Tietääkseni tuo käy myös taakse tuo rengas kun heittää vaan pyörimissuunnan toisinpäin. Siksi se näyttää oudolta, mutta kuvio on rakennettu toimimaan tuolla tavalla
Huomasin itsekkin tuon! Jos vain vanhasta saan tarpeeksi rahaa niin ostan tuon heti pois Tuskin kuitenkaan tähän hätään kerkeän hommata.. Katsellaan! Täällä topicin puolella ollut vähän aikaa taas hiljaista, mutta on sitä edistyttykin! Nyt on käynnistyspoljinkin modattu tähän vehkeeseen toimivaksi. Piti akselia muokata ja tehdä adapteria. Hyvin pelaa! Pitää vielä odotella stefa käynnistyspolkimen ympärille ja sitten vähitellen kokeilla käyntiin Sähkötkin alkaa olla aikalailla valmiit kun kasaisi vaan. Kohtahan tämäkin projekti jo loppuu Vielä pieniä hifistelyjä ja kasaa loppuun asti niin se on siinä. Pitää hakea lisää plastidippiä vielä, hommata hiilaritarraa jostakin, pultteja sun muita pieniä krääsää hommata. Tuntimittarinkin tilasin ebaystä. Hintaa taisi tulla huikeat 13e Ja nyt tulee kuvapainotteinen päivitys kun tuli ulkona käytyä ottamassa kuvia! Käynnistyspolkimen adapteri Eihän se aina suju kuin elokuvissa.. Tippui jarrunestettä tuohon niin lähti maalit ja kun koitti paikata niin lähti kuplimaan. Jos jaksan niin uusiksi puhallus ja kunnon jarrusatulamaalilla uusiksi.. Katteet tulee varmaan ensiviikolla joten josko tämä pääsiäiseksi olisi läjässä. Katsotaan miten kerkeeä ja riittää innostusta kun pääsiäiseksi pitäisi skootterikin saada valmiiksi. Saa tarjota hyväkuntoisia 130/60/13 kumeja skopaan jos löytyy! Myös piaggio/gileran startin osia saa tarjota. Eipä tässä enään muuta. Mielipiteitä saa antaa ettei tänne turhaan kirjotella
Noniin eli tänään on laitettu vähän taas husukia! Käynnistyspolkimen stefa laitettu paikoilleen ja katteet sovitettu paikoilleen. Putkenkin laitoin suunnilleen paikoilleen ,että näkee miten pitää vielä kiinnikeitä muokata. Uuteen maskinmuoviin ruuvailin kaikki kiinnikkeet ja katkaisijat sun muut kiinni. Virtalukkokin istuu nätisti maskin takana piilossa Alkoi tänään kokonaisuus aikalailla hahmottua. Tulee kyllä kliini ainakin omasta mielestä. Pidetään teidät vielä jännityksessä tuon kokonaisuuden kanssa kun huomenna otan parempia kuvia ulkona Pitää vähän nuita katteita leikellä että istuu paremmin. Eihän se välttämätöntä olisi mutta itselle aika tärkeää, että istuu täydellisesti Vielä on tehtävää, mutta aikalailla kaikki osat on jo hommattuna! Mielipiteitä saa antaa koko projektista vaikka nyt tänään ei kuvia paljoa tulekkaan.. Pieni teaseri hussesta! Virtalukko nätisti piilotettu maskin taakse
Laita nyt h**vetti soikoon sitä kuvaa tänne ja vähän äkkiä, tahon nähä!
Komeeta tulossa, pidetään nyt vaan peukkuja että täälläpäin saapi tuo maalaamo hoidettua mulle ne vanteet mahdollismman äkkiä, niin kerkeää sinne näyttelyyn tän husukin viereen!
Toivottavasti jaksat tehä tän yhtä huolella ihan loppuun asti mitä oot tähänki asti tehny! Nimittäin omalla kohdalla laiskuus iski loppua kohden ja sen kyllä näkee jäljestä...
