Tämä saakin jäädä tän topicin viimeiseksi päivitykseksi. Pyörä on siis ulkonäköä lukuunottamatta täysin ajokuntoinen mutta. Ongelmaksi muodostuu omavalmisteen kilvityksen hinta. Tästä on niin huonosti missään infoa joten listaan tähän suoraan mitä omavalmisteen kilvitys maksaa:
Katsastus: n. 250€, pyörä punnitaan, tehdään päästötesti nelarille ja 2T pyörässä täytyy olla katalysaattori jossain kohtaa putkea. Myös konetta koekäytetään puolella maksimikierrosluvusta jolla mitataan käyntiääni.
Jarrujen sertifointi: Jotta katsuri voi varmistua pyörän turvallisuudesta täytyy jarrut sertifioida Trafin hyväksymällä asiantuntijalla, esim Testmill. Tämä maksaa n. 500€.
Ja tietty kallein ja arvaamattomin osuus, autovero. Kyllä vaikka rakentaisit täysin käytetyistä osista tehdyn pyörän valtio tulkitsee sen uudeksi pyöräksi ja siitä menee täysin uuden pyörän verot. Eli tämän RS:n tapauksessa puhutaan n. 1000-3000€ veroista, ihan järjetön summa sillähän saa jo puolikkaan RS250 saksasta.
Eli voidaan sanoa lopuksi että kyseinen pyörä jää kilvittämättä omavalmisteena, ei ole millään tasolla rahallisesti järkevää toimintaa. Vaikka tällä vehkeellä ajaisi A1 kilvillä niin saa menettää kilvet aika monta kertaa että se olisi kalliimpaa kun kilvittää se kerralla lailliseksi.