Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys #2stroke #Turbo #intercooler

kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.5.2014 17:10

Nykyään katsastusmiehet saavat käyttää järkeä, esimerkiksi autopuolella ei mene läpi ahtimella esim 125 hp -> 135 hp 0,1 bar ahdoilla. Lukemien täytyy olla uskottavat. Tässä tapauksessa ahtimella pitäisi melkein tippua tehot ahtamattomaan verrattuna?

Toisaalta moottoripyöräksi tämän varmasti saa katsastettua ahdettuna paljon helpommin. Esitettävä alustan ja jarrujen vastaavan samantehoista ja -painoista mallia, niin ei pitäisi tulla ongelmia. Mielellään vanhempi kuin 1991 runko.

E: vielä tuohon autopuoleen, 0,3-0,4 bar ahdot ovat jo "uskottavat".
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut riksu26 » 25.5.2014 21:39

Lähinnä mietin, että jos on kevari josta irtoaa vakiona vaikkapa sen 8kw jonka ahtaa sillein, että irtoaa se 11kw kuristettuna, niin saako muutoskatsastettua A1 papereihin.

Sillonhan poliisisetä ei voisi turbosta sanoa mitään ja mistä se voisi tietää että siinä ei olekaan kuristuksia.

Alkaa kyllä menemään aika ot:ksi :)
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Miuge » 26.5.2014 0:01

Usein onkin kikkailtu sytytysennakkojen kanssa penkkilappuja hakiessa, jolloin on saatu ahdot nouseen, mutta tehokäyrä pysyyn halutuissa lukemissa.. ;)
Itse en äkkiseltään keksi syytä miksei A1-pyörääkin voisi ahtaa, kun pysytään alle 11kW.
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 27.5.2014 6:40

Eipä siinä mitään estettä ole miksi ei sais ahdettua pyörää jolla voi ajaa A1 kortilla. Peugeotillahan on yks remmiahtimella oleva 125cc 4t skootteri.

Pidensin jalustinta, suurensin palotilaa, ja kymmeniä pikkujuttuja tehty pois alta mitkä ei kuvissa näy. enää tarvis imukaula tehrä, bensa ja öljypumppu asentaa, öljynpaluuputki ja pääsee polkemaan käyntiin. Tankinhitsausta on lykätty eteempäi.

Kuva

Kuva

Kuva
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 28.5.2014 6:26

Imukaulan värkkäsin ja kaasuvaijerin läpiviennin tiivistin, valmiista imukaulasta unohtu ottaa kuva ja imukaula on vielä "puhkasematta" ku porakone päästi toimintasavut pihalle :lol: hyvä ettei sormia polttanu ku liekit puski "liipasimen" takaa.

Ei ollu sopivaa putkia nii väännetää sitte itte :D
Kuva

Kuva
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 29.5.2014 6:44

Jospa sitä kohta sais ahtoputkelle muotoa, saas nähä joutuuko kaasariin nipan juottamaan että saa ahtopainemittarille ja dumpille lähön, ei liian pitkä tuo imukaula nääs :)

Kuva

Kuva
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 3.6.2014 5:24

Periaattees tällähetkellä käyntikunnossa jos kohossa olis vaa bensaa, eli ajokuntoo vielä tarvis bensapumppu+paineensäädin, ahtoputket, hukkaportin painekello, öljynpaluu, öljynsuodatin (pitää käydä varaosaliikkeen hylly penkomassa ja pienin noukkimassa :lol: ) männäntapin toisenpuolen sokka unohtu asentaa :lol: sekä pakokaasun lämpötila-anturia hitsatessa palo läpi enkä ruvennu sitä puikolla paikkaamaan ku muutenki lämmittää tuo puikkohitsaus pääkoppaa :lol: pitää käydä naapurissa täppäämässä kaasutiiviiksi, sekä kymmenen pikkuasiaa mitä ei vaan tuu mieleen :D

Kuva
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.6.2014 17:04

Edelleen en voi ymmärtää, miten toi kaasari voi toimia? Miten pää-, tyhjäkäynti-, ryyppysuuttimet saavat enää polttoainetta tasavertaisesti? Minkä mukaan bensanpinta määräytyy? Kun suutin saa sopivasti, etureuna tulvii ja takareuna on tyhjä. Täh.
Tarkista kampiakselin stefa.
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 3.6.2014 19:22

Ruisku vois olla aika kova sana tosiaan :)
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 4.6.2014 16:11

Kyllä minä tähän ruiskun laittasin jos joku sponsorois :D viimeistää sitte tuohon isompaa 250cc koneeseen ku senverta kallis korjata se että ei viitti huonoilla sääjöillä sitä hajottaa :) Ebayssa näytti olevan Microsquirt 277€ sisältäen anturit, vielä sitte pitäs suutin ja kaasuläppä. mielessä pyöri jo 250cc pienpaine suoraruiskusta kuva, menis pienellä ruualla, ois vääntöjä, tehoja, ja kevyt.

