2-T pornoa: Kipinä hukassa, IDEAA VAAN KEHIIN!!

SuolakurkkuJooseppi
Pyörä:
Olihan noita
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.3.2010 22:12
Re: 2-T pornoa: DT projekti, imukaula, alapääntiiviste

ViestiKirjoittanut SuolakurkkuJooseppi » 20.9.2012 14:48

Hyvä että jotkut käyttää myösjärkeä näissä projekteissa :lol: , välillä näkee näitä projekteja missä isketään vaan kaiken maailman viripalikat kiinni miettimättä niiden soveltuvuuttaan keskenään.

Ja toivottavasti saisit ennen ajokausia kuntoon? Vai meinasitko talvella ajaa?
valkokilpi YZ projekti
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT projekti, imukaula, alapääntiiviste

ViestiKirjoittanut kymefighter » 20.9.2012 20:29

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Hyvä että jotkut käyttää myösjärkeä näissä projekteissa :lol: , välillä näkee näitä projekteja missä isketään vaan kaiken maailman viripalikat kiinni miettimättä niiden soveltuvuuttaan keskenään.

Ja toivottavasti saisit ennen ajokausia kuntoon? Vai meinasitko talvella ajaa?


Meinasin ajaa talvella jos saan kuntoon silloin.
Niin tuosta järjen käytöstä tässä viestssä myöhemmin lisää.

Kuvia saavutuksista.

Kuva

Imukaula nyt aika tarkalleen 30-32mm sisältä, hienosti dremielillä onnistuu tuo avarrus. Boost bottlena pidän vakion, laskeskelin tuossa bimotionilla että toimii parhaiten juuri ennen 7500rpm, eli ennenkuin y.p.v.s aukeaa. Tilavuus oli n.315cc, ulosulon halk. 7mm ja pituus 23mm.

Virtauksien testausa.

Kuva

Kuva

Aika suorassa linjassa on, vaikka kaasuttimen ja vakio imukaulan välille jää pieni rako, kuitenkin bensa suoraan siitä menee, rako on siis tuon liitosletkun kohdalla kaasuttimen ja imukaulan välissä.

Kuva


Tässä oikeen veljen paparazzi kuva. Siis oikeeta jären käyttöö.

Kuva

Muute ihan hyvin tuo moottorin peseminen meni MUTTA.
Toiselta puolen sylinteristä puuttu y.p.v.s se suoja vitun palikka.
Ja niiinku joku jo osaakin arvata y.p.v.s on rikki joten akselia ei ollut sisällä. Eihän siinä sitten, mukavasti pesin moottoria kun muutaman minuutin kuluttua silmät osu siihen reikään mistä näkee melkeen kampi kammioon asti. NOH eihän tietenkään ollut eddes mäntää kiiinni, joten kaikki vesi valui suoraan kampikammion...
Siinä sitten veljen kanssa (lähinnä minä) kirottiin, ja kaadettiin helvetin öljystä bensaa kampikammioon, pois ja uudet tilalle pois ja uudet tilalle tuo miljoona kertaa ja sitten kun väri alkoi olla normaali, eikä helmeilyä ilmentynyt, heitin kunnon satsit öljyy tuonne ja pyörittelin kiertokankea. Nyt jumalauta jos tuo kilahtaa niin voitte uskoa... MIten voi onnistua laskemaan vettää kampikammioon kolme kertaa vuoden sisällä? No en tosiaan tiiä, mut onneks sentään joka kerta on ollu eri syy... Oon varmaankin väärällä alalla.

Tästä jatkamme sitten huomenna, tai lauantaina, tai ehkä jopa vasta sunnuntaina. Nyt tarttee vähän hermolomaa. :nolo: :paha: :paha: :lol:
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut eQ123 » 20.9.2012 21:34

Tohon kaasari asiaan vielä että aprilioihin kaikki laittaa ton 34mm kun se on ennen ollu vanhemmissa vakio kaasari-> yleinen-> säätöä ei tarvitse aloittaa tyhjästä. Eikös detseissä oo ollu ennen isompi kaasari mitä nykysin? Vai onko tämä tieto mutua kaverin suusta?
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut kymefighter » 20.9.2012 21:36

Tässä vehkeessä 28mm mikuni vakiona.
TT:ssä pitäis olla mukamas 32mm, mallia en kuitenkaan muista. Miks ihmeessä se 32, minusta liian suuri...
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut Clutch » 20.9.2012 21:44

No kyllä 32:lla paremmat vedot onkuin 30:lla. 34mm ylöspäin jo varmaan aiheuttaa hallaa.
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut kymefighter » 21.9.2012 16:48

Tälläistä tänään. Pientä putsaamista, kuitenkin aika käy vähiin niin lopetin hommat tältä päivältä.
Sylinteri on nyt porauksessa, ensiviikon perjantaina osia ja mäntää sylkkää pitäis tulla, sillon pidetään siis vapaa vklp, vain pyörää varten?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vanteet hyvässä kiillossa kun jaksais kunnolla putsata :p

Tästä jatkamme, kaasuttimestakin löydetty lisää tietoa. Mutta en ole päättänyt tuleeko jäämään tuo kaasutin.
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut voevoe » 21.9.2012 18:12

tuosta kaasari jutusta että kaverilla on muuten tt räsässä 39dellorto ja k&n vaparisuodatin eikä ole yhtään liian iso. Vetää kaikilla kierrosalueilla hyvin! se kaveri sano 34kaasarilla varustettua räsää kokeiltuaan 34kaasarilla olleen ihan pirun paljon laiskemman tuntunen :D ei mulla muuta
screw you guys, im going sideways.
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut kymefighter » 21.9.2012 20:55

