Cagiva Mito SP projekti

MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 20.4.2018 23:34

Zeeltronic sopiikin näemmä hyvin CTS boxin tilalle, kivasti saa ylimääräistä sähköhässäkkää karsittua tällä setillä. Uutta mäntää kokeiltu moottoriin nyt ja vielä pitää se 0,4mm käydä koneistuttamassa niin saadaan 0,7mm squish ja 13,5:1 puristukset eli maksimit mitä 200M kannella voi saavuttaa ilman kupumännän koneistusta sille sopivaksi.

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 27.4.2018 23:31

Tosiaan zeeltronicciin on ohjelmoitu nyt uusi syttykäyrä, eli kopio ducatin SP käyrästä. Muita käyriä testataan myös ja haetaan optimaaliseksi viritystasolle, mutta alkuperäinen ducatin käyrä on todella hyvä lähtökohta. Tosiaan vielä pitää askarrella kartan vaihdin ja vaihdevalo kun johdot niille kätevästi löytyvät zeeltronicista. Myös tuli hankittua viimeinkin se alkuperäinen SP vaimennin. Eli 78335 koodilla varustettu kevlarvaimennin, samalla myös muutama puuttuva kiinnikeosa.

Kuva

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 29.4.2018 2:12

Nyt on moottorikin saatu nostettua takaisin runkoon, muuta ei toistaiseksi oikein voi tehdä kun pitää saada sylinteri asennuskuntoon ensin. Mutta voi olla jo että ensiviikolla päästään ottamaan ensisauhut ulos.


Kuva

Kuva
suzukimään
Liittynyt:
27.8.2017 12:21
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut suzukimään » 2.5.2018 13:25

Hyvää duunii, tästä tulee magia peli ;)
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 4.5.2018 2:20

Vanteisiin on nyt viimeinkin saatu uudet kumit päälle ja pyörät saatu melkein asennettua paikalleen. Asennusvaiheessa tosin kävi ilmi että uudet 415 ketjut ovat yhden lenkin liian lyhyet, joten piti pistää pienempiä rissoja tilaukseen. Ainakin saadaan vaihdettua hiukan välityksiä jos tarve tulee. Sylinteri lähti myös koneistamolle, saa nähdä koska saavat valmiiksi.

Kuva

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 4.5.2018 23:36

Postista tipahti tänään viimein se oikea ohjainboxi miton startille, ja starttipiiri saatiin toimimaan kuten pitääkin. Tosin virtoja testaillessa huomasin myös että servo ei liikkunut tai edes äännellyt joten sekin piti purkaa ja tarkistella. Tämä servo taisi olla säilytyksessä jossain järven pohjassa, koko moottori oli täysin ruostunut sekä samalla hajottanut toisen hiilen pitimen. Maanantaina pitää käydä hakemassa uusi.

Kuva

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 9.5.2018 3:37

78335 saapui postista ja paljastui varsin hyväkuntoiseksi, villatkin olivat vielä alkuperäiset ja hyvässä kunnossa. Pieni siistiminen ja yhden pultin korjaus niin änkästä sai taas edustuskelpoisen. Uusi servo tuli myös hankittua, tällä kertaa vähän toimivampi. Änkän mukana tuli hiukan myös uusia kiinnikkeitä niin sai vaijerisplitterin ja puolan kiinni nätisti.
Sylinteriä vielä odotetaan konepajalta, hidasta vaikuttaa olevan toiminta siellä...

Kuva

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 18.5.2018 20:25

Taas on posti tuonut vaikka ja mitä. Uudet pienemmät rissat (17/48), vanhojen ja liian isojen (18/50) tilalle, sekä myös kiksisarja niin voi halutessaan poistaa starttikehän vauhtipyörästä. Kiksisarja vaatii vielä uudet laakerit sekä muutaman shimmilevyn ja tietysti SP kiksipolkimen, nämä on tilattu ja saapuvat varmaankin parin viikon päästä. Myös läppärunkoon tuli vaihdeltua uudet läpät, tilalle tuli OEM-laatuiset adigen 0,3mm paksut hiilikuituläpät. Nämä ovat tosiaan samat läpät jotka kuuluvat SP01 kittiin tehtaalta. Myös Läppärungolle ja ohjurille näytettiin viilaa jotta saadaan eliminoitua mahdolliset pullonkaulat. Imukaulan ulostulo oli vakiona n. 35x30mm, eli siis aivan liian vähän 37mm kaasarille. Imukaulan ulostulo viilaussession jälkeen on noin 40x34mm joten huomattavasti avarampi.

