Elikkä tarkotuksena olis laittella 2011 vm ktm exc:tä. Pyörä ei tule kokemaan mitään isoa ulkonäöllistä muutosta (luultavasti) vaan laittelen koneeseen uutta osaa, teen pientä ulkonäöllistä päivitystä ja alustaa paremmaksi katukäyttöön.
Historia
Kotari ostettiin tän vuoden helmikuussa AVK:lta jossa se oli huutokaupattavana. Pyörä oli todella hyvässä kunnossa sillä se oli tullut varkauden takia AVK:lle, joten jälkiä pyörässä oli lähinnä oikealla puolella, jolle se luultavasti oli vähän kaatunut. Pyörä laitettiin sitten kuntoon uutta osaa laittamalla. Kaasarista puuttui osia (mm.koho), vilkkuja tuli uusia, mittariksi vaihtui trail tech endurance 2 sillä alkuperäinen oli rikki, ja muuta pientä osaa ympäri pyörää mm. uudet factory edition etukatteet sillä entiset olivat haljenneet. Pyörä ei saanut kipinää jonka takia vaihtoon meni puola, tulpanhattu ja staattori ja vauhtipyörä. Sen jälkeen pyörä lähti toimimaan, ja saatiin katsastettua.
Nykykunto
Kotarilla on tullut ajeltua noin 100h kortin saamisen jälkeen. Koneella ajeltu noin 400h ja alakertaa rempattu 250h kohdalla ja männän vaihdoin 340h kohdalla ja silloin sylinterissä oli pientä jälkeä mutta ei naarmuja, joita olisi tuntenut sormella, luultavasti menee talven aikana pinnoitettavaksi. Takakatteissa tarrat repsottavat useasta kohtaa, joten uudet factory edition (tai custom) tarrat on tulossa. Tekniikkana on vakiokone ja procircuit platinium paisari jossa scalvinin hiilikuituänkkä.
(Kunto ennen purkua)
Suunnitelmat
Ulkonäkö
-Uudet factory edition tarrat tai custom tarrasatsi
-Putsailua
-Kytkinkopan kiillotus keskeltä ja reunat mustalla, ktm racing teksti oranssilla
-Uusia katteita, vasen ilmanputsarikate, pumpunsuojat
-Kaatumatapit candy oranssilla (tai mustalla)
-Tanko maalataan mustaksi uudestaan
-Ktm tangonpehmuste
-Uudet rungonsuojat koska toisella puolella skraadut
-Hiilikuituteippi keulaan ja WP tarrat
-Syylärin päätyjen kiillotus
-Oransseja bling bling osia
-Kaikkien pikkuosien kiilotus
-Uusi kilventeline underiin minivilkuilla
-Uusia muoviosia
Tekniikka
-Uusi mäntä
-Sylinterin pinnoitus
-Budin oranssi kansi
Alusta & yleinen tekniikka
-Iskarien huolto ja säädätys katukäyttöön (nykyiset liian löysät)
-320mm etulevy ja adapteri
-Etu ja takavanteeseen uudet laakerit
-Swingin laakerit, jos huonossa kunnossa
-Kulutusosien vaihtoa uusiin
Pyörän purkamisen aloitin sunnuntaina, jolloin sain melkein koko pyörän osiin.
Muutama kuva purkamisesta:
Tänään sain putsattua konetta ja aloitin kiillottamaan kannen runkokiinnikkeitä
Ennen
Jälkeen
Ennen
Jälkeen, vasta 800 paperiin asti kiillotettu joten ei vielä valmiit