Olipas kovat pakkaset ulkona, tuli pidettyä muutama välipäivä pyörähommista kun ei tarkentunut kävellä tallille, tosta tulee kuitenkin kävelymatkaa toistakymmentä metriä.
Nyt kun pakkanen hellitti, aloitin koneen kasaamisen.
Eteen tulikin mielenkiintoinen "ongelma" joka ei loppujen lopuksi edes selvinnyt, johtuen osittain siitä etten jaksanut enempää asiaa miettiä, mutta eli: Koneen laakerit uusittiin sekä kiertokanki. Kasauksen yhteydessä havaitsin että kampura tahmeutuu lohkojen loppukiristyksessä, ensin oletin sen olevan asennusjännityksen, mutta sitä ei saanut poistettua ja kampura monen kasaussession jälkeen aina vaan jäi tahmeaksi? Kiertokanki / kampiakseli oli oikeissa mitoissa, laakerit samoin eli outo mysteeri ostoslistassa...Pari päivää sitä konetta siinä käänneltiin ja ihmeteltiin kunnes tein ratkaisuksi lohkojen väliin tiivisteen. Alunperinhän siinä ei tiivistettä ole eikä esim. tiivistesarja sitä sisällä. No, ongelma poistui vaikka sen aiheuttaja ei selvinnytkään
Seuraava "oho eiku" sattui männän kanssa kun asentelin renkaita paikalleen. Olin varmistanut että kympin välys jää renkaiden päihin mutta enpä saanutkaan rengasta istumaan mäntään. Tutkimuksen jälkeen ( lue: hain lukulasit ) totesin että renkaat ovat keskenään erilaiset ja alemman uran rengas ei sovi männän ylempään uraan, Sen verran oli renkaan poikkileikkausprofiilissa eroa.
Kaiken kukkuraksi kiertokangen mukana tullut yläpään neulalaakeri ei mahtunutkaan hankkimani männän sisään.
Siinä piti näyttää hieman vinkua ja avartaa mäntää sisäpuolelta jotta sain osat mahtumaan paikalleen.
P.S. Tiivistesarjassa olleet läppäventtiilin molemminpuolin tulevat tiivisteet oli liian pieniä, mistä lie sekin voi johtua. No, sitä nyt ei voi edes ongelmaksi kutsua.
Nyt kuitenkin ollaan tässä vaiheessa menossa.