Honda NSR Black fighter MYYDÄÄN OSINA

L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

ViestiKirjoittanut L_rppa » 6.6.2013 18:09

Kannentiivisteet pitäs mennä ihan ristiin, gila1 ja gila2 erot ovat hyvin marginaaliset. Se pyöreä pytty on Athena, tunnistat siitä että se tosiaan on pyöreä :D ja siinä ei ole pakoaukonsäädintä.

Uuen ja vanhanmallin kannet eroaa ulkoisesti hieman. Kuitenkin sama kannentiiviste niihin käy!
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

ViestiKirjoittanut powervalve » 6.6.2013 18:45

Kiitokset l_rpalle tulipa tuokin tässä hässäkässä selville :)

Noniin homma luistaa jälleen: isäpuoli tänään nouti sylinterin postista, Yllätys mäntä mukana ja ilmeisesti ihan hyväkuntoinen. Laitan kuitenkin mäntäsarjan, neulalaakerin ja kannentiivisteen tilaukseen kunne kuitenkin pitää vaihtaa. Männän kilometreistä en tiedä mutta sylinteri on vm.96 kuulemma eli gilardon kakkosella jatketaan eteenkin päin. :D

Huomenna/ lauantaina kuvapäivityksiä tulossa.
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

ViestiKirjoittanut powervalve » 8.6.2013 0:26

Juppiduu härdelli kasas saa nähä kestääkö. jos sade loppuis vois käyä heittää yörinksat tos.

Jännä juttu kylläkin sylkkä muka vm.96 ja gilardoni1 ? hmm. no kyllä se ainakii toimii vielä. Ja sit jos joltain löytyy noita sylnteri kannen muttereita, yksi niistä on hukassa johtunee siitä kun toisessa pytyssä oli siinä 8m mutteri ja en ole laittanut tarpeeksi hyvään talteen. Vähän vaikea etsiä tommost 7m mutteria... niitä voisin ostella. :D
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kosoa !!!

ViestiKirjoittanut powervalve » 8.6.2013 22:30

Aamulla kävin pienen lenkin heittämässä. vedet rupes keittämään, Sylinterin alapään jäähy letku läks irti ja nesteet valu maahan, Puolan johto oli sulanu pyttyyn kiinni ja pyörä sammui. Lämpömittari olis ihan hyvä olla kun lähtee ensimmäisi kertoja ajelemaan. No ei sentään lämpöleikannut otin siinä samalla pytyn uudestaan auki ja Löysin vekin pakoaukon vierestä jota en kai eilen ollut huomannut. Viilasin sen pois ja hioin hiomapaperinkanssa tasaseks. Väliripaakin viilailin sivuilta karstaumaa pois ja hiomapaperinkanssa halkeemaa vähän.

Niin vedet keittää: Termostaatti toimii, vesipumppu toimii, Syylärinläpi menee vesi, Samoin kaikkien letkujen. Mutta keittää ja tunkee sitä letkujenvälistä pihalle. Ihanniinkun vesi ei kiertäis ollenkaan Mikä vialla?

Tänäänkään en ole ajellutkun kilometrin lenkkejä kerrallaan testaillessa tuota jäähytysjärjestelmää.
Niqooo
Pyörä:
Monkey -98, 110cc Pitbike, 125cc Nsr, 600cc PC25
Liittynyt:
30.11.2011 21:24
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Vesi ei kierrä?

ViestiKirjoittanut Niqooo » 8.6.2013 22:45

Onko vesipumppu varmasti ok? Eli kaikki siivekkeet tallella ja pyörii kun vaihde silmässä työnnät pyörää? Ja ei sulla varmaan syylärin edessäkään mitään ylimääräistä ole. Voiskos järjestelmään kertyä painetta pytyn jommasta kummasta päädystä? Kun vika kerta ilmeni pytyn vaihdon jälkeen, niin sitä vois epäillä? :roll:
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Vesi ei kierrä?

ViestiKirjoittanut powervalve » 9.6.2013 0:53

Joo vesipumppu on kondiksessa avasin kopan ja pyörittelin. Kannen tiivistettä epäilin mutta nyt huomasin että korkki ei tiivistä kunnolla ja paineet pääsee liian helposti paisuntasäiliöön. Tein tiivistemassasta, araldiitista ja o renkaasta siihen uuden pinnan mihin se tiiviste ottaa. Huomenna näkee toimiiko. Jos vika ei tolla parane nii alkaa olla ideat vähä lopussa.

Kuva
Ei Tullukkaan kantta mukana laitoin tuon vanhan kiinni.

Kuva
ja siinäpä pytty

Kuva[/URL
Mäntä oli pikkusen päässy vuskaamaan ylempi männänrengas oli vähä jumissa. Putsailin kolot ja renkaat ja mäntä kiinni.

[URL=http://s1329.photobucket.com/user/Powervalve135/media/DSCF5016_zpscce5a4e8.jpg.html]Kuva

tuossa näkyy toi pakoaukon vekki ja sittoi rivan halkeema

Kuva
Tollasen sain viilaamalla ja hiomalla. Hioin tuota välirivan halkeemaakin matalammaks.