Sylinterin perään soittelin myös alkuviikosta ja kuulemma konepajalla pitää kovaa kiirettä kun eivät noin pientä hommaa ole kahdessa viikossa saaneet aikaiseksi. Kilvet odottelisivat myös konttorilla noutajaa (oikeaoppisesti ilman EU-merkintää ja kirjainalkuisilla rek-numerolla) mutta niitä on ihan turha hakea ennen sylinterin valmistumista.

Sähköjen suhteen oli hiukan ongelmia alkuun, zeeltronicin ohjelmointi ei oikein mennyt läpi ekalla koska 2krt saman kierrosluvun syöttäminen ei näemmä onnistu. CTS checkupin kanssa oli myös hiukan ongelmaa eikä zeeltronicin kanssa pyörä suostunut sitä tekemään, viaksi paljastui tehtaalla väärin asennettu pinni zeeltronicin johdoissa. CTS toimii siis nyt normaalisti enää joutuu kuumottelemaan kipinän puolesta :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut Jarez » 23.5.2018 16:44

Siistin olosta laittelua ;)

Melkein itse käärisin laitteen kuplamuoviin ja ajelisin maksimissaan muutaman kerran kesässä :D
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 24.5.2018 1:02

Kiitoksia, mutta joo tästä tulee ihan ajettava peli. 55tkm ajettua rotiskoa ei kannata kuplamuoviin alkaa säilömään ihan. Etenkin kun vakuutukset maksaa vuodelle reilu 100e niin erittäin halpaa ajoa verrattuna muihin laitteisiin. Sylinteristä enää kiinni ajaminen, joten sitä odotellaan innolla. Tietty myös kytkinkoppa irroteltu kiksin asentelua varten ja osia odotellaan vielä.

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 26.5.2018 19:44

Postista saapuikin yllätyspaketti, eli puuttuvat kiksinosat. Samalla tuli myös hankittua pari työkalua sekä aito SP93 öljyproppu.

Kuva

Kuva

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 26.5.2018 23:31

Nyt on kiksi asenneltu ja porailtu reikäkin. Sylinteriä odotetaan vieläkin, hyvällä tuurilla ensi viikonloppuun mennessä saa senkin takaisin ja asennettua.

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 2.6.2018 21:25

Sylinteri saatiin viimein koneistamolta ja nyt on puristukset sekä squish SP tasolla. Koko vehje on nyt oikeastaan ajokunnossa mutta pakoaukonsäätimen servo päätti päästää sauhut ulos joten vielä hetki menee ennen kun saa kunnolla ajoon. Muuten vekotin tuntuu toimivan oikein, mitä nyt kaasarin kanssa saa vielä temppuilla vähän.

Myöhemmin kesällä olisi vielä katteiden maalaus kun maalari kerkeää vaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut MX_125 » 6.6.2018 0:55

Varmasti ehjä servo saapui tänään postista ja sen avulla pystyttiin selvittämään aikasempi ongelman aiheuttaja. Ongelmaksi paljastui zeeltronic josta on näemmä servon ohjainpiiri kärähtänyt, huonolaatuiset komponentit mitä ilmeisemmin syynä tai tehtaalta väärin olleet kytkennät. Servon alkuperäinen ohjainboxi on tosiaan laitettu nyt zeeltronicin rinnalle toimimaan ja vaikuttaa toimivan ihan oikein. Yritetään saada tuo zeeltronic takuuseen ja hiukan ehjempi ehkä tilalle...

Laite on tosiaan nyt ajossa mutta kaasarin säätöjä haetaan edelleen, tyhjäkäynti tuntuu olevan suurin ongelma enää. Erikoista tässä on se että vaikka pistäisi isompaa tai pienempää suutinta vaikutus on mitätön. Bensanpinta on todennäköisin ongelma mutta muilla kierrosalueilla moottori toimii normaalisti.

Kuva

Kuva
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Cagiva Mk1 projekti

ViestiKirjoittanut Jarez » 9.6.2018 20:58

Rupeaa hahmottumaan pikkuhiljaa :)

Pieetillä tehty 8)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762