Pakko oli ajaa kotiin, ei ollut pyörän hakijaa, jotain +|- 70km/h ajelin. Kuunneltiin kaverin anssa sitä helvetin ärsyttävää sirinäkolinaa. Kaikki pultit ja mutterit kävin läpitte kotona.
Sitte kaverilla otettiin kytkin auki, ei löytyny irtonaisia osia. Sitten sylinteri... Jumalauta, naarmujahan sieltä löyty. No niitähän on aina, eikä tuo sylinteri ole vielä pilalla. Todella pieni hoonaus ja vanha ilman putsari takaisin. Männästä huomas et oli hiekkaa päässy putsarista, vaikka kunnolla öljysin. Onko noissa putsareissa tapana päästää hiekkaa helposti? Huomas ihan selvästi huuhtelujen kohalla männässä (ennen ensimmäistä rengasta kannesta päin katottuna) oli sellaisia ¨kiven iskeymiä¨, ei kuitenkan mitään suurempaa. Kilinän syyytä ei kuitenkaan, löytynyt eikä laakereissa pitäisi mitään väljää olla. Oikee ammattilainen kokeili, joka on tehnyt tekniikka juttuja kaksi ja nelareiden parissa ikänsä.
Palotila oli karstottunut todella vähän verrattuna edelliseen tarkastus kertaan ja kansi pahvi vuotanut jähdyttimen puolelle jälleen kerran, kovemmat aineet käyttöön ensitilassa. Nyt kiinni 10 lämpöarvon tulppa, katsoin tulppaa ajon jälkeen ensimmäisellä käyttö kerralla, oli ihan hyvän värinen. Ei liian tumma mutta ei liian vaaleakaan. Suuttimia säädetty, nyt kiinni 165 ps, K21 neula mahd. laihalla. ps 65.
Dellorton 30mm kaasari jos joku ei ole vielä sitä saanut selville
Huomenna kamat takas kiinni ja kokeilee mistä se ääni vois tulla, voi tulla tasapainotus akselista jos ns. jako mennyt sekaisin kytkin remotissa ( jos edes mahdollista) en ole perehtynyt tasapainotus akseliin aiemmin, eka kerta kun edes ymmärrän sen tarkoituksen ja toiminnasta en oo vielä ees kerennyt lukea. Pitäis saada korjattua jos vika on siellä...
Tästä jatkamme, tänään lähemmäs 5 tuntia tais vierähtää purku/ihmettelemis hommissa, huomen aamulla lisää
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Juu suosittelisin kanssa että avaat ja katot mikä mättää ettei mee abbeyn työt hukkaan.
Ps. todellakin propsit tästä projektista että kerrankin joku keskittyy kunnolla virittämiseenkin (ja vielä näin vanhaa pyörää) eikä vaan ulkonäköön panosta kuten esimerkiksi minä
Ja kyllähän tässä toki ulkonäkökin koheni.
- Vanhassa pyörässä on paljo enemmän tekemistä ku jossakin bolt on uusissa 2T jossa kaikki toimii jo valmiiksi, tässä oppii. Eikä osat ole niin kalliita
Kyllä tässä yritetään parasta aikaiseksi saada, mut eka tekniikka projekti niin vähä vaikeuksia ymmärtää ja korjata sellasita mistä ei ole ikinä kuullut. Tässä oppii.