Kuva
Tuossa vähän epätarkka kuva tosta o rengas viritelmästä mikä tulee siihen korkintiivisteen alle.

Pakoputken pinnapultista oli menny kierteet vasemmaltapuolelta eturenkaalta katsottun. Otin toisesta pytystä sen pinnapultin ja vedin Kierrelukitetta reilusti väliin. Toisellepuolellekkin tein saman kun sekin varmaan muuten pettää jossakin vaiheessa.

Änkkää huvikseni vähän kiillottelin ja takavaloa kiinnittelin kun muutakaan tekemistä ollut :D
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Vesi ei kierrä? Kuvaa

ViestiKirjoittanut powervalve » 9.6.2013 23:07

Johooo tänään taas tämmönen päivä. Vähän kaikkee pääs sattumaan ja vitutuskäyrät hakkas välillä rajottimelle.

Eli nytton siis 106 kilometriä mittarissa ja tällävälin on ehtiny sattua vähä sitä sun toista. Eilen jätti 2 kertaa tielle. Jäähytyksenvikakin löyty Päästää siis kannentiivisteen välistä paineet Jäähytykselle ja vesi ei kierrä. Pari hassua kertaa lens letkut irti ja tuli nesteet pihalle.

Tänään sitten sain kannentiivisteen siihen kuntoon että se kesti muutamat 40km Mutta sitten Tuli semmoinen olo että voi perkele Kun jätti taas 15km päähän kotoa. Siinä sitä sitten ihmeteltiin että kone on taas lämennyt tappiin ja putkesta kuului poks. No siinä peräkärryllä kotia päin vietiin ja siinä sitten liinat jostainsyystä pääs löytymään ja pyörä kaatui. Kilpi solmuun ja tankkiin lommo. Vähä sit tuli potkiskeltuu kaikkea liikkuvaa ja kiinteetä siinä vitutuspäissään.

No kotona otin pytyn irti ja ihmeisäni huomasin kaiken olevan ehjää 8o Kaveri spottas sitten siinä, että sama puolan johto oli lähtenyt irti jälleen.

Kysymys onko tuo hyvää vai huonoa tuuria? 3 kertaa sama piuha on pelastanu lämpöleikkaukselta? ensin se sulaa pyttyyn kiinni ja moottori sammu. Seuraavilla kerroilla lämmöt tapissa jähytyksen pettäessä se lähtee irti? Jännää sinänsä mutta nidottiin se nyt tiukasti kiinni seuraavankerran ei pelasta. :D

Nyt sitten hioin kannentiivisteestä pinnoitteet pois kokonaan ja vedin pinnalle copper gaskettia. Kesti 25km Tyttöystävälle. :D Hienoa ei voi muuta sanoo...

Kuva

Ei paljo lommot haittaa ;) Joo oli pakkokun tollanen tarra arkista löytyi.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Tuuria pelissä? Kuva

ViestiKirjoittanut L_rppa » 10.6.2013 16:29

Ootko oikassu sitä kantta? Kun se kerran vetäsee oikein kuumaksi niin voi mennä kieroksi kansi. Sellasta ite lähtisin tekemään seuraavaksi jos ei copper gasketit pidä.
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Tuuria pelissä? Kuva

ViestiKirjoittanut powervalve » 10.6.2013 21:06

Juu kans ei taida olla kiero. tänään toimi hienosti muutaman kerran tein täyskaasu kiihytyksiä tuossa eikä päästele paineita. Hioin siis kannentiivisteestä ne pinnoitteet pois ja laitoin gasketit uudestaan, toimii näköjään Kävin kaverilla pyörähtämässä ja hioin samalla toisenkin tiivisteen puhtaaks.

Kierrosluku mittari pitäs laittaa kuntoon olen kai sinne väärän piuhan laittanut. :)
Niqooo
Pyörä:
Monkey -98, 110cc Pitbike, 125cc Nsr, 600cc PC25
Liittynyt:
30.11.2011 21:24
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Tuuria pelissä? Kuva

ViestiKirjoittanut Niqooo » 12.6.2013 0:39

Ei ois tangollakaan pahan näköinen..! :) Käyppäs katsomassa myynti ilmoitukseni jos sieltä sattuis löytymään jotain sopivaa.
On muuten huonoa tuuria yläkerran kanssa, jos mäntä on leikkaillut kiinni tuon pakoaukkojen välisen lohkeaman takia.. Tyyppivikahan tuo on. Paikallisessa mp liikkeellä kertoivat ,että ei voi tietää kestääkö tuommoinen pytty 15km vai 15 000km.. Ja uudessa sylinterissä halkeamaa ei ole, mutta se voi tulla tyyliin ensiajossa... :roll: :roll:
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Tuuria pelissä? Kuva

ViestiKirjoittanut powervalve » 13.6.2013 21:02

Juu kohan kerkeen nii fättistä, katon nyt noi muut jutut kuntoon ensin. Niihä nuo näsärin pytyt tuppaa olee tommosia. En oo kyllä yhtään pyttyä spotannu missä tota halkeema ei olisi/käytettynä siis) en tosin tiedä noita malossin isompia pyttyjä taitaa olla tuo pakosilta vähän paksumpaa tavaraa.

