projekti jatkuu...
jostain syystä teki taas mieli ruveta muuttamaan pyörän ulkonäköä parempaan suuntaan ja sitä kautta paremmaksi ajettavaksi.
tällä kertaa tarkoituksena olisi tehdä bobber tyylinen pyörä. jostain syystä olen salaa tykästynyt stereoperä tyyppiseen ratkaisuun. sopivan vanhanaikainen ja käytännöllinen.
itse en niin välitä normi softail tyyppisestä ratkaisusta, että iskarit on rungon alla piilossa ja näyttää miltein jäykkäperäiseltä. niitä tulee joka kulmilla vastaan.
rungon rakentamisen aloitin siten, että ihan ensiksi laitoin vakiorungon jigiin kiinni ja siitä sitten sai "mallinnettua" koneen kiinnitykset.
keulakulma ja rungon pituus vakiossa oli ihan vitusta. keulakulman säädin hiukan loivemmaksi ja kauemmaksi kuin vakiossa. ja osaksi siksi, että saisi pyörästä hiukan matalemman.
vakio rungosta käytin hyväkseni moottorin takakiinnityskohdat ja taka haarukan. muun rungon tein 26.5 x 3 , sekä 35 x 5 hydrauliikka putkesta. hyvää taivutettavaa ja hitsattavaa.
tältä näyttää tällähetkellä. vakio lamppu,vilkut ja ohjaustanko menee vaihtoon.
moottorin vetämättömyys ärsyttää myös suuresti. ajatuksena on, että teen kokonaan uudet sylinteriputket ja niihin 52 mm männät. näihinhän saisi suoraan kaupasta haettua 250cc sylinteri sarjoja, mutta niissäkin männän koko on vain 49mm. eli siis 52mm männillä kuutioita saisi enemmän, 280cc? jotakin sinne päin.
myös vakio kannet on onnettomat. niihin palotilan uudestaan muotoilu ja vähän isommat venttiilit ja kanavien avarrus. molemmille sylintereille ajattelin laittaa omat kaasarit.
sähköt oli tämän kesän suurin ongelma. varsinkin tuo tps joka temppuili kokoajan...
ajattelin siis tehdä kokonaan uudet sähköt ilman mitään turhuuksia ja siististi rungon sisään piiloon.
nyt näin työttömäksi jäädessä mielessä pyöri jonkinlainen yritystoiminta. eli siis ajatuksena olisi ruveta tekemään mopedeihin custom osia tilauksesta. olisiko kellään tämmöiselle palvelulle käyttöä? tämähän on vielä ihan ajatus asteella. tai no, uuteen pajaan on jo lattia valettu. Virnistää