhan pyörän myymisen jälkeen ajattelin että säästän rahat talvelle ja ostan uuden pyörän halvalla, kun syksyllä/talvella hinnat tuppaavat laskemaan. Eihän tästä suunnitelmasta tullut sitten mitään, kun näit kaverit ajelemassa ja nauttimassa suomen kauniista kesästä. Näin itselle syttyi valtava pyöräkuume ja päätin, että nyt hommataan se kauan himottanut kisapiikki. Kauan etsin ja etsin omaan budjettiin sopivaa pyörää, merkillä ei ollut väliä. Suuren etsimisen jälkeen näytti jo että toivo on menetetty, mutta jo luovuttamisen partaalla facebookin kautta löytyi Husqvarna WR. Hussemiehenä heti sydän lämpeni ja niin nopeasti kun mahdollista pyörää katsomaan, ja kun hinta oli tingitty molemmille sopivaksi niin husse vaihtoi omistajaa! Ainut asia mikä päässäpyöri oston jälkeen oli "Vihdoin!"
Itse pyörästä
Kuten otsikko ja aikaisempi selostus varmaan jo selvensivät, niin pyörä on aito WR. Sanontahan menee siten, että "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" ja jokaista varmaan kiinnostaa nähdä pyörä jo, joten tässä kuvia ostokunnosta
Plussaa pyörässä olivat tietenkin smotot, koska itse en koskaan ole enskasta ollut kiinnostunut ja kadulla tulee vietettyä varmaan 90% koko ajasta pyörän päällä. Muutenkin koeajolla ihastuin pyörään heti: älyttömän hyvä alusta, koneen raaka vääntö mitä en ollut ennen kokenut ja todella simppelit sähköt joista ei todellakaan voinut iloita katulussun kanssa. Vaikka odotukset olivat korkealla niin ne todellakin ylittyivät koeajolla. Pyörän ostaessani siinä oli Wr TT putki ja äänenvaimennin. ensin kyllästyin änkkään joten heivasin sillä vesilintua ja hommasin Budin hiilikuituisen tilalle aikalailla heti oston jälkeen:
Vaikka Wr TT putki olikin hyvä, niin kyllästyin siihen nopeasti, ja oli aika sekin vaihtaa. Tilalle tuli Procircuitin putki:
Pyörää ei mitenkään säästeliäästi ajettu, miiteissä käytiin vähän sutimassa ja muutenkin pyörän tehoista lumoutuneena meno oli aika säästelemätöntä:
Miitin jälkeen putkikin otti väriä pintaan: (anteeksi huonosta kuvasta, kiirellä ei oikein mistään tule mitään)
Suunnitelmat
Vanha pyörä kun oli täysin punainen/valkoinen, niin lähdin ajatuksella "aivan jotain muuta" tätä pyörää suunnittelemaan. Tässä siis listaa mitä tullaan tekemään:
-Kokomusta katesarja (ON)
-Rungon, jalan ja jalkatappien pulverimaalaus mustaksi ON)
-Swingin, takahäkin, t-palojen, vanteiden yms pikkuhilppeiden kiillotus (KESKEN)
-Jarrusatuloiden maalaus mustaksi, brembo-logot hiotaan maaleista (ON)
-Syyläreiden päät kiillotetaan (EI OLE)
-Koneen uudelleenmaalaus hopeiseksi, posket kiillotetaan ja husselogot mustalla (ON)
-Renthalin musta tangonpehmuste (EI OLE)
-Jarrusylinterin kansi kiillotetaan (ON)
-Molemmat kahvat kiillotetaan ja katkaistaan saman pituisiksi (EI OLE)
-Uudet tupit (jonkinlaiset musta/harmaat) (EI OLE)
-320mm levy ja adapteri (ON)
-Keula teipataan mustaksi ja custom chromiset Marzzochi tarrat kylkiin (EI OLE)
-Koko komeus teipataan TapeSnaken custom tarrasarjaan jossa mennään teemalla musta+chromi (ON), kuvaa satsista sivulla 4!
Jotain tietenkin unoihtui tuostakin joten päivittelen listaa sitä mukaan kun päähän putkahtaa uusi idea!
Onnea teille kaikille jotka lukivat tänne asti, hitusen pitkänoloinen viesti tästä tuli, mutta tuskin se kenenkään seksuaaliseen suuntautumiseen vaikuttaa. Vieläkin lukiossa tulee istuskeltua, joten aika ja rahat saattavat olla ajoittain hyvinkin lopussa, mutta yritän parhaani pitää projektia ajan tasalla! Pyörän purkamisen aloitan sitten kun tankin ajan tyhjäksi.
Että tämmönen aloitusviesti, päivittelen sitten kun aletaan purkamaan!
-Eeli
Historiaa ennen nykyistä pyörää
Tosiaan vanha husse tuli projektoitua viime talvena. Todella tyytyväinen olin lopputulokseen, mutta pyörästä vaan puuttui sitä jotain. Aina mopoiän alusta asti olen haaveillut täysverisen kisapiikin omistamisesta, vaikka vanha husse oli tekniikaltaan jo aika lähellä kisapiikkiä niin silti siitä puuttui se fiilis minkä kyseistä pyöristä saa, olihan vanha husse "vain" SM. Vanha husse lopulta lähti uudelle omistajalle viettämään ansaittuja päiviään noin kesäkuun alussa.