Eipä siinä muuta kun suuttimien päät pitää olla bensapinnan alapuolella ja ohi virtaava ilma sitte imeskelee niistä polttoainetta moottorin pyöriessä

kun kaasaria kallistetaan ja säädetään bensapintaa alaspäin niin voidaan estää tulviminen esim tyhjäkäyntisuutinta pitkin kampikammioon kun moottori ei käy.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 6.6.2014 6:42

Ja jälleen pelkkiä hyviä uutisia :D

"Moi!
Olen onnistunut mokaamaan varastokirjanpidon kanssa, takavanne on myyty aiemmin. Pahoittelen sähläystä! Pelkkä etupyörä ei varmaankaan kiinnosta?"

CDI:n onnistuin hajottamaan tuossa ypvs johtoja piuhottaessa, puolan oranssi johto osu maihin +12v boksissa, (oranssissa "hiukan" enemmän~200v, anto sormille kerran) Uus boksi niin kallis että ei edes järkeä harkita josta johtuen Microsquirt mitä todennäköisimmin eksyy tähän, kiitos vannemokan rahat saattaa nippa nappa riittää ;) Tulee ohjaamaan ensisijaisesti sytytystä ja itseni tuntien hyvin nopiasti ruiskutustaki.

eipä tuo muuten haittaa kun että "turhaan" ostettu kaasarimallin bensanpaineensäädin, imukaula tehty, yms... nyt vähä että kannattaako viiä loppuun kaasarina vaiko venyttää ensisavuja mahd kuukaudella ? ja ruiskulla heti käyntikuntoon.

Saa nähä miten käy tuon ypvs kanssa pitääkö siitä tehdä pakopaineella säätyvä kuten esm rave 2.

Ja sitte löysin tällsen tuolta tallista "miljoonalaatikosta"
Mitä todennäköisimmin talon vanhan öljypolttimen suodatin, nyt se on öljynsuodatin kera painemittarin 8)
Kuva
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 6.6.2014 9:57

Kuinkas jos hommaisit Ignitechin CDI:n ja jatkat kaasarina? Se ei ainakaan olisi kallis vrt. tuo Micro. Ja se on ainakin helposti ohjelmoitavissa. Muistaakseni niillä Ruotsin pojillakin oli Igni siinä TZR koneessa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Tom-mi.
Pyörä:
Cagiva, Ducati...
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
28.11.2010 23:35
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Tom-mi. » 7.6.2014 10:10

Johani kirjoitti: Uus boksi niin kallis että ei edes järkeä harkita josta johtuen Microsquirt mitä todennäköisimmin eksyy tähän, kiitos vannemokan rahat saattaa nippa nappa riittää ;) Tulee ohjaamaan ensisijaisesti sytytystä ja itseni tuntien hyvin nopiasti ruiskutustaki.

Tästä kuulisin mielelläni lisää. Tai lähinnä perusteluja sille miksi Micro:n käyttäminen sytytyksenohjaamiseen on halvempaa ja järkevämpää kuin pyörän alkuperäisen / vastaavan CDI:n
Eikös tuon MicroSquirtin kaveriksi tarvita vielä erillinen puola ja sytytyspääteaste, jotta sillä saadaan kipinä aikaiseksi?

- Tommi
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 7.6.2014 16:55

Hajonneen DT200WR CDI:n hinta korkea alkuperäisenä ja saatavuus käytettynä käytännössä olematon, sekä kipinäennakkoa pitäs myöhäistää se ~10astetta/bar ahtopainetta, jonka toiteuttaminen mekaanisesti ei oo toiminnallisesti se varmit (voi jumittua) sekä mahdollisuus ohjata ruiskutusta myöhemmin ja matalapainesuoraruiskutuksen mahdollisuus on myös plussaa.

En oo itekkää varma mitä vaatii mutta tehdään mitä vaatii :)
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 8.6.2014 19:54

Itse en topicista löytänyt niin täytyy kysyä että millä laitteilla suoritat turbon voitelun?