Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore, 225cc

kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 14.11.2012 2:21

kymefighter kirjoitti:
juvee_ kirjoitti:Tää menee vaan hurjemmaks vuosi vuodelta, mitäs ens vuonna??? :D Mahtavaa


Samaa mieltä ;)

=> Ensivuonna remmiahdin ja busan nitrot? :lol: :seko:
On se hyvä kun joku vie rakentamisen uudelle tasolle ;)

Jossain ne rajat on tzr:nkin koneessa :) Katotaan nyt ensin tuleeko tästä mitään ja jos sitä kerkeis ajellakin jossain välissä.. Kyllähän sitä tietty kaikennäköst voi tulla mieleen, esimerkiks säätää E85:sela käymään tms. Saishan tästä tekeillä olevasta kokoonpanostakin paljon enemmän voimaa, mitä oon suunnitellut, mutta tarkotus oli, että ei olis ihan pelkkä kiihdytyspeli. Tosin helposti sitä tulee kuitenkin laitettu ronskimmanpuoleiset ajotukset. Ahtaminen olis toki nättiä, mut 2t:ssä ei kaikkein helpoin homma, vaikka onhan niitäkin tehty.

Mutta mukava kyllä rakennella, kun jengiä kiinnostaa lueskella näitä :)
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 14.11.2012 17:50

Jos tuon meinaat laittaa 85:sella käymään, niin miten hoidat voitelun? Siinä kun on sen verran etanolia, että saattaa rikkoa öljykalvon, sillähän e10 kään ei yleensä 2-t pyöriin suositella.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 14.11.2012 18:48

Ikinä kuullut etanolin kanssa yhteensopivista 2t öljyistä? Ongelma ratkaistu!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 14.11.2012 21:14

Juu on niitä etanolin kanssa sopiviakin. Tosin jos kovemman litrahinnan joutuu maksaa siitä, ei tulis niin paljoo hinnassa säästöä ja hyödyks jäis vaan kovempi puristuskestävyys. Toi oli muutenkin lähinnä heitto, enkä ole sellasta suunnitellu, koska ei ole niin kauheesti hyötyä tässä vekottimessa. Autohan mulla käy tolla aineella.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 15.11.2012 1:15

Nyt lukee ebayssä lähetyksen tiedoissa
"Addressee not available - Scheduled for another delivery attempt today
2012-11-13, 09:58:00"

Eli muka osotet ei löytyny tms, mitäköhän tää ny meinaa. Osoite on oikein ja olen tilannu sillä ennenkin, ja tullu normisti perille. Googlaukselkin yllättävän vähän hakutuloksia tuollasesta paitti joku, missä paketti lähetetty myyjälle takas. Toivottavast täs ei ny kävis sillee ainakaan. Ottasivat sit vaikka yhteyttä, jos on ongelmia..

E: Vippilässä veikkailtiin, että olis pitäny olla ovella ottamassa vastaan. Paha vaan olla, kun koulussa päivisin ja ei tiedä, mihin aikaan.

E2: Laitoin kokeeksi Itellan seurantaan haun ja löytykin sieltä, en tiennytkään, että seuranta siirtyy Suomeen tuossa. Eli paketti odottaa postissa ja huomenna käyn hakemassa sen.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 17.11.2012 3:17

Nyt on sylkkä haettu ja sen verran mallailtu paikalleen, että alkaa selvitä ongelmakohdat. Yllätävän iso tuo on kaikinpuolin. Pitää jossain vaiheessa kuvata tzr vakiopytyn ohella, niin hahmottaa tota kokoa paremmin.

Huuhtelujen lähöt tässä on vielä suuremmat, kuin epäilin, eli ne menee jotain 15mm yli molemmin puolin siitä, mihin tzr:ssä tiivistepinta loppuu. Lohkossa ei todellakaan riitä materiaali työstämään tollasta. Jos pytyn sais tarpeeks ylös, että vois käyttää jotain 10mm koropalaa, niin se auttais monessa asiassa, mutta kun tahtoo olla toiseen suuntaan. En nyt viel tiedä tulevan männän puristuskorkeutta, mutta jokatapauksessa aivan liian ylös pytty jää mäntään nähden. Pitäs koneistaa sylkän alapäästä tavaraa pois, jotta tulis sille koropalalle/pinnapulttien siirtopalalle enemmän tilaa, mutta läppäkotelo taas tulee helpolla eteen siinä hommassa.

