Vanhat oon ehostanu ja vielä pitäs itelle metsästää magneetonkoppaan nuita pultteja 4kpl itellekkin.. Ite kyselen nuista erikoispulttiliikkeistä nii eiköhän löydy
vileki kirjoitti:onko vanteden kiillotus saatu valmiiksi? jos on niin voitko laittaa kuvaa tulossa todella kermane ja oon seurannu tätä jo jonkin aikaa hymysuin
Ei ole vielä edes jatkettu kun kaikkea muuta värkätty, mutta tänään voisi jatkaa! Kuvaa tulee kun valmiit. Höpöhöpö tässä mitään fmf fattyjä ole Hämääkö se kiilto noin paljon.. Ihan bud hgs omin kätösin kiillotettuna tulossa paikoilleen Kiitos kommenteista!
Tänään kävin taas tallilla ja hyökkäsin vanteiden kimppuun Kiillotan ne melkein kokonaan ja maalaan keskustan vannehopealla, eli siihen tähdätessä poistin eloksoinnin vanteista kaikkialta paitsi keskeltä pinnojen ympäriltä! Hommahan oli aika yksinkertainen, eli nailonlaikka sähköporakoneeseen ja kone tulille ja hinkkaