Yamaha DT 125R SORONOO

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 4.2.2014 18:26

Toi kaasari näyttäisi olevan vanhan RD:n taikka DT:n 24 taikka 26 Mikuni. Kuuluisi olla TM28SS Mikuni, lattaluistinen.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 4.2.2014 23:44

Noniin syöpä detsin vikalista ei ainakaan lyhene :lol: Kiva ku keksivät noita lempinimiä :lol: eli tänään käytiin ostoksilla ja osteltiin mitä sattu kun jäi se iki tärkeä kauppalista sinne tietokoneen viereen joten en saanut kaikkea valmiiksi mitä suunnitelmissa oli :) Mutta jotain kuitenkin piti tehdä ettei rojekti seiso eli aloteltiin tommosella perus tallin siivouksella, Tämän jälkeen kiillottelin osia samalla kun mietiskelin mitä sitä tekisi, Joissakin osissa oli vielä erittäin hyvät maalipinnat näistä esimerkkinä syyläri, maalaussuunnitelmaki on valmis ja väriteemana on yamahalle aika erikoinen Puna-Valko eli vanne kehät,runko,svingi.yz katteet,kahvat,tangon pehmuste valkoisell ja jarrulevyjen keskiöt,Jarru satulat, pinnat,iskarin jousi,letkut,jarruletkut,syylärin letkut punaisella, Kone maalataan vannehopealla ja varustetaan kromisilla kuusiokolo pulteilla, Ehdotukset ja mielipiteet ovat erittäin tervetulleita ja tässä vielä parisen kuvaa tämän päivän touhuista :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vikoja löyty sen verran et kaasarikin menee vaihtoon samoten svingi vaihtuu hussen svingiin koska ketjulinjaa ei pysty holkittamaan kohilleen eli joku hussen omistava vois ottaa mitat svingin koneen puolella olevasta välistä sekä niitten kahen jutun Aina ei tiedä nimiä :lol: jotka tulee siihen akseliin, itsehän en edes onnistunut saamaan iskaria irti alhaalta pultti pyörii mutta ei mihinkään liiku vaikka kuinka jystää sama homma svingin akslelissa :paha: vinkkejä niihinkin voisin ottaa vastaan

Eli tiivistettynä osalistaan:

-Svingi
-Kaasari
-Maalia
-Neulalaakeri
-Tiivistesarja
-Kannen&sylinterin suoristus
-Voi perkele mikä syöpä :paha:
PÄRPÄR
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut valevandro » 4.2.2014 23:48

Noihi irrotuksiin varmaan lämmitys ja jäädytys ja helvetinmoinen hakkaus on se oikee tapa :lol: Mulla on husseproju nyt meneillään niin voin ottaa noita mittoja sulle kunhan irrotan taas swingin tai sitte voit tulla paikanpäälle ihmettelemään ku molemmat oulussa ollaan ;) Syöpädetsi tää hyvinki näyttäs olevan :lol: Kyllä se vielä siitä hyväksi muuttuu :)
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 4.2.2014 23:58

valevandro kirjoitti:Noihi irrotuksiin varmaan lämmitys ja jäädytys ja helvetinmoinen hakkaus on se oikee tapa :lol: Mulla on husseproju nyt meneillään niin voin ottaa noita mittoja sulle kunhan irrotan taas swingin tai sitte voit tulla paikanpäälle ihmettelemään ku molemmat oulussa ollaan ;) Syöpädetsi tää hyvinki näyttäs olevan :lol: Kyllä se vielä siitä hyväksi muuttuu :)


Se ois kyl helkkarin hyvä jos pystysit niit mittoja ottaa ;) Ja kyllä tää vielä tienpäälle tulee kauhua levittämään!! Tai naurua riippuen lopputuloksesta :s
PÄRPÄR
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 6.2.2014 14:30

