Pientä pientä, mutta kyllähän se siitä. Suurimmat puutteet tällä hetkellä ovat: kuumankestomaalin uupuminen ja pelti, josta voisi tehdä kunnolliset kiinnikkeet sivukatteille... Maski on nyt siivottu tarrapaskasta ja sitten laitettu joku autoglymin vahahärpäke päälle.
Tarramönjä irrotettu
Vahattuna, kuvat kusee...
Istuu(ko?)
Tuosta tykkään , noitahan ei tietenkään tulla käyttämään kuin suljetulla alueella
Joo, ei tähän sellasia tulla tekemäänkään, mutta voisin kyllä ainakin aluksi pistää tuon entisen kilventelinesysteemin kiinni ja sitten ihmetellä lisää...
Kirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 12.4.2012 20:31
Suosittelen että suoraan teet kolmesta palasta. On niin jyrkkä toi taitto että menee kurttuun siitä kohin ihan kunnolla. Tosin en kyllä tiedä miten nahka käyttäytyy ja voihan se olla että sen saa venytettyä jotenkin niin ettei mene kurttuun.. mutta suosittelisin sen tekemisen kolmesta palasta:D
Onnistuu kyllä mutta aika voimalla saa repiä sitä nahkaa ja pitää saada aika kireelle kiinni. Kahestaan revittiin yzn entiseen penkkiin ja paineilmaniittarilla nahka kiinni. Kahton jos löyän kuvan E: http://imageshack.us/f/140/yamahayz025.jpg/ siinä nytte jonkunlaine kuva, iha hyvin se onnistuu
Ihan hyvännäköinenhän toi on, muistatko millasta nahkaa käytit? Itse olen yhen (2) penkkiä päällystäny ja silloin käytin jotain eurokankaan tekonahka sydeemiä, jota käytetään kelkan penkeissäkin, kuulemma...
_rieska_ kirjoitti:Ihan hyvännäköinenhän toi on, muistatko millasta nahkaa käytit? Itse olen yhen (2) penkkiä päällystäny ja silloin käytin jotain eurokankaan tekonahka sydeemiä, jota käytetään kelkan penkeissäkin, kuulemma...
Jotain halvinta tekonahkaa toi oli. Jostain alennuskorista repäsin sellasen 2mx2m rullan ja makso ehkä kympin
Vetäsin deeteen penkinpäällisen halvalla tekonahalla aikoinani, yhellä palalla tietty. Alkuun meni hyvin, kun veti kireelle, mutta nahka sitten ajan myötä vähän löysty ja meni ryppyyn. No sen sai korjattua kun avas niitit ja veti kireelle uudestaan.
Kävin kangaskaupasta hakemassa tekonahkaa, samaa millä päällystin mopon penkinkin aikoinaan, sitten vielä kuumankestomaalia ja autoglymin chrom glans tjs. Lisäksi paikallisesta polkupyöräkaupasta kävin hakemassa vaijeria ja vaijerinkuorta. Hintaa tuli kaikelle tuolle varsin sopivasti.
Tulipa tehtyä hienoimmat diy ypvs vaijerit ikinä, mutta koska vanhojen vehkeiden kans tulee aina jotain, niin eiköhän se vaijereiden muovikiekko päättäny hajota . Mutta katotaan jos mun superepoxi liimaus pitää...
Penkki tuli elmukelmutettua, ihan hyvä tuli ainakin omasta mielestä... Kuvissa tuo näyttää kyl vähän (tosi) oudolta, mutta ompahan jotain katottavaa. Ryppyjä ei tullut, ainoa huono juttu, oli tehtaan jäljiltä olevat valuviat tuossa vaahtiksessa.
Ypvs-kiekko korjattu (saa nähä kestääkö), vilkut on laitettu toimimaan. Vielä sivukatteille kunnolliset kiinnitykset pitää tehdä, maski asetella "oikein" ja takavalo asennella.