k3mp0 kirjoitti:Hyvältä näyttää!! Kaverilla oli tää pyörä joskus ja kyllä siinä oli vetoja siihen malliin että voi hyvinkin pitää paikkansa ja uskonkin. Onhan toi täys kisakone. Sylinteriinhän onheitetty portaajan nimikirjaimet. Onko kuinka paljon viilailtu?
Kiitoksia! No onhan noita huuhteluita jonkun verran jyrsitty:
Mustikkakeitto kirjoitti:No mitenkäs tää projekti on edistyny?
Onhan tämä jo ihan jonkin edennyt, en vaa oo pahemmin tänne päivitelly..
Killerchipmunk kirjoitti:Yleisestä mielenkiinnosta, mitä maksoi penkitys + rekisteriin laitto? Ja tuliko muita kuluja katukäyttöön laitosta? Paitsi tietty valot vilkut yms.
Penkitys makso miulle 80e, voi saada myös toki jostain edullisemmin. Rekisterissä ja katukäytössä tämähän on siis aina ollutkin, mutta oli 20kw papereissa joten muutoskatsastin sen alle 11kw, jotta saa ajaa A1-ajokortilla. Itse muutoskatsastus maksoi vain 40e, katsastusukko katsoi vain muutoksen, ei edes pyörää käynnistänyt.
Eli nyt on kone rempattu ja kasattu, sekä vehe ajossa. Tuossa vähän kuvia ja juttua:
Uudet laakerit lohkoissa, vaihdoin siis uudet petilaakerit sekä vaihteiston että vesipumpun laakerit. Kaikki uudet tiivisteet ja stefat vaihdoin myös.
Kasausvaihetta, kampiakselia en vaihtanut sillä alapään neulalaakeri oli todella hyvä.
Alakerta kasassa, uusi mäntä kiinni laitettuna. Löysin tähän käytettynä hm:n valostaattorisarjan, jossa on erillinen vauhtipyörä ja toinen mg-koppa, jossa on käämit. Kuvassa näkyy valomagneeton vauhtipyörä kiinnitettynä.
Moottori kasattuna sekä rungossa kiinni.
Kasausvaihetta:
Kuvia kasatusta laitteesta:
Ostin kisakoneelta 18" takavanteen jotta sain enskapiikit alle, sekä hyvän jarrulevyn takia koska vanha oli ihan lopussa. Myös fatbarin+kiinnikkeet kun halvalla sain, paremman näkönen ja ajoasentokin voi ehkä parantua. Täytyy siis kokeilla kiinni.
Pieni kokoero noilla 18" ja 19" vanteilla, omaan silmään paremman näkönen tuolla 18 tuumasella, ei nimittäin näytä niin matalalta enään.
Kaverin kanssa vaihettiin siis piikit alle, nyt on mukava ajella kun on pitoja.
Valotkin ja vilkut sain siis toimimaan staattorilta, mutta jänäri kärähti. Saattoi johtua huonoista maadotuksista, täytyy siis ostaa uusi samanlainen ja pistää maihin kunnolla. Voi myös olla että ei oo oikein sopiva jännitteensäädin tuohon, joten jos kärähtää niin pitää ehtiä joku toisenlainen.
Ihan hyvinhän tuo on toiminut, mutta tulppia tykkäs syyä ihan liian kanssa. Vähän kaikkea kokeilin, mutta lopulta älysin katsoa neulan asennon. Sokka oli alimmaisessa, eipä ihme että tulppia meni.
Laitoin sokan toisiksi ylimpään loveen eikä oo sen jälkeen menny enää yhtäkään tulppaa. Ihan ilo on nyt tällä ajaa.
Tuollanen nyt, aattelin nyt talven ajaa tällä jotenka tuon cbr:n voin pistää seisontaan ja laitella valmiiks ens kesää varten. Eli miulla ois tarkotuksena tuossa keväämmällä projektoija tämä vekotin sitten kesää varten valmiiks.
Suunnitelmana tosiaan ois jotain tän näköstä:
Uudet kaikki muovit sekä tuo kuvan tarrasarja+takakatteisiin numeropohjat. Smotoja en tähän tule laittamaan, ei oikein omasta mielestä tähän sopiskaan ja rahaa palais.
Tukijalka ois tarkotuksena rakennella, sekä mahdollisesti trailtech vapor mittariksi jos rahatilanne antaa myöten. Muutoin joku taustavalaistu pyörän mittari kävis myös.
Ufon firefly varmaan valomaskiksi, sekä kaikki johotukset uusiksi huolella.
Kulutusosia samalla uusii ja fättis kiinni, yms. hipistelyä.
Parempi takavalo ja peilit on jo ostettuna, sekä uudet tupit oottelee valmiina.
Tällästä tällä kertaa, päivitellään kun on jotain päivitettävää taikka jotain kyseltävää. Kommentteja ja palautetta saa antaa vapaasti.