Noniin epätoivo iski tänäänki alakerrasta loytyneen veden takia, Svingi ei irronnut joten piti ottaa vapaampi tyyli käyttöön että ne vedet sai sieltä pois :D alakerta on muuten priimakunnossa sylinterilta ainaski eli sylinteriä ei tarvikkaan vaihtaa tiivistepinnat vain täytyy hioa sylinterissä on erittäin tuoreet hoonausjäljet vielä näkyvissä kansi menee vaihtoon sen ollessa murtunut, Sähköjen parissa jatkoin ja sinne pari katkastut johot jäivät joista en saanut selvyyttä mihin kuuluvat esim keltainen ja vihreä piuha keskellä johtosarjaa sekä cdin lähettyvillä oleva ruskea ja musta, Ypvs servo tulee cdi boksiin kiinni jos oikein päättelin? joku voisi omasta sähkösarjastaan kuvaa laittaa jos vain kehtaa :D Edellisen omistajan kätösien toimesta ei virtalukkoakaan ollut joten siihenkin piti johdot ettiä ja tehdä oma virtalukko tilalle hyvin toimii 8) Joku jos voisi kansa auttaa että pitäiskö pakoaukossa näkyä joku läppä ypvs:stä :P Väsyhän siinä iski kun 3 aamulla vielä sähköjä setvin ja alkoi niitä virheitä tulee :paha: Tästä esimerkkinä vilkun johto kummatki johdot olivat sen 8cm pitkiä mutta jostain syystä mie katkoin ne ihan juuree :lol: Eli voidaanki varmaa uudet vilkut lisätä ostoskoriin :nolo: Isännän neuvot ovat aika kalliita sekin taas todistettiin meinaa tulee todella paljon paremman näköset sähköt kun erkkarilla ne vetää sähköteipin sijasta :eek: Kone öljyn seassa ei suinkaan vettä ollut yksistään vaan BENSAA sitä en tiedä miten se sinne on joutunut mutta sillä sitä oli :s Tämän jälkeen aloinkin hioa pikku osia ja vetä pohjat päälle :P

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
PÄRPÄR
panyz
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
16.8.2009 18:08
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut panyz » 6.2.2014 15:22

Erkalla tulee iha hyvä juu mutta kun vähä kastuu ja jos joutuu ottaa erkkaa pois nii on sitte vittumaine homma :(
!
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 6.2.2014 16:25

Noniin tuleehan sitä kommenttia :lol: Juu se voi olla et vähä tahmane on mut siihen tulee vielä ikean sähköletkut päälle med nippusiteitä säästelemättä :lol:
PÄRPÄR
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 6.2.2014 23:00

Ei jeesus, miten paskaan kuntoon päässyt...
Jos tästä vielä soivan pelin teet, niin hattua nostan! 8)
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 6.2.2014 23:07

Voisin luulla että sulla oli sama ongelma kuin mulla, eli kun oot ottanu swingin pultin kokonaan pois ja moottorin etukannakkeen irti niin siellä ihan swingin vieressä, eturattaan alla siellä mikä sulla on varmaan täynnä rasvaa, hiekkaa ja paskaa niin löytyy vielä yksi pultti joka pitää konetta, jonka jälkeen pitäis lähteä ihan tostanoin irti
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 7.2.2014 1:08

Sais vaa se svingi pulti irti :lol: Pitänee ottaa rälläkkä käyttöön kohta ettei rojekti tuon takia seisomaan jää :s Mutta asiaan eli tänään ei paljoa saatu aikaan koska kaikki aika meni svingin pultin nuijimiseen joka ei vieläkään ole hievahtanutkaan :paha: VHOI VITTU :paha: Sähköt sain valmiiksi 3 johtoa lukuun ottamatta Ja ne tulevat CDI:ltä eli kommentoikaa jos tunnistatte mihin menevät kyseiset piuhat, Tänäänkin maalailin punaiseksi tulevia osia pohjamaalilla sekä aloitin keulan huoltamisen, Se kyllä päätty siihen että ruuvipenkkiä ei löytynyt joten sen joudun muualla tekemään :roll: Sitten loppuikin tekeminen detsin suhteen ja tein Kawan kaasareille listan mihin saa kaikki kiinni kun vanha oli jo niin hajalla :) Mutta vihdoinkin tämän rojektin osalta alamme pikkuhiljaa ylös kiipeämään näistä vikojen määrästä :lol: Eli kyllä se vielä tielle pääsee!!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
PÄRPÄR
krisuuu
Liittynyt:
19.9.2010 11:44
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut krisuuu » 7.2.2014 17:47

