Morjesta! Mopo tuli myytyä hyvään hintaan ja tilausta tehtiin saman tien pjme:lle. Sieltä lähti Vertexin flat top -mäntä, Long-kiertokankisarja, Koyo-petilaakerit, kaikki tiivisteet ja mg-ulosvetäjä. Kallista.
Sitten päätettiin käydä hakemassa toinen mito, josta oli ajatuksena ottaa kone siksi aikaa kunnes toinen on kone on kasassa. Miton piti olla siis vuosimallia 2005-2007 jotta kone käy sähköjen puolesta. Sitten selailemaan nettimotoa. Myrskylästä löytyi sopivan hintainen juuri rempattu mito (puhelimen välityksellä selvisi että remontissa oli vaihdettu uusi alkup. sylinteri ja mäntä ja alkup. alakerran laakerit). Mitoa ei oltu saatu kuitenkaan remontin jälkeen käyntiin ja oli siksi halvalla myynnissä. Myöskään startti ei pyörinyt. Tuo käytiin siis hakemassa
http://www.nettimoto.com/cagiva/mito/1529707 Myyjä oli töissä kun pyörää mentiin hakemaan (myös minä olin töissä ja isäni kävi pyörän hakemassa
) joten hän oli jättänyt allekirjoituksensa papereihin ja laittanut äitinsä myymään pyörän. Ennen kuin pyörään käytiin laittamaan kyytiin niin isäni kyseli remontin kuiteista. Äiti sanoi että he laittavat kuitit postissa kun hän ei ollut niitä valmiiksi etsinyt. Asia ok.
Kotona Mito pestiin ensialkuun ja sitten käytiin tutkimaan tarkemmin sitä. Kaikki katteet ja penkki jne. spraymaali pöllyssä. Sitten otettiin tankki irti ja huomattiin että tässähän on Kokusan sähköt. Voi perkele
Eli ilmeisesti ylivuotisena myyty 2004 vuosimalli. Päätettiin että laitetaan tämä sitten ajokuntoon ja ajellaan siihen asti kun toinen mito on kasassa. Laitettiin seospensat tankkiin ja samaa soppaa tulpan reiästä ja sehän hörähti alamäkeen työntämällä käyntiin. Kone tärisi ja kolisi kuin julmettu kytkimen puolelta. Öljyt pihalle ja koppa auki. Kytkinkruunu liikkui poikkeuksellisen paljon, joten se otettii irti. Sitten käytiin tutkimaan räjäytyskuvia ja huomattiin että kytkinakselin päälle tulevasta holkista puuttui kokonaan neulalaakerit
Laakerit varastettiin toisesta koneesta joten siihen pitää vielä nekin tilata. Tuommoset laakerit sieltä puuttu
Sitten huomattiin kasattaessa että tasapainoakseli oli ajoitettu väärin, joten senkin piikkiin menee osa tärinästä ja kolinasta. Sitten katsottiin toisen miton kone, sama homma. Eli tp-akseli väärin ajoitettu, varmaan sen piikkiin menee kampuran pettäminen. Koppa kiinni ja öljyt sisään ja taas työntämällä käyntiin. Nyt käy nätisti. Sitten katteet kiinni ja käytiin kaikki katteet hiomatahnalla läpi. Ihan hyvät tuli kyllä.
Sitten käytiin tutkimaan starttia. Rele vetää ja sähkö tulee sähkömoottorille. Otettiin startti irti ja kokeiltiin käynnistyskaapeleilla saada starttia pyörimään. Huono kosketus, välillä pyörii välillä ei. Toisen miton mukana oli onneksi tullut myös varaosastartti joten niistä kasattiin yksi toimiva. Nyt toimii sekin.
Tommosessa kunnossa mito on nyt
Nyt sitten vain sisäänajoa ajellessa ja osia odotellessa. Kauanko näitä pitikään muuten ajaa sisään ja miten? Ja niitä kuitteja ei ole muka vielä "löytynyt".
Eli konetta ei ole välttämättä nyt kuitenkaan rempattu. Tosin pytty oli todella hyvässä maalissa ja näytti ainakin uudelta ja kaikki tiivisteet olivat uusia ja kone täysin puhdas, eli on se sinäänsä mahdollista ettei niitä olisi vielä löytynyt
Mutta jos kuitteja ei nyt jostain syystä olisikaan tulossa, niin eikös kyseessä ole jonkinasteinen petos, kun ne on kuitenkin luvattu ja sen takia tämä ostettiin kun oli rempattu ja lisäksi sen takia ei hinnastakaan pystytty joustamaan.
Mutta joo kommentit kelpais