Morjes! Huonojen kelien johdosta muutama tunti vain tullut lisää tunteja mittariin ja tallissakin on jotain tapahtunut! Pahoittelen huonolaatuisia kuvia..
Tuli testimielessä heitettyä tommonen kawasakin etujarrukahva kiinni, aika näpäkän tuntunen on kyllä
Ja sitten kaveri metallipuolelta tekas tommoset kannen runkokiinnikkeet, kiitos siitä!
Vähän täytyy kyllä noita reikiä vielä pyöritellä et menee viimenenkin pultti kiinni ja maalit heittää niskaan, niin rupee olemaan
Huomattavasti parani ajomukavuus kun ei tärise enää juuri yhtään!
Sitten ollaan mietitty monen ihmisen kanssa syytä noihin 144 leipomisiin.
Elikkäs, keväällä remppasin koko koneen. 5h ajettuna leipo ekan kerran, vaihoin kiertokangen, petarit, männän ja pytyn hoonasin. reilu 20h toimi sen jälkeen ja leipo uuestaan.
Toinen leikkaminen varmaankin johtui laihalla käynnistä siitä päätellen että männän laessa ei juurikaan karstaa ollut.
Ensimmäinen leikkaaminen vaikuttaa mysteeriltä sillä varmaa syytä ei oo vieläkään tässä vuoden miettimisen aikana löytynyt
Listataas tähän nyt mahdollisia syita ja sitten pois suljettuja ja mietitään yhessä mikäs perkele siinä on ollut. Eri mekaanikkojen ja virittäjä kavereiden kanssa ollaan näitä jo mietitty.
Mahdollisia syitä:Liian tiukka välysHelmat liian terävät.Välipilli kuristaa jonka johdosta pakolämmöt nousee liikaaMielestäni poissuljettuja:Sytkäennakko (ei ollut aikaisella ainakaan)Jäähdytys (termostaatti poistettu)Voitelu (vähintään 3%tts ja jälkeenpäin kampurassa öljyä)Imuvuoto (uus imukaula ja kampuran stefa sekä lohkon tiivisteet)Lika (ilmanputsari on uusi ja pidetty puhtaana)Laihalla käynnin lähes poissulkisin, sillä tietotaitoisen kaverin kanssa kaasari säädeltiin huolellisesti, ja jätettiin hieman rikkaalle. Männän laki karstainen jo 5h ajon jälkeen. Säätö tapahtui illalla kelin viilentyessä, ja leikkaus aamulla kelin lämmetessä. Lämpötila samaa luokkaa.
Vauhtia n.120 keula pystyssä ja rengas lukkoon, elikkäs korkeilla kierroksilla leikkas kaasua pumpatessa.
Tekstin lopussa pari linkkiä muutamaan raakavideoon mistä näkee vähän pyörän toimintaa paremmin. Piikin alapuolella oli tehokuoppa, joka pieneni joka kerta kun neulaa sääti laihemmalle. Videoiden välissä 1 pykälä laihennettu ja seosruuvia hienosäädetty jolla sai ton pienen leijumisen pois mitä esiinty ekassa videossa. Myös muutaman kerran pätkäs yläkierroksilla vähän, eikä ihan loppuun asti kiertäny, joten olis ollu perjaatteessa vielä varaa pienentää ps. Huomas myös yöllä vähän viileemmässä ajaessa että kierti puhtaammin ja pidemmälle. Näiden kaikkien asioiden perusteella väittäisin että seokset olis ollut kunnossa yläältä.
https://www.youtube.com/watch?v=tI2mIzOOyT4https://www.youtube.com/watch?v=SRR8Avuc21gTässä muutama kuva männästä: (klikkaamalla isommaks)