Tuohon ypvs laippa juttuun, että sulla on ypvs lukittu ylä asentoon, joten se ei pistä silmään sieltä pakoaukosta, mut ku käännät sitä kiekkoa mihin ne ypvs vaijerit tulee ni se laippa tulee näkyviin. Se pitää sit putsata nii että liikkuu ihan kevyesti.

Ja tohon svingin akselin päähän ois kannattanu kierrittää mutteri, ni ei ois menny kierteet lyttyyn.. :)
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 7.2.2014 22:58

Kieritettii kieritettii vaan ku sohjas läpi pari hutasun jälkeen noh tänää se lähti tosin ei miten piti mutta eipähä rojekti hiastu eli rautasaha tuli kuvioihin kun se kuuluisa suomalainen pinna petti ja sisu potki eteenpäin :lol: Eli nyt on kone irti siitä kytkinkopan ehdin auki saada ja itkussa/naurussa oli pidettelemistä, Oli kyläseppä jättänyt koneremontin yhteydessä kaikki stefat pois :eek: Joopajoo noh runkoa aloin putsailemaan sekä koneesta valutin loput Bensa/Öljy/Vesi mänkit veks ja sunnuntaina ois tarkotus mennä työpaikalle ja nakata UV-Pesuriin koko motti sekä käydä kysymässä hiekkapuhallusten hintoja että saa rungon maalattua, Maanantaina sit kone vannehopealla nii tulee brand new näkönen :seko: Laakeritki tosiaan oli elämänsä eläneet svingin uumenissa ikinä tuskin päivän valoa nähneenä eli neki vaihtuu ja näillä näkymin hussen svingi+takajarru kans nii et tarvi ton ketju linjan kans ninjailla... Tai sitte tarvii ei tiedä vielä 300e tarjottu kyllä noista hussen smotoista et jos sitä suosiolla myis ja laittas Detsin omat smoto alle eli tarjoilkaaha jos löyttyy 8)

EDIT: Elikkä sainpas aika "Radikaalin" ajatuksen eli katseltuani noita katteita sattuipi silmääni Hussen katesarja tankilla ja penkillä hintaakin oli vain 120e, Elikkäs sanokaapa mielipiteitä ostanko vaiko en?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
PÄRPÄR
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut valevandro » 7.2.2014 23:11

Täähän "pahenee" vaan kokoajan tää sun projektis :lol: Ei tosiaan tiiä nauraakko vaiko itkeä tälle! :D Oulun rautapojilla maksaa 50e rungon puhallus ja kuulemma elekolla maksaa noin 100e puhallus ja pulverimaalaus ;) Jos noista tiedoista sulle nyt mitään apua on :lol: Edistyy hyvää tahtia :)
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut L_rppa » 7.2.2014 23:15

Alkaa tosi pahasti muistuttaa omia projekteja :lol: Itelle oli kuitenkin laitettu taakse sentään toinen jarrupala, ei kuitenkaan vissiin siihen toiseen ollut varaa...

Ite en mitään hussea lähtis tästä muovaamaan, ihan jamahan katteet vaan!
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Yamaha DT R 125 VM-91 Korjaus ja laillistaminen

ViestiKirjoittanut Pandemic » 7.2.2014 23:18

Ei siellä kumpaakaa ollu :lol: Ne on nii pirun harvassa ne uuvemma detsi katteet ja yz varsinki ja edellä mainitun siihe eniten haluaisin :itku:
PÄRPÄR