Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kymefighter » 4.4.2012 6:24

¨tänään ei edes hajonnut mitään¨.... alkaa kuulostaa ihan hyvältä :p :seko:
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 4.4.2012 7:49

hyvältä kuulostaa ;) niin minkälainen suutin&neula nyt sisällä? :o
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 4.4.2012 9:16

Nyt on 430 ja ohuempi neula. Täytyy podotella vielä varovasti, et sais noi loputkin kierrokset käyttöön, nyt ne jää 11-11,5k vedossa. Vois vakioneulaakin kokeilla taas, kun ei siinä välttämättä kummempaa vikaa ollu.
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 4.4.2012 9:43

ihan järkeviltä kuulostavat :) !
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 6.4.2012 1:51

Jo on outo laitos. Sai taas sinne 350 hujakoille pudotella, että alko kiertää puhtaasti. Noh sama se vaikka on pieni suutin kunhan toimii. Sen takia tossa säätämisessä oli ongelmia, koska pyörä otti kuitenkin tekopiikin vaikka oli kuinka rikkaalle säädetty, mutta ei vaan kiertänyt ihan loppuun. Se hämäsi, kun yleensä pyörät jääny pätkimään sillee tehopiikin tuntumaan. Vissiin meni sitte vaan loppu aine palamattomana läpi. Tänää oli vapaata, nii melkeen koko päivä tuli laiteltua. Sylkän alatiivistekin alko vuotaa, huomasin kun tiivistemassan riekaleet väpätti ja oli kone vähän kostea siitä. Vissiin vähän liian pieneksi meni tiivistepinta h-lähtöjen tienoilla, mutta kyllä se nyt taas pitää. Sytkää pitää koittaa aikastaa vähän josain vaihees.

Lämpömittari tuli asennettua. Muute ei mitään ihmeellistä, mutta se on crossiin tarkotettu patterilla toimiva, niin otin patterin pois ja säädin pyörän sähköist 3V virtalukon kautta, niin nyt se menee aina automaatisest päälle ku laittaa virtalukost virrat päälle. Nopeusmittarinkin laitoin, eli sama sigma, joka mulla on ollu tähän mennes mopost lähtien joka pyöräs. Jarrulevyyn pitää viel kiinnittää magneetti, muuten valmis. Mittarinvalot vielä tulee, eli kiekkamittaril taustavalo luultavasti vakiopolttimolla, lämpömittarissa on sisäinen ja sit sigman yläpuolelle pitää laittaa joku ledi.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 7.4.2012 13:26

Mittaristo
Kuva

Uus kilvenpaikka
Kuva
En tiä kumpi on laillisempi sitten tää vai entinen. Nyt ainaki perä on entistä kevyemmän näkönen. Ennen kilvenkulma oli vähän liian suuri, ettei rengas ota joustaes kiinni kilpeen. Nyt se taas on tuol underis, nii kyllä siitäkin sanomista voi tulla. Ilmeisesti kuitenkaan Suomessa ei enää oo mitää mikä varsinaisesti kieltäis kilven asentamisen taka-akselin etupuolelle. Taaksepäi toi kuitenki näkyy iha tarpeeks. Underi tosta puuttuu vielä, pitää muokata se erilaiseks, et ei estä kilven näkyvyyttä.

Pyörä on aikas likanen kun tos kurasel hiekkatiel testaillu. Selkäki iha kuras aina, kun on nii lyhyt perä :)
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut juvee_ » 7.4.2012 13:49

Näyttää kevyeltä pyörältä :D Ja tyyylikäs tuo mittaristo systeemi, iso kierroslukumittari se on tärkein ;)
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut MSJD » 7.4.2012 15:52

Eikös laissa oo että sen kuuluu olla takaakselin takapuolella? Ja ei tonne taakse sais vähän leveempää vannetta?
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kymefighter » 7.4.2012 16:00

Aika asiallline :p hienosti tuo kiekkamittari vaik tollanen iso onki.
Leveempi vanne ei tuohon haarukkaan mahu, eikä rengakaan.... :seko:
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
MSJD
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 11:49
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut MSJD » 7.4.2012 18:10

Voihan sen takahaarukan vaihtaa :seko:
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 7.4.2012 18:58

Keveys ennen kaikkea ;) Tzr:hän on joka paikasta kapea pyörä. Kapeet vanteet, keula, runko tankki jne. Oon lähteny vähän eri linjalle kun yleensä tzr rakentelijat, jotka koittaa saada pyörästä leveemmän ja isomman näköisen. Oon koittanut pitää sen tollasena pienenä ja keveenä joka paikasta(ja keventää entisestään), nii kapeus ei sillä tavalla pistä silmään. Kuitenkaan kevarissa ei ole tehoja mitenkään hukattavaks asti laittaa ylimääräiseen painoon ja ajo-ominaisuudet loppujen lopuks varmaan parhaasta päästä ihan tällälailla. Taakse joskus tulee varmaan laitettua katurengas, nii sekin vähän tekee asiaa.

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1704.0 Esim. tossa kilvenpaikasta keskustelua, mitä joskus lukenut.

Mun mielest kans mittaristost tuli aika onnistunu. Hyvä et hommaisn tommose kunnon lämpömittarin, toi on tosi kiva :)
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 2.5.2012 23:58

Kunnon läski taakse ni ois kyllä kermaa!
Mutta jos ei mahu ni minkäs teet :D
Pöö
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 3.5.2012 10:12

Mitäs tänne kuuluu, kun ei oo kuulunut mitään :lol:
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 3.5.2012 11:26

Ei oo tapahtunu nii ei oo kuulunutkaan. Nipussahan se jo on ja jostai syyst motivaatio ollu enemmän Volvossa viime aikoina. Pitäis tosiaan jotain videoo ottaa todistusaineistoksi nii saatte arvioida onko toi nyt tehokas vai ei. Autoon saattaa tulla tässä kesän tullen isompaa remppaa (eli turbon asennusta), nii sillo olis ainakin hyvä aika ottaa tzr hyötykäyttöön.
PV_sutki
Liittynyt:
13.2.2012 9:37
Re: Tzr hienosäätöä

ViestiKirjoittanut PV_sutki » 27.5.2012 23:16

käykö toi YZ pytty suoraan kiinnikkeisiin ja paljonko pitää johkoja leikellä että saa virtaukset kohilleen?
itellä olis yks YZ pytty ja mäntä tallis ja iski inspiraatio väsätä se kiinni ku kakkos tarzani leipas :lol:
ja onko siinä paljon tehoeroa jos ei avarra läppäkanavia? et oisko hyödyllisempää porata ja viilata vakio 2RH vai laittaa toi YZ satsi kiinni? :s
savun hälvettyä lisätkäämme 2t öljyä. Mitä isompi vika sitä suurempi leka.