39mm, ei oo toki liian iso, kyl mä sit ymmärrän jos se kiertää joku 13krpm. Sit jos tehoo on niin eihän siinä. En oikeen usko tuota väitettä.
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut juvee_ » 21.9.2012 22:03

Jos on potentiaalia muuten vetää noin korkeelle niin miksei 39mm (varmaan 39.5mm lortto)? Mutta sulla kun on painotettu vääntöihin niin 30mm just sopiva varmaa noilla specseillä.. Kirjotus/ajatuksset voi olla hieman sekavaa tähän aikaan perjantaista..
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut kymefighter » 21.9.2012 22:15

itte olen miettiny tota että mikroautoissa 125cc jotka kiertää 13500rpm on sama kaasutin 30mm phbe kun mulla ja hyvin on vetoja. Ja joissakin aprilioissa 28mm dell. Yli 30hp renkaalta.
Joo pitää varmaan huomenna suunnitella uusiks, ei tää järkevästi ajattelu/keskustelu luonnistu tänään, tähän aikaa. Katsotaan huomenna klo 18 tarkemmin... :p
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, kolme tapaa saada vettä kampikammioon

ViestiKirjoittanut kymefighter » 22.9.2012 1:57

Kaasuttimesta löysin tuollaisen taulukon, joku viisas kerännyt tietoa erilaisista kevareista ja kaasareista, jota itse täydentäny jonkun verran.

Kuva

Tuossa koko laskuri, huipputeho kierrosten, iskunpituuden ja porauksen kaavalla:

Kuva

Tietenkin kaasuttimen toimintaan vaikuttaa myös kulman muutos verrattuna tzr:n tekniikassa kiinni ollessa. Tzr:ssä kiinni ollessa kaasutin oli täysin pystyssä. DT:ssä hieman kulmassa, joten bensanpinta muuttuu hieman, kun bensanpinta säädettyä kohdalleen DT:sen, tzr:n suutinkoko taulukko käy suoraan DT:n säätöön... Tzr:n lohkoissa myös virtaus oli suoraan alaspäin DT:ssä kaasuttimen virtaus (edellisien viestien vedellä kokeiltu virtaus kuva) osuu pää osin imukaulan sivuun, ja siitä myös kampikammion sivuun.

Kettu nää kakstahit, tarkkojakun ovat...
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

ViestiKirjoittanut kymefighter » 24.9.2012 9:55

Kaasutin asiaa:

Cylinder enduro motocross roadrace
125 30-32mm 33-36mm 35-38mm
175 33-35mm - 35-38mm

"Tehon lisäys suuremmall kaasuttimella ei ole suuri (ehkä 1hp) mutta moottorivetää viimeiset 500-800rpm hyvin mutta loppuu kuin seinään, toisin kuin pienemmällä" Hayenes-2stroke tune

tarkoittaa siis että isommalla kaasuttimella huippu tehot ovat paremmat mutta keskiteho loppu. kirja kuitenkin käsittelee enemmän mikunia kuin dellortoa, jos tuo meikäläisen malli riittää mikroautoissa 13,5krpm niin miks ei tuohon?

Moottoria ja sylinterin muutoksia tehdessä ei ollut tarkoituskaan luoda huipputehokasta kapeaalueisella vetoalueella vaan laaja vetoalueinen vääntävä moottori mistä ei tehoalueelta tipu vaikka on hieman liian suuri vaihde kierroksiin nähden.
Ajatuksena modatut läppäkotelo ja hiilari läpät, sekä kevennetty magneetto. ;)

Onko kellään kokemusta muuten DEP tehareista, vaikka verrattuna gianelliin? Onko tehoalue korkealla vai matalalla?
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

ViestiKirjoittanut Clutch » 24.9.2012 10:36

Älä poika ikinä vertaa Giannellia ja Deppiä :D
Giannelli aivan paska putki olkoot uus taikka vanha malli, hyvää siinä on vain hinta.
Dep on kaikkiista yläkiertoisin putki kuin detsiin saa ja sitten tulee vanhanmallin arrow joka lähes deppiä vastaava. Huipputeho noiden kahen putken erolla kumminkin ihan minimaalinen että en sen takia maksaisi satasta lisää.
Giannellit vääntöputkia kuin myös Athena.
Nimerkillä reilusti kokemusta jokasesta putkesta detsillä :) Athenal saa sellasen nelarimaisen väännön ja loistava kikkailuun.
kymefighter
Pyörä:
Yamaha DT125 & EX Tappaja TZR129 osina myynnissä!!
Liittynyt:
8.1.2012 15:44
Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

ViestiKirjoittanut kymefighter » 24.9.2012 10:41

Joo oisin saanut DEP:in putken johonkin 80€... Mitäs nyt sitten hommaan gianellin tilalle? eihän se gianelli nyt aivan paska voi olla jos se kerta tezarissa toimi??
Eli siis vanha DT. Athena, vai Gianelli
Athena 180+ änäri Ebay: 204 euroa koko setti (ei käytettyjä)
Gianelli 80-140 änärin kanssa. (n.120€ setti käytettynä,
uusi 185-200€)

Mikäs näiden ero? Athenan huomaa mutta Gianellin tehoja ei??
http://www.motot.net/talli/osat/id42945/
Ostakaa tappajan osat pois! Kysellä saa!
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: 2-T pornoa: DT, Kaasutin asiaa, päivän saavutukset

ViestiKirjoittanut juvee_ » 24.9.2012 10:50

No ei oo kyllä Giannelli mikään paska putki.. Just hyvä, vääntää hyvin keskeltä ja potkua riittää myös ylhäällä ihan kivasti :roll:
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !