No juu. Laitan tarinaa sylinterin muokkauksesta mitä tehtiin tähän mennessä. Kaasuttimeksi valittiin hyllyyn ylimääräiseksi jäänyt 28mm litteäluisti Dellorto. Sopii alkuperäiseen imukaulaan jota hieman avarrettiin sisäpuolelta. Läpät on Boyesen kaksiosaiset. Sylinterin halkaisijaksi mitattiin pienimmillään 56,69 ja uusi mäntä on kokoa 56,65. Sylinterin kanavat istutettiin lohkoihin, normi pyöristykset ja valupurseiden poistot plaa plaa plaa. Sylinteriputken helmoja lyhennettiin samoin männän helmaa muokattiin ja pyöristettiin kanaviin istuviksi. Itse mäntää jouduttiin myös hieman avartamaan sisältä koska uuden kiertokangen mukana tullut yläpään neulalaakeri ei muutoin mahtunut sisälle ;-) Sylinteriputkesta puuttui kokonaan imupuolen huuhtelukanavan ”aukko tai lovi” kaasuttimen puoleisesta sivusta joka nyt siis avattiin. Alatiivisteiden valinnalla varmistettiin että mäntä laskeutuu riittävästi huuhtelukanaviin nähden, squish-välys 1mm. Pakoaukon aukioloasteet 200 astetta, sylinteriputken pakoaukkoa istutettiin sylinterin kanavaan jolloin poistui putken taakse jäänyt porras. Sylinterin pakoaukkoa suurennettiin loppupäästä tehden siitä sylinterin matkalta hieman kartio ja jolloin aukon loppupäästä tuli saman kokoinen kuin alkukäyrän lähdöstä. Putkena on Gianellin alakauttanen, josta ei ole sen tarkempia speksejä, ostettiin kun sopivasti saatiin.
Se mitä haetaan, on 4-5hp lisää siihen mitä koneesta saatiin ulos ennen remonttia, uskoisin sen onnistuvan koska kone oli aika väljässä kunnossa. Max.kierroksissa ei haluta ylittää 14 000r/min tosin tuskin sinne asti edes kiertäisi vaikka yrittäisi… Koneen kasaus jäi loppuvaiheessa odottamaan muutamaa stefaa jotka oli tilaustavaraa, nyt ne ovat jo saapuneet ja asennettu. Konetta on muutaman kerran lämmitetty, mutta odottaa jännitteen säädintä viallisen tilalle ( on tilattu, odotan tällä viikolla saapuvaksi ) sen jälkeen saadaan pyörä uudestaan penkkiin ja nähdään miten toimii näillä eväillä. Jos tulos ei miellytä, avaamme koneen ja muokkaamme lisää. Jos osataan. ;-)