Huuhtisten lähtöihi pitää kuiteskin materiaalia lisätä techno weldillä jos pystyy tai kemiskillä. Sitte lohkoja pitää avartaa tai sylkän helmaa ohentaa, että helma mahtuu lohkoihin ja lohkoista muotoilla läppäkanavaa vähän pois, ettei se ole sylkän tiellä. Sitte toi on ehkä vakavin juttu, että pitää keksiä, miten saa tarpeeksi alas sylkän. Lohkoistakaan kun ei kauheesti pysty ottamaan pois. Pidempi kietari olis tietty, jos samalla sais 18mm tapille sen, mutta ei varmaan kovin helppoa löytää sopivaa.

Kuva

KuvaKuvaKuvaKuva

Tässä näkyy imun ja takahuuhtiksen välistä katkennut välisilta. Tän takia myyjä meinas, että tä on putkituskunnos, vaan eipä tuo nyt suurin murhe ole :)
KuvaKuva

Laitoin myös tuon kaasarin oikeen huolella kuntoon, nyt löytyy siis tyhjäkäynnin säätökin. Otin vingulla luistista yhen ylimääräsen ulokkeen irti ja tein siihen tuollasen vinon pinnan alumiinista, joka on kiinni yläpäästä uppoavakantasella pultilla. Tk-ruuvi tuli sittenkin siis ihan tavallisesti kaasarin kylkeen. Kaasuttimen seinämä on kuitenkin niin ohutta, ettei siihen sais tarpeeksi kestäviä kierteitä, niin piti ensin pultata kylkeen lisäksi palsu alumiinilevy ja tehä ne kierteet siihen. Vaikeetahan tossa kaasarin modaamisessa on se, kun tilaa ei meinaa olla tarpeeksi, että mm. luisti mahtuu liikkumaan.
KuvaKuvaKuva

Photobucket ei nyt jotenkin pelitä, kun noi pikkukuvat ei linkkaa isoon kuvaan, kuten ennen. En jaks nyt käsin niit korjata täs vaiheessa. Ne saa isoks, kun klikkaa oikeel, avaa uudes välilehdes ja poistaa osoterivilt kuvan nimen edest "th_"
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 17.11.2012 11:32

Mitäköhän tähän sanois.. Hullua hommaa, muuta kun ei voi oikeen mainita
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.11.2012 13:06

Jaahas, tuli aika fiksunoloinen tk-säätöruuvi. Tuolla välisillalla ei taida olla muuta virkaa kuin estää männän helmaa kääntymästä imuaukkoon.
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kymefighter » 17.11.2012 13:40

k3mp0 kirjoitti:Mitäköhän tähän sanois.. Hullua hommaa, muuta kun ei voi oikeen mainita


+1 Ei lisättävää ;)
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 17.11.2012 16:45

Hiosin tänään pyttyä ja lohkoja sen verran, että sain pytyn pudotettua paikoilleen. En varmaan laita sitä koropalaa ollenkaan (tai riippuen männästä voi pari mm tarvita), koska saan pinnapultit lohkoon ehkä suoraan kiinni. Pitää vaan täyttää eka vanhat reiät ja tehä tarkasti uudet. Mun mielestä sillä välisillalla ei ole männän keikahtamisen kannaltakaan pahemmin merkitystä, kun siis tuohon imuaukon leveyteen se ei ole vaikuttanut. Ainoa virka kai on takahuuhtelun suuntaukseen.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 21.11.2012 19:25

Mäntä on nyt tulossa, tulee ehkä viikonlopuks jo. 222,5cc. Sitten näkee paremmin millasiin ongelmiin joutuu, kun näkee sen puristuskorkeuden. Muuten olis "ihan helppo" projekti, mutta kun sylinterin alapinnasta joutuu aika varmasti koneistamaan pois useemman millin, niin läppäkanavan kohalta katoaa sylkästä alatiivistepinta kokonaan. Kai siihen jotain keksii. Lohkoistakaan ei kovin paljoa voi ottaa pois.

Siinä ois, miltä kone suurinpiirtein tulee näyttämään ja toisessa kuvassa hahmoteltu vähän uusia pinnapulttien paikkoja ja huuhtelujen lähtöjä.
Kuva Kuva
jalmarik
Liittynyt:
23.3.2012 16:50
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut jalmarik » 21.11.2012 19:51

saisko mitenkään isompia kuvia?

mut hienolta näyttää!
ylläpitäjä
Paikkakunta:
raisio
Liittynyt:
21.8.2012 18:25
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut ylläpitäjä » 21.11.2012 21:20

paina kuvasta niin se isonee
Ylläoleva teksti on vain oma henkilökohtainen näkemykseni asiasta eikä välttämättä edusta yleistä/enemmistön näkemystä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 21.11.2012 22:11

No on melkoinen!
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Tzr hienosäätöä, stroker & bigbore?

ViestiKirjoittanut juvee_ » 23.11.2012 21:44

Jytky :lol:
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !