Noniin, pieni välipäivitys vielä ennen kun käyntivideota. Eilen vein katteet maalaamoon ja maalari tekee vielä testit maalista, että minkätyyppinen sävy laitetaan. Vaihtoehtoina mieto helmiäinen tai sitten jokin sävypohja ja candy yhdistelmä. Menen lähipäivinä katsomaan minkälaisia sävyjä se on saanut aikaan ja säädetään niistä sitten paras.
Nyt on kone kasassa, paitsi kytkinkoppa vielä kiinnittämättä kun siellä on metallinpalasia niin se pitää putsata huolella ja sitä en tänään ehtinyt. Squishiksi tuli 1,5mm mikä on parempi mitä aikaisemmalla kasauksella, eli tulee varmaan pirteemmäksi laitokseksi kun uus mäntä ja kireämpi squish mitä aikasemmin.
Kiillotin pakoaukonsäätimen laipan pikasesti ja rasvasin koneiston ja vaijerit, Jumalauti kun toimii nyt smoothisti itse mekanismi. Sähköt on sitten toinen juttu
Pakoaukonsäätimen laippa alhaalla:
Osaakos joku mitomies nyt sanoa onko tuo tarpeeksi ylhäällä?
Kun ei se tosta ylemmäs nouse ja tuntuu kolahtavan pakoaukonsäätimen pohjaan, eli niin ylös kun voi. Kai toi sitten ylös asti nousee vaikka sormella sen tosta vielä tuntee kynnyksenä, mutta melkein kokonaan piilossa se on. Laippaan säädetty 1mm välys mäntään ja toivotaan parasta.
Ajattelin myös konetta kasatessa seuraavaa omistajaa, eli otin imukaulan alkuperäiset secure torx ruuvit kokonaan pois ja vaihdon ne kuusiokoloihin ja lukkoprikkoihin. Laitoin myös tiivistesilikonia imukaulan ja läppärungon väliin, kuulemma tyypillinen imuvuodon aiheuttaja mitoissa.
Vielä pientä koneen ulkoista putsailua niin siistimpi havaita mahdolliset öljyvuodot ja siistimpää hommaa asennus jne.