Noniin nyt saatte tännekkin niitä kuvia vähän tuosta kokonaisuudesta! Edelleen kuvissa uupuu etuloksu ja pumpunsuojat. Näyttää kehitysvammaiselta keulasta katsottuna tällähetkellä.. Tänään yritin selvitellä maskin takana olevaa johtohelvettiä ja hermothan siinä meni kun ei siitä mitään tullut Vielä pitää kiinnikkeitä väsätä oikeen urakalla alumiinista. Xenonien ballastille, uusille ilmanohjaimille ja änkälle nyt ainakin Saisi vaan peltisakset ostettua niin pääsisi niitä tekemään. Hiilariteipistä myös ilmestynyt runkoon suojat ettei kengät hierrä maaleja heti pilalle Pientä tekemistä löytyy ennen näyttelyä mutta onhan tässä aikaakin oikeen hidasteluun asti! Kerrankin näin päin ettei kiire tule..
Eipä tästä enään hirveästi osia puutu. Loksu laitettu jo paikalleen ja nuo ilmanohjaimetkin löytyy ja pumpunsuojat pitäisi maalata. Tänään dippailtu osia ja laitettu katteet toisellekkin puolelle kiinni. Huomenna käyn ostamassa peltisakset ja hirveän läjän tarvikkeita kun kaupat aukeaa. Pääsee sitten taas todenteolla rakentelemaan. Putkellekkin piti tehdä pieni kiinnike "adapteri" Kun ei se alkukäyrän kiinnike aivan sopinut. Lattaraudasta vaan ovaalin muotoinen härpäke ja hyvin toimii! Voisi luulla että kasaaminen on nopeaa, mutta meilläpäin se sitä ei ole.. Kaikki prikat sun muut mutterit mitkä laitan paikoilleen on joko uusia tai sitten vanhat kiillotan jokaikisen. Uppoaahan siihen aikaa, mutta kyllä se paremmalta niin näyttää! Päivitellään lisää huomenna kun pääsen taas tekemään metallitöitä! Kotarin loksu nakattu paikoilleen Ilmanputsarikotelon ja katteiden väliin on alkuperäisistä katteista leikattu palaset ,että ei jää hirveää rakoa tuonne putsarikoteloon. Dippasin palaset mustaksi niin ovat melkein näkymättömät. Tässä vielä pieni kuva tuosta prikkojen kunnostamisesta. Eihän tuommoisia "likaisia" rumia kehtaa paikolleen laittaa joten kiillotushommiksi menee
Juuri noin se pitääkin tehdä, itsellä ihan sama homma kotarin kanssa. Kerralla kuntoon, niin ei tarvitse moneen kertaan veivata pyörää osiin. Hienolta näyttää!
Noniin tulihan sitä taas tehtyä jotakin tuolla tallin puolellakin. Tein änkälle kiinnikkeet pellistä ja alumiinista ja leikkelin toisen puolen katetta että sopii kunnolla. Ei oikeen muuta tullut tänään saatua aikaan. Soodapuhalluslaitetta testasin ja hyvin tuntui toimivan! Jos sitä jaksaisi ottaa taas itseä niskasta kiinni ja oikeasti edistää tilannetta eikä vain keulisi samurailla koko päivää Huomenna voisi todenteolla yrittää valmistella pyörää loppuun asti. Löytyy myöskin ihan uudet käyttämättömät kultaiset ketjut 520 jaolla jos joku haluaisi ostaa pois että saisin mustat tilalle. YV jo kiinnostaa! Pientä hifistelyä enään jäljellä mutta edistyy edistyy. Periaatteessa olisi jo ajovalmis mutta turhaan tätä ajoon vielä ottaa kun ei omasta mielestä valmis ole.. Kiinnikkeet maalasin vielä mustaksi ettei jäänyt ihan tuon näköiseksi
Tässähän on nyt semmonen homma että sitten kun omat kemmuajat loppuu niin tuo kone ja kaikki sen ympärille rakentuva tekniikka pitää olla bolt on rämän runkoon. Sen takia en ala tuota välipilliä muotoilemaan millään tavalla. Kelpaa muutenkin itselle tuommoisenaan aivan hyvin.