Ledinauha kirjoitti:Runkokiinnike saattaa vähentää yläkierrosrekisteriä parisataa rpm, eli ei välttämättä kierrä yhtä pitkälle, ylikierroksilla kuitenkin siis. Merkittävää haittaa tästä tuskin on. Jos täristää enemmän kuin muut husset, tarkista kampura ja mahdollinen tasapainoakseli?
Monkesi kirjoitti:Vois itsekkin löysyttää moottorin pultit jos pari tuhatta kiekkaa saisin lisää mottiin
Ledinauha kirjoitti:Kiinnitys jäykistää runkoa / moottoria, eli periaatteessa vähentää resonointia (ts. värähtelyä, tärinää). 2-tahti perustuu paljolti moottorin sisäiseen kaasun/polttoaineseoksen resonointiin, johon tuo kiinnitys myös vaikuttaa. Kyse on ihan marginaalisesta erosta, mutta kuitenkin mitattavassa olevasta sellaisesta. Kunhan nyt tuli mainittua, jossain ulkomaalaisella foorumilla tästä oli kuitenkin mittausdataakin (nyt en ehdi lähdettä etsimään, sori tästä).
Toinen ongelma on kannen vuotaminen, kiinnike saattaa vetää kantta ylöspäin ja saada tiivisteen palamaan / vuotamaan, varsinkin jos koneen muut kiinnityspultit löystyvät tai kone pääsee heilahtamaan esim. hypyssä tms.
santerii kirjoitti:Ledinauha kirjoitti:Kiinnitys jäykistää runkoa / moottoria, eli periaatteessa vähentää resonointia (ts. värähtelyä, tärinää). 2-tahti perustuu paljolti moottorin sisäiseen kaasun/polttoaineseoksen resonointiin, johon tuo kiinnitys myös vaikuttaa. Kyse on ihan marginaalisesta erosta, mutta kuitenkin mitattavassa olevasta sellaisesta. Kunhan nyt tuli mainittua, jossain ulkomaalaisella foorumilla tästä oli kuitenkin mittausdataakin (nyt en ehdi lähdettä etsimään, sori tästä).
Toinen ongelma on kannen vuotaminen, kiinnike saattaa vetää kantta ylöspäin ja saada tiivisteen palamaan / vuotamaan, varsinkin jos koneen muut kiinnityspultit löystyvät tai kone pääsee heilahtamaan esim. hypyssä tms.
Okeii, kai toi ihan järkeen käyvää on mutta tuskin toi mitään kauheita määriä vie tehoja ylärekisteristä. Hyvä että mainitsit itselle ei ole tullus edes mieleen tollaista mutta taidan kumminkin sen lisäkiinikkeellä olevan kannen hankkia tuosta huolimatta vai kannattaako?
Malinenveeti kirjoitti:Onko toi kui vaikee rueta kasaa noita vanteit että saa kehän ja navan oikeesee linjaan toisiaa nähe?
ma$$i kirjoitti:santerii kirjoitti:Ledinauha kirjoitti:Kiinnitys jäykistää runkoa / moottoria, eli periaatteessa vähentää resonointia (ts. värähtelyä, tärinää). 2-tahti perustuu paljolti moottorin sisäiseen kaasun/polttoaineseoksen resonointiin, johon tuo kiinnitys myös vaikuttaa. Kyse on ihan marginaalisesta erosta, mutta kuitenkin mitattavassa olevasta sellaisesta. Kunhan nyt tuli mainittua, jossain ulkomaalaisella foorumilla tästä oli kuitenkin mittausdataakin (nyt en ehdi lähdettä etsimään, sori tästä).
Toinen ongelma on kannen vuotaminen, kiinnike saattaa vetää kantta ylöspäin ja saada tiivisteen palamaan / vuotamaan, varsinkin jos koneen muut kiinnityspultit löystyvät tai kone pääsee heilahtamaan esim. hypyssä tms.
Okeii, kai toi ihan järkeen käyvää on mutta tuskin toi mitään kauheita määriä vie tehoja ylärekisteristä. Hyvä että mainitsit itselle ei ole tullus edes mieleen tollaista mutta taidan kumminkin sen lisäkiinikkeellä olevan kannen hankkia tuosta huolimatta vai kannattaako?
Tuskin vaikuttaa paljoa paskaakaan . Persdynolla tuskin huomaa eroa, kunnon dynossa saattaaki joku vähäm erilainen käppyrä jos sitäkään . Jos se ihan sysipaska systeemi ois kannesta kiinnittää niin miks cr/wr ja kötemit on kannesta kiinni myös ... Jos sen haluat niin kannattaa ottaa . Hyöty (tärinää pois) voi olla paljon merkittävämpi kuin joku pari kiekkaa ylhäällä pois
miks cr/wr ja kötemit on kannesta kiinni myös
-aloitusviestistämutta nytten kaipaisi entistä ennemmän tehoo
Halvin, ja ehkäpä merkittävin muutos katulussuun Husseen on sylinterin korotuspala (2mm alumiinilevy + 2kpl 0,50mm alatiivisteitä) + sylinterin madallus YTP:sta.
Tämän jälkeen se sylinteri on sama kuin WR/CR Hussen.