Sairastellessa tullut mietittyä alusta asiaa kevarista. Tällä suomessa sattuu olemaan helvetisti monttuja ja railoja tiessä, varsinkin roudan aiheuttamia. Kovalla vaimennuksella ei sellasella tiellä kovaa ajeta. Mulla on Hagonin säädettävä iskari, joka kevarin mukana tullessaa oli kovimmassa mahdollisesa asennossa ja joudikin oli kiristetty liian kireällä. En ymmärrä mitä järkeä tuon hintaista iskaria on edes ostaa jos sitä ei osaa käyttää. Kesällä löysättiin iskaria niin oaljon kuin mahdollista mutta iskari on ilmeisesti tarkoitettu isompaan pyörän tai muutne vaan on liian jäykkä. Mutkasella tiellä kun nopeudet ovat yli 60km/h hävisin Apikalle jossa oli vakio iskari ja pyöräkin oli vakio, koska omassa pärrässä ei montussa takarengas pysynyt maassa.(Itsellä oli tehoa n. tuplasti) Etu teleskoopit kaipaavat myös huoltoa, viimekesänä sateisena päivänä ajoin koulusta kotio tuttua tietä, reipas 100 vauhti päällä. Tuli eteen betoni silta jonka pinta oli hieman rosoinen ja keräs sillan pälle kaiken veden. Siltaa ennen oli pieni töyssy kun betoni alkoi, etu renkaasta lähti pito hetkeksi koska etuteleskoopit eivät antaneet periksi oikastaan ollenkaan. Ihmettelen mitä ihmeen pyörää tästä edelliset omistajat oikee ovat tehneet...
Juttelin tuossa isäpuolen kanssa ja hän sanoi lähettävänsä takaiskarin ja teleskoopit huollettavaksi asiantuntijalle jonka normi huolto hinnat etupumppuihin ovat 120€+osat.
Takaiskarissa mennään sitten tuntiliksalla jota kukaan ei vielä tiedä, autotallista pitäisi kaivella parit enskan lyhkäset jouset ja istuttaa ne tuohon Hagoniin. Ensiviikolla varmaan lähetän ne huoltoon, jos sitte n ensikesänä ei tarvitsisi pelätä tälläisiä häviämisiä, kuitenkaan tämä pärrä ei suoralla jaksa mennä yli 150 joten mutkasella ilo irti
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!