Vanhan pyörän myymisen jälkeen ajattelin että säästän rahat talvelle ja ostan uuden pyörän halvalla, kun syksyllä/talvella hinnat tuppaavat laskemaan. Eihän tästä suunnitelmasta tullut sitten mitään, kun näit kaverit ajelemassa ja nauttimassa suomen kauniista kesästä. Näin itselle syttyi valtava pyöräkuume ja päätin, että nyt hommataan se kauan himottanut kisapiikki. Kauan etsin ja etsin omaan budjettiin sopivaa pyörää, merkillä ei ollut väliä. Suuren etsimisen jälkeen näytti jo että toivo on menetetty, mutta jo luovuttamisen partaalla facebookin kautta löytyi Husqvarna WR. Hussemiehenä heti sydän lämpeni ja niin nopeasti kun mahdollista pyörää katsomaan, ja kun hinta oli tingitty molemmille sopivaksi niin husse vaihtoi omistajaa! Ainut asia mikä päässäpyöri oston jälkeen oli "Vihdoin!"
Itse pyörästä
Kuten otsikko ja aikaisempi selostus varmaan jo selvensivät, niin pyörä on aito WR. Sanontahan menee siten, että "kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" ja jokaista varmaan kiinnostaa nähdä pyörä jo, joten tässä kuvia ostokunnosta
Plussaa pyörässä olivat tietenkin smotot, koska itse en koskaan ole enskasta ollut kiinnostunut ja kadulla tulee vietettyä varmaan 90% koko ajasta pyörän päällä. Muutenkin koeajolla ihastuin pyörään heti: älyttömän hyvä alusta, koneen raaka vääntö mitä en ollut ennen kokenut ja todella simppelit sähköt joista ei todellakaan voinut iloita katulussun kanssa. Vaikka odotukset olivat korkealla niin ne todellakin ylittyivät koeajolla. Pyörän ostaessani siinä oli Wr TT putki ja äänenvaimennin. ensin kyllästyin änkkään joten heivasin sillä vesilintua ja hommasin Budin hiilikuituisen tilalle aikalailla heti oston jälkeen:
Vaikka Wr TT putki olikin hyvä, niin kyllästyin siihen nopeasti, ja oli aika sekin vaihtaa. Tilalle tuli Procircuitin putki:
Pyörää ei mitenkään säästeliäästi ajettu, miiteissä käytiin vähän sutimassa ja muutenkin pyörän tehoista lumoutuneena meno oli aika säästelemätöntä:
Miitin jälkeen putkikin otti väriä pintaan: (anteeksi huonosta kuvasta, kiirellä ei oikein mistään tule mitään)
Suunnitelmat
Vanha pyörä kun oli täysin punainen/valkoinen, niin lähdin ajatuksella "aivan jotain muuta" tätä pyörää suunnittelemaan. Tässä siis listaa mitä tullaan tekemään:
-Kokomusta katesarja (ON)
-Rungon, jalan ja jalkatappien pulverimaalaus mustaksi ON)
-Swingin, takahäkin, t-palojen, vanteiden yms pikkuhilppeiden kiillotus (KESKEN)
-Jarrusatuloiden maalaus mustaksi, brembo-logot hiotaan maaleista (ON)
-Syyläreiden päät kiillotetaan (EI OLE)
-Koneen uudelleenmaalaus hopeiseksi, posket kiillotetaan ja husselogot mustalla (ON)
-Renthalin musta tangonpehmuste (EI OLE)
-Jarrusylinterin kansi kiillotetaan (ON)
-Molemmat kahvat kiillotetaan ja katkaistaan saman pituisiksi (EI OLE)
-Uudet tupit (jonkinlaiset musta/harmaat) (EI OLE)
-320mm levy ja adapteri (ON)
-Keula teipataan mustaksi ja custom chromiset Marzzochi tarrat kylkiin (EI OLE)
-Koko komeus teipataan TapeSnaken custom tarrasarjaan jossa mennään teemalla musta+chromi (ON), kuvaa satsista sivulla 4!
Jotain tietenkin unoihtui tuostakin joten päivittelen listaa sitä mukaan kun päähän putkahtaa uusi idea!
Onnea teille kaikille jotka lukivat tänne asti, hitusen pitkänoloinen viesti tästä tuli, mutta tuskin se kenenkään seksuaaliseen suuntautumiseen vaikuttaa. Vieläkin lukiossa tulee istuskeltua, joten aika ja rahat saattavat olla ajoittain hyvinkin lopussa, mutta yritän parhaani pitää projektia ajan tasalla! Pyörän purkamisen aloitan sitten kun tankin ajan tyhjäksi.
Että tämmönen aloitusviesti, päivittelen sitten kun aletaan purkamaan!
-Eeli
Viimeksi muokannut Eeli päivämäärä 18.11.2016 10:50, muokattu yhteensä 3 kertaa