Nyt tais kyllä löytyä hyvä yksilö Kävin tuossa rajalla tankkaamassa suomen puolella kylläkin, ja mahtavasti toimii. Säädöissä on vielä hakemista ja taitaa olla aika lyhkäset välitkun tuntuu että rupee huutamaan jo 120km/h aika rajusti.

200 kilsaa rikki mittarissa. Toivottavasti liikkuu jatkossaki ;)
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Kasassa, Tuuria pelissä? Kuva

ViestiKirjoittanut powervalve » 17.6.2013 8:41

Mittaris olis nyt sit 350 kilsaa melkeen lauantaina tuli huomattua, että aika reippaasti haukkaa bensaa toi härveli. Vaihoin muutaman pienemmän suuttimen mutta laihalla rupes käymään 135 pää ja 42 tyhjäkäyntisuuttimilla. Pitäs täs jokupäivä ottaa suuttimet mukaan ja lähtee jonneki suoralle säätämään. Tosin lämpimämpi keli niin vois noilla toimiakkin.

Lämpömittarin ostin biltemasta 21.90€ ei pahan hintanen eikä mikään rumakaan härveli. Ainut haittapuoli on ajossa viisari väpättää niin perkeleesti, vaikka onkin moottoripyöriin ja autoihin tarkoitettu. Pitää sammuttaa moottori että näkee todellisen lämpötilan. 70:ssä asteessa se on nyt pysyny aika tasaseen. Eli kanssi pitää

130 nappasin suoralla mittariin, se tosin muutaman kusee alakanttiin että todellista nopeutta ehkä 133-134 ? kierroksia olissaanu olla vähän enemmän, tuo oli jossain 9000 kieppeillä. :)
powervalve
Pyörä:
Honda nsr 125 2001
Liittynyt:
16.9.2012 21:42
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ketjut ja rissat tilauksessa..

ViestiKirjoittanut powervalve » 21.6.2013 15:29

Joo takaratas alkaa olla vaihtokunnossa pitää jumalatonta meteliä ja piikit alkaa halkeilla. Tulossa scatterilta ketjuratas paketti.

Takarenkaastakin tuli ensimmäiset kankaat esiin. Joten 130/70-17 Taka nakkeja voin huolia joissa on pintaa jäljellä mieluiten michelin tai pirelli. :D (140 leveä nakkikin vois olla passeli kokeilla samalla kuinka mahtuu :D)

Joo ja tosiaan bilteman lämpömittarin vetäsin kiinni kuvaa tulee kohan pääsen juhannuksen vietoista pois ja kerkeän kuvia ottamaan.

Valo tehoakin yritin parantaa 2:lla uudella polttimolla mutta tuntuu että ei vaan riitä virtaa niille? 10€ 12V 60/55 wattinen ja toinen 12V 100/80 wattinen halppis polttimo. Kaverilla on dukessa täysin sama ja kyllähän valasee mutta nasseen laitoin saman = hyvä että näkee 5m eteenpäin pimeällä? KAIKILLA POLTTIMOILLA SAMA. Seuraavaksi kiinnostaa miksi. Sähkökaaviossa näkyy 2kpl. 25/25W plttimoita + parkit auttakaa joku kuka osaa. :D
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ketjut ja rissat tilauksessa..

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 22.6.2013 3:20

no bönhtö
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Jontuss
Pyörä:
A2 luokan pyörä suunnitteilla.
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
25.10.2009 22:49
Re: Honda NSR125 R&B fighter: Ketjut ja rissat tilauksessa..

ViestiKirjoittanut Jontuss » 23.6.2013 14:33

Liian iso wattiset selvästikkin. Jänniteensäädinkään ei riitä sinne tehoille asti. 40W olisi hyvä




powervalve kirjoitti:Joo takaratas alkaa olla vaihtokunnossa pitää jumalatonta meteliä ja piikit alkaa halkeilla. Tulossa scatterilta ketjuratas paketti.

Takarenkaastakin tuli ensimmäiset kankaat esiin. Joten 130/70-17 Taka nakkeja voin huolia joissa on pintaa jäljellä mieluiten michelin tai pirelli. :D (140 leveä nakkikin vois olla passeli kokeilla samalla kuinka mahtuu :D)

Joo ja tosiaan bilteman lämpömittarin vetäsin kiinni kuvaa tulee kohan pääsen juhannuksen vietoista pois ja kerkeän kuvia ottamaan.

Valo tehoakin yritin parantaa 2:lla uudella polttimolla mutta tuntuu että ei vaan riitä virtaa niille? 10€ 12V 60/55 wattinen ja toinen 12V 100/80 wattinen halppis polttimo. Kaverilla on dukessa täysin sama ja kyllähän valasee mutta nasseen laitoin saman = hyvä että näkee 5m eteenpäin pimeällä? KAIKILLA POLTTIMOILLA SAMA. Seuraavaksi kiinnostaa miksi. Sähkökaaviossa näkyy 2kpl. 25/25W plttimoita + parkit auttakaa joku kuka osaa. :D