Tänäänpä käytiinki vähä ostelemassa taas ja matkaan tarttui kansi josta on reilu 4mm otettu pois nyt naukuu, pakko naukua tiivistesatsiki tuli otettua et sai konetta kasaan vielä uupuu helicoilit ja uudet pinnapultit että saa kannen kiinni, vesipumpun stefaki pitää metsästää jostai, ja jos joku tietää koon nii kertokaa koska eivät liikkeessä sanoneet koko pelkästään hinnan (35e)
Haarukkakin saapui hiekkapuhalluksesta ja sekin tässä lähipäivinä maalataan, mutta siitä lisää kun on sen aika.
Sekä takahaarukan laakerit stefat ja puslat, eikä edes olleet niin kalliit kun pelkäsin
Eli ensisavuihin kaivataan enää pinnapultit ja vesipumpun stefan kokoa, kanteen tuleva vesiletkun kansikin on väärä joten sitä saa tarjota jos löytyy sekä pinnapultitki kelpaa, ei muutaku kommenttia vaa.
Viimeksi muokannut Pandemic päivämäärä 9.3.2014 19:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Siis häh, 4mm madallettu kansi Ettei vaan olis 0,4mm? Joka tapauksessa kannattaa mitata squish, sitten kasausvaiheessa ettei tule liian tiukkaa välystä. Missä muuten käytit kannen madallettavana?
Oisit nyt sitte samantien väsänny pyttykoron, ottanu sylinterin pinnasta vähän pois, kattonu squishin kohillee ja viilannu pakoo nii ois ruvennu hyvin potkii ja on sulla aika reilusti porattu pyttyki jos mäntä on 2mm ylikoko
Voin melkein vaikka väittää, niin tuolla kannella ei tule yläkerta pysymään nipussa. Niin kranttua laitetta squishvälyksestä ei olekaan kuin RD/DT/TZR moottorit. Hiemankin liian kireä niin ei liimankaan kanssa tahdo tiivisteet kestää.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008 '90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Nonii, nyt rupes huolestuttaa paljonkas sen sit pitäs olla et pysyis hyvi nipussa nyt ainaki ottaa mäntä kantee kiinni
Mutta asiaan eli tänään kasailin vekotinta ja laitoin cr katteet kiinni sekä uuden maskin ehkä vähä väärä värine mut just oikee värine kesän suunnitelmiin tankki pitäs vielä ootella et saa lopullisesti katteet kii ja lippa ei todellakaan tuohon kulmaan tule!!!! sen verra kantta kokeilin et se ottaa juurikin siihen mäntään kii eli siihen neuvoja meneekö parilla tiivisteella ja miten sen squishin saa mitattua? yritinpä muka olla taiteelline vaa eipä tuossa valaistuksessa sekää oikee onnistu
PÄRPÄR
tonsa69
Pyörä:
CH Racing 70cc [ex], Derbi DRD Pro Sm 74cc [ex], Honda NSR 154cc
Squishvälyksen saat mitattua sillä, että isket sylinterin ja kannen tiivisteineen kasaan ja teippaat palan juotostinaa männän kupuun, että se yltää reunoille asti. Varovasti pyöräytät muutaman kerran konetta vauhtarista ja sitten se langanpätkä syyniin, työntömitalla mittaat littiin menneen kohdan, se kertoo männän ja kannen välisen välyksen. 0.8-1.0mm olisi sellainen että vielä pelaa. Näyttää tuo paljealue vain kaventuneen aika raakasti, kun on laskettu oikein huolella, pitäisi sorvilla ottaa ja levittää sitä uudestaan.
Dodii tänää mittailtii herra Mäkistationin antamilla ohjeilla squish ja sehän oli aika kiree eli parin tarkistuksen jälkee mitaksi saatiin 0,5mm eli vähä liia kiree tällä vehkeelle isäntä sitte ähä pirralla muotoili palotilan uudestaa ja tämän jälkeen saatinkin jo vähän siedettävämpi 0,9mm squish eli katsotaan jos pysyy nipussa nii antaa olla jos ei nii sit vielä isommaksi lipan sain istumaan vähä vähemmän huomiota herättävään kulmaan sekä kilventelineen kanssa tehtiin samahomma takahaarukkakin sai pohjamaalit päälle 2 pulloa meni ja kolmas tarvitaan vielä
Etujarrulle pitää tehdä adapteri tai hommata isompi levy
Samalla tein toisen alapään tiivisteen, ja onnekseni huomasin että olin laittanut väärinpäin sen oikean tiivisteen
Tänään ei mitään oikeestaa aikaa saatu, järetön lentsu iski ja joka paikkaa kolottaa ja arastaa kannen huomasin olevan eri vehkeestä eli nyt on pytylle alkuperäinen kansi koska samat merkinnät ku sylkässä se selittääki sen 4mm homman sekä tulihan tota "lääkkeissä" tilattua vippi josta tuleekin sitte Motot.Net tarroja 9kpl eli pitääpi harkiten lykkiä niitä paikallee ja parit varmaa säästän
Tuo sun vakiokantesi näyttäis olevan 3BN kansi, myös kurikantena tunnettu kummallisella palotilalla varustettu. Taas toi laskettu on ollut parempi 3MB kansi.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008 '90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...