Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys #2stroke #Turbo #intercooler

Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 21.9.2014 17:40

Kuva

Lähin puikkohitsaamalla sitte kuitenki yrittämään ja vaikka sauma on kaukana parhaasta niin ei se huono ole, millistä peltiä toista millistä peltiä vasten 2mm puikolla ja vaja 50A virralla ja sanosin että kaks-kolmekymmentä puikkoa oon hitsannu ennen tota :) hiukka vielä hioa pahimmat kuhmurat pois ja koristesauma päälle :lol: sitte pähkäilemään että minkälaisen luukun tohon päälle tekee josta pujottaa pumppu sisälle.

Tutkailin myös 1.2Tsi 86hp version dyno käyriä (jollasesta tuo turbo on) ja maksimi vääntö 182,67 Nm / 1860 rpm jollakohti tehoa on 47hp :eek: :eek: eli heräilee todennäkösesti semihyvin toivonmukaan.. :D

https://www.youtube.com/watch?v=1LhA8ulT_eQ

Kuva
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut AceFin » 22.9.2014 23:33

Tätä projektia on kyllä kiva seurata, vaikuttaa jopa siltä että tästä tulee vielä valmista. Jatka samaan malliin!
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
apopse
Pyörä:
Suzuki PV -91
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
15.2.2014 21:14
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut apopse » 23.9.2014 14:23

joo täältäkin propsit sulle. tässä jos jossakin on sitä uniikkia 8) tuskimpa tulee samanlaista vastaan
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 25.9.2014 3:50

Joo tarkotus ollu aina tehä massasta erottuvia vempaimia, tylsiä tuollaset massaan hukkuvat :D Mukava ku joku käy välillä kommentoimaan niin ei oo yhtä yksinpuhelua tämä :)

googletellessa muita kaasariturbovehkeitä tuli huomattua että usein kaasarin kohokammion "huohotus" on otettu ahtoputkesta "vastavirtaan" pitot putkella, paine kohokammiossa on inan suurempi ja vakiosuuttimet riittävät pidemmälle ja viive alipaineen ja ahtopaineen välillä lyhenee (ei käy laihalla?) joten pitää sellanen värkkäillä varmuudelta
Kuva

Tilailimpas taas osia kun rahaa tuli, kaverilta sain ilmatteeksi sitte myös ylävesiletkun pätkät mistä saan ahtoputken jatkot värkkäiltyä :D 8)

-Alumiini Billet hukkaportin painekello (siis avattava ja jousi vaihdettavissa, ei ois ollu pakko ostaa mutta en jaksa ruveta liiman kans tiivistelemään tuota peltistä) 40€sis postit anodisoitu vaan sinertävään ei miellyttävään väriin, putkireiskallako se lähti ?
Kuva

-Säädettävä Powerjet suutin, ei sulateta sitä mäntää (20€+20€ toimitus)
Kuva

ja sitä lämpönauhaa 10Metriä riittänee ? (10€ luokka postikuluinee)
Kaikki tulee siis Ebay listoilta.
Kuva
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.9.2014 8:00

Hyvännäköstä laittelua jälleen kerran. 8) Ja anodisointi/elaksointi lähtee tosiaan viemärinavausaineilla (lipeä/natriumhydroksidi). Itse olen huomannut raemuotoisen itse sekoitettavan aineen tehokkaimmaksi, siitä kun voi tehdä melko vahvojakin seoksia jos ei heti meinaa irrota.
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut valevandro » 26.9.2014 12:06

Hienoa värkkäystä tämän projektin puolella! 8) Innolla ollaan seurattu. Tuohon anodisoinnin poistoon http://www.biltema.fi/fi/Koti/Siivoamin ... oda-36931/ Tämä toimii aivan loistavasti. Omassa projektissa ei ollut anodisointia mikä tuolla ei olisi lähtenyt. Kuumaa vettä ja purkin oman seossuhteen mukaan sekottelin! :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 10.10.2014 0:20

Ollu tällasta pikkunäpräystä aika paljon joka ei näy oikein kokonaiskuvassa (pyörässä), otan sitte kokonaisuudesta kuvaa kun siihen tullu merkittävää muutosta :D (tankki maalattu tms)

Kuva

Kuvassa siis öljynpaluuletku turbon ja lohkon välille, sekä alumiinimutkat päihin, rajapaineventtiili-> ohivuotoa öljynkiertoon->säädetty paine ~4Bar. Ahtopaineelle rajapaineventtiili, nousee ahdot nopeampaa kun ei hukkaportti aukea ennen aikojaan. Sekä 4€ bensanpainemittari (näyttää 0.1bar ilman painetta :lol: )

Sekä pultattavat ala kiinnikkeet takahäkin ja rungon väliin.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 15.10.2014 3:38

Oli vähä odotettua suurempi tuo hukkaportin painekello mutta sinne se sujahti 8) kasailin jo vähä pyörää lähes kaikilla osilla lähinnä katellaksee minkälainen letkuviidakko siitä saahaan ja mahtuuko kaikki letkut paikolleen (ei siis vielä tässä kuvassa) :lol: sekä sirkkelöin ahtoputkia ja painekotelon sisääntuloa viimeistelin.

tuosta kuvasta muuten näkee kuinka oikeasti pieni tuo turbon pakopuolen pesä on, tekis ulkonäkö ja kevennys mielessä rälläköijä tuosta hirvee malmikimpale :lol: pois mutta joskus sitte se ku ajossa jo pyörä :)

Kuva
Darkaer
Pyörä:
CH Racing WXE 125 -05, EX Skyteam Monkey -11
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
28.7.2012 23:17
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Darkaer » 17.10.2014 0:01

Varmaankin mielenkiintoisin projekti mitä piikkipuolella ollut aikoihin.
Odotan kyllä että saat ajokuntoseks :D
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 21.10.2014 3:34

Kuva

Puuttuu (mitä nyt sattu mieleen tulee):
tankista loiskelevy, avattava (pulteilla) kansi, läpiviennit, pumpulle kiinnike (+15kpl letkukiristimiä mitä uskaltaa oikiasti kiristää)(Muokattu: tilattu 20kpl 12.36€)

Välijäähyn päädyt

Painekotelosta messinkinipat polttoaineen paineensäätimelle ja hukkaportin painekellolle.

öljynpaluu (tehty mutten muistanu ottaa mukaan kun kävin hitsauttamassa painekotelon kasaaa)

Powerjet suuttimelle kierretappi.

Pakoputken alkukäyrään uudet o-renkaat.

Sähöt siistiä

näitä rälläköityjä rungon osia maalailla :s :D
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 22.10.2014 4:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Jaakko Kammonen
Liittynyt:
20.10.2014 20:31
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Jaakko Kammonen » 21.10.2014 19:19

Seurantaan menee! Näyttää oudolta mutta hyvältä!
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 24.10.2014 2:32

Tarkotuksella haen vähän positiivisesti massasta erottuvaa kampetta, eli jotain erikoista ja hienoa haetaan, kuhan tekniikka saadaan toimimaan niin viimeistellään sitte ulkonäkö 8)

Tarkotus oli lisätä pari uutta kuvaa vaan ei 3 yrityksellä ottanut kuvia vastaan niin lykkääntyy kuvat, tuli -220 - Error #2032 sekä Server (IO) Error

Jokatapauksessa
sähköjä ruvettu siistimään (ei tuu muuten paljoa näkyviin jäämään 8) )
runkoon vedettty kilikolimusta,
powerjetsuutin asennettu,
painekoteloon kierteet tehty messinkinipoille,
pakoputken O-renkaat, pikkuklemmereita 20kpl, ahtoputklemmareita 6kpl tilattu, pirraan teräsarja 10kpl kovametalliteriä tilattu vaikkei käyttöä juuri nyt ookkaan mutta aina se tulee yllättäen se tarve :D

ostoslistan vois laittaa tähän päivitettynä
-Turbo 100€
-Ilmansuodatin 8€
-Ahtoputkia 11€
-Välijäähdytin 18€
-Alumiinilevyä välijäähynpäätyihin 15€
-Blow off valve 32€
-bensa, öljyletkua 12€
-Polttoainepumppu(sisältää polttoaineensuodattimen) 45€
-Polttoaineenpaineensäädin 55€
-pakolämpömittari 35€
-ahtopainemittari 19€
-Messinkinippoja1,5€/kpl 10kpl,thaaroja 2kpl 6€/kpl
-Pakoputkeen turbon jälkeen 90ast mutka 5€
-polttoaineenpaine mittari 4€
-ahtoputken jatkot 0€
-ahtoputken, polttoaineen klemmarit 20€
-pakoputken O-renkaat 6€
-messinki T-haara öljynpaineensäätimelle 2,5€
-painekello turbolle 40€
-powerjet suutin 40€
-lämpönauhaa pakoputkeen 10€
-muu sälä (hitsipuikkoja, rälläkänlaikkoja, tig lankaa...) 40€
=536€ :x tällä tosin et sais edes uutta athena 170cc :lol: jolla saa bolt-on ~30hp?

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7737
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 24.10.2014 3:06

Nyt toimi! en tiiä oliko vaikutusta että poistin vanhoja kuvia :s kuva-tilaa ois pitäny olla ennen poistamista ~20Mt.

tuota takahäkin yläpään kiinnitystä en vielä maalannut koska vasemmanpuolen kiinnitykseen on sisälle katkennut pultti, se pitää vaihtaa..

tosiaan ajokuntoo enää lähinnä tankin hitsaus valmiiksi ja alumiiniosat käydä hitsauttamassa, öljynpaluu, välijäähynpäädyt :eek: :eek:

Kuva

Kuva
Maitolehmä
Pyörä:
Yamaha dtr 125 -94
Liittynyt:
20.4.2014 16:34
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Maitolehmä » 25.10.2014 21:40

http://www.2strokeparts.de/shop/product ... tdr-dt-125

Siinäpä on 170cc :lol:
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Ikuisuusprojektin Ahtamisyritys.

ViestiKirjoittanut Johani » 26.10.2014 0:36

Tiesin kyllä että ulkomailta saa varmasti halvemmalla, tarkotus oli vaan sanua että vaikka tähän rahaa on menny niin silti suhteutettuna kuitenki "halpoja" hevosia :lol: vaikkei tästä oo mitään tehoja otettu :lol:


Mulla on sitte dt200wr kokonainen kone jonka yläkertarempaamalla(big borea ;) ) saa ajoon, ku rupiaa alaväännön puute vaivaamaan (ja rahaa löytyy :D ) jossain pitää vaan jonkunäkönen billet kiertokanki teettää? että uskaltaa ahtaa iliman että tarvii pelätä että kanki tulee kurkkaamaan kuka käskee.

Kuva

Kuva