Detsonin sievistämis operaatio

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut riksu26 » 29.6.2014 20:13

Juu toivotaan että auttaa! :)

Itsellä kävi tuuri kun ei mitään lämpömittaria/valoa ole ja kokeilin kädellä pyttyä pienen ajon jälkeen, eikä kättä pystynyt siinä pitämään (en tiedä onko aivan normaalia), joten katsoin nesteet ja ihan minimissä oli... Tiedä sitten mitä olisi hajonnut jos en olisi nesteitä tajunnut katsoa :roll:

Kerroppa sitten millanen ero putkiloilla on.
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut TV9559 » 5.7.2014 21:45

Eipä ole paljoa ehtinyt tosiaan päivitllä tänne kun on iltatöissä mennyt niin paljon aikaa.. Kannentiiviste vaihdettiin, ja käyntiin lähti (y).. ...mutta 500m ajon jälkeen taas nosti lämpöi ja alko ylikuumenemisvalo palaa. Sit sammuttaessa/pysähtyessä heittää letkusta jäähynesteitä aika reilusti ulos.. Missä vois olla vika? :paha:
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut Pandemic » 6.7.2014 11:07

Jep ne kannentiivisteet on perkelee ranttuja näisä, tuli itelläki huomattua se, ja katoha että menee sit oikeinpäin ;)

OT Täältä löytys kromine USD joka alotettu muokkaa detsii, pistähä yv:tä jos kiinnostaa
PÄRPÄR
kapteeni
Pyörä:
Yamaha DT 125x
Liittynyt:
31.5.2012 17:44
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut kapteeni » 6.7.2014 14:25

Joo taitaa sulla sitte tuo kansi olla vituillaan ku ei tiivisteen vaihto auttanu. :roll:
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut Pandemic » 6.7.2014 22:47

Oisit Ny hyväne aika testannu ennenkö tiivistee löit että lonkkaseeko kansi :lol:
PÄRPÄR
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut TV9559 » 8.7.2014 21:56

No kyllähän se vihdoin saatiin kuntoon, eli syylärin huolellinen ilmaus ja uudelleen kannen irrotus/kiristys ja hellää ajoa, niin sillä autto! :) Kiitän siis neuvoista!

Ja deppi tuli tosiaan asenneltua ja kyllähän se ulkonäköä paransi huomattavasti, athena veti huomattavasti alempaa ja väänsi hyvin, mutta kyllä tää repii niin julmetusti :lol: äänet myöskin parani todella paljon, ja nyt naukuu ;) videota ja parempia kuvia voidaan lisäillä paikkoin tällä viikolla..

Athena:
Kuva
Kuva
Dep:
Kuva
Kuva
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
naksu007
Pyörä:
Yamaha WR 125R ja Honda CRF 250X
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
19.4.2013 19:35
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut naksu007 » 9.7.2014 1:55

Athenan änkkä on musta hienompi. Käykö se suoraa Deppii kiinni?
"Katuenduroilla yleensä ajavat vain tytöt tai transistorit."
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut TV9559 » 9.7.2014 11:24

Enpä ehtinyt testailla meneekö suoraan kun vaihdossa tuon sain.. luulisi kyllä että ainakin pikkuviilauksella menevät keskenään kiinni :) kuitenkin omaan silmään Depin änkkä paremman näkönen, ja omiin korviin paremman kuulonen ;)

Kertokaas Dt:n omistajat että mites helkkarissa tuohon starttiin vaihetaan hiilet? :DD
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..
apopse
Pyörä:
Suzuki PV -91
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
15.2.2014 21:14
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut apopse » 9.7.2014 19:20

hiilet vaihdetaan vaihde vaiheelta

-ota magnetonkoppairti ja sielä vauhtipyörän ala osan alla, näkyy ottamatta vauhtipyörää on sellanen osa joka on kahella pultilla kiinni, ota ne irti
-sitte yks pultti on sielä lohkojen alapuolella menee starttimoottoriin, seki irti
-sitte pitäis lähtee koko starttimoottori irti. siinä starttimoottorin kuores on sielä 2 jotai 5,5mm kannalla olevia pultteja, ota ne irti ja merkkaa ennen kun otat sen kuoren irti et miten päin se on, koska jos sä laitat sen toistepäin miten se ennen oli niin startti pyörii väärään suuntaan
-sitte vaan otat sen sisällä olevan moottorin siitä pois, jossa on se hammasratas, joka pyörittää vauhtipyörää ja nyt hiilet pitäis näkyä siinä osas mihinkä sielä magneton kopan sisällä olevat pultit tulee, toivottavasti jotain selkeni :D
TV9559
Pyörä:
Derbi 125 CRF Look, Cagiva Mito 125 (Ex), KTM GS 125 (Ex), Yamaha DT 125 (Ex), Yamaha Xt 125 (Ex), Honda Nsr 125 (Ex), Derbi Drd Xtreme (Ex)
Liittynyt:
23.5.2010 9:57
Re: Detsonin sievistämis operaatio

ViestiKirjoittanut TV9559 » 23.8.2014 23:18

Juuh elikkäs.. Jäänyt kesän aikana nää tänne rojektitopicin puolelle päivittelyt aika vähäiselle kiitos töiden ja muun tekemisen, mutta Detsihän valmistui kauan sitten ja onpa pyörä kerennyt vaihtuakkin välissä muutamaan kertaan :lol: pahoittelut siis jos joku odotellut päivitystä vähääkään :nolo:

V-face ja sm-line loksua tuli tuohon kiinni iskettyä ja alkoi siinä vaiheessa ulkonäkö sopia omaan silmään jo varsin hyvin. Kilpi siirrettiin varsin lailliseen paikkaan eli underiin jolloin perä jäi omaan silmään sopivaksi. ;) Myös Dep naukui varsin komiasti sekä omalla vaimentimellaan sekä Ktm Shorty vaimentimella, josta jokainen voi nauttia pienen pätkän seuraavalta videolta: https://www.youtube.com/watch?v=3EpF5iqJmGk :seko:

Ohessa myös muutamia kuvia projektin lopputuloksesta ja kiitän kaikkia jotka jaksoivat seurailla saatikka kommentoida! :) Seuraavaa projektia odotellessa.. :roll:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuka sitä autolla vaan jaksaa ajella..