WRD Derbi 125 SM

Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Anssi. » 4.3.2015 21:02

Lähti käyntiin ja lyhyen koe-ajonkin tein. Mikä näissä Hondan koneisissa pitää olla venttiilinvälys? 0,15mm kokeilin ja ihan kuin pitäisi naputusta...

Vähän pitää muutenkin säätöjä hakea vielä. Tulppa näytti hyvältä eli seokset toimii, mutta nopeasti täyskaasua antaessa on moottorissa pieni viive, ei tukehdu mutta ei heti lähde vetämään. Muuten kyllä tuntui voimaa olevan paremmin mitä syksyllä.

DB-killereitä pitää myös harkita, pitää nyt kovempaa meteliä mitä aikaisemmat 600cc pyöräni joissa ollut suorat putket... :lol:
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Anssi. » 4.3.2015 21:26

Anssi. kirjoitti:Lähti käyntiin ja lyhyen koe-ajonkin tein. Mikä näissä Hondan koneisissa pitää olla venttiilinvälys? 0,15mm kokeilin ja ihan kuin pitäisi naputusta...

Vähän pitää muutenkin säätöjä hakea vielä. Tulppa näytti hyvältä eli seokset toimii, mutta nopeasti täyskaasua antaessa on moottorissa pieni viive, ei tukehdu mutta ei heti lähde vetämään. Muuten kyllä tuntui voimaa olevan paremmin mitä syksyllä.

DB-killereitä pitää myös harkita, pitää nyt kovempaa meteliä mitä aikaisemmat 600cc pyöräni joissa ollut suorat putket... :lol:

Ja kaikki vastauksethan löytyi kun tutki wikiä tarkemmin... Viive on ilmeisesti ominaisuus, koska kiihdytyspumppua ei kaasuttajasta löydy.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Anssi. » 27.3.2015 23:28

Tässäpä tarinaa miten mopo toiminut:

Ensin kaasuttajan säätöjen hakemiseen meni aikaa hukkaan kun lähdin kokeilemaan aina vain suurempaa suutinta, pienemmällä sain toimimaan nyt reilu viikko takaisin virheettömästi. Säätöjä hakiessa pyörä siis toimi muuten moitteettomasti, vain viimeiset tehot ei ollut reservissä. Lopullisesti tyhjäkäyntiä säätäessä kuului sitten yht'äkkiä kolinaa ja nokkaketju oli tippunut paikoiltaan. Seurauksena imuventtiili ujosti kieroon, oikaisu sorvissa ja taas testiin. Toimi jälleen hyvin pienillä kierroksilla, ensimmäisessä täys kaasu kiihdytyksessä sitten alkoi taas tapahtua, sama kolina "hieman" rajumpana ja tällä kertaa pakoventtiili otti rajummin osumaa, oikastessa meni sitten mielummin poikki kuin suoraksi. Noh, uutta tilalle ja selvittelemään syytä miksi ketju tippuu, syylliseksi paljastui kiristin, josta varat oli lopussa. Tein kiristäjään jatkopalan ja testiin, nyt siis ketju oli ainakin riittävän kireällä. Ketju pysyi muutaman kilometrin varovaisen ajon, mutta tippui jälleen kun kokeilin taas täyttä kaasua. Todennäköisesti jakoketju on vaan niin loppu ja venynyt että ei enää pysy paikoillaan, sen vaihdolla voisi toimia...

Nyt on motivaatio sen verran hukassa tuon koneen kanssa että uusi on etsinnässä, moposta en luovu koska siihen on käytetty jo niin paljon aikaa ja on nyt ajettavuudeltaan todella hyvä, sen vähän perusteella mitä nyt on toiminut... Mikä olisi raadin mielestä paras vaihtoehto nykyisen setin tilalle? Pitää sopia samoihin kiinnikkeisiin ja miellään myös imukaulalle/pakoputkelle.

Vai pitäisikö suosiolla jättää odottamaan motivaatiota ja ostaa toimiva pyörä, kiinalaiset kopio ratkaisut ei jaksa kiinnostaa enää millää muotoa. :roll:
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.3.2015 17:20

Eikös noihin käy mm. Skyteamin 200cc sun muut koneet suoraan kiinni? 200 - 250cc mönkkäreistä kai myös koneita vaihdelty, niissä tosin pakki ja osa vesijäähdytteisiä. Kiinnikkeistä ei ole tietoa.
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Anssi. » 29.3.2015 22:28

Ledinauha kirjoitti:Eikös noihin käy mm. Skyteamin 200cc sun muut koneet suoraan kiinni? 200 - 250cc mönkkäreistä kai myös koneita vaihdelty, niissä tosin pakki ja osa vesijäähdytteisiä. Kiinnikkeistä ei ole tietoa.
Käy juu, ei vaan kiinnostaisi sijoittaa rahoja kiinalaiseen "laatuun".

Kaivoin vähäiset motivaation rippeet ja parsin vehkeen läjään jälleen, nokkaketjun laahaimet olivat syylliset ketjun tippumiseen, ihan eri mittaiset skyteamin ja derbin koneessa. Taas toimii. Nyt on kuitenkin into ja aika hukassa koko mopoilu harrastukseen sen verran, että nopein saa hakea pyörän halvalla uuteen kotiin.

Myynti-ilmo
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 30.3.2015 15:27

No jopas tää eskaloitui nopeasti :D Vaikka kuinka olisi innostus loppu mopoiluun niin et sä kyllä tästä voi tonnilla luopua! Derbin kevariks törkeen siisti ja hyvin rakenneltu! Alusta asti kun seurasin nii suosittelisin silti vielä jossain vaiheessa keksimään motivaatiota ja uutta projektia alle, koska tätä oli kiva seurata ja näyttää käden taitoja löytyvän 8)
Anssi.
Pyörä:
VT583 café
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
19.10.2005 17:33
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Anssi. » 30.3.2015 15:47

Juulmuri kirjoitti:No jopas tää eskaloitui nopeasti :D Vaikka kuinka olisi innostus loppu mopoiluun niin et sä kyllä tästä voi tonnilla luopua! Derbin kevariks törkeen siisti ja hyvin rakenneltu! Alusta asti kun seurasin nii suosittelisin silti vielä jossain vaiheessa keksimään motivaatiota ja uutta projektia alle, koska tätä oli kiva seurata ja näyttää käden taitoja löytyvän 8)

Uutta projektia tulee kyllä aivan varmasti tilalle, ihan eri kuutiotilavuudella vain ;).

Nyt tästä on vielä hyvä luopua kun on kulutusosat kunnossa ja pyörä muutenkin tikissä, rahalla saa uuden aina tilalle. Nettimotossa on myynnissä pyöriä kahdella eri hinnalla, pyyntihinnalla ja myyntihinnalla. Jälkimmäisten vaihtuvuus on huomattavasti nopeampaa :lol:.

Tosin mikäli joku ei tuota tuolla hinnalla osta jää se tallin perälle odottamaan sitä motivaatiota.
Kukaan ei kysy kuinka nopeasti se tehtiin, vaan kuka sen teki.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: WRD Derbi 125 SM

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 30.3.2015 16:23

Aivan varmasti ostaa, harmi että luovut. Jos ois tarvetta kemmulle ni hakisin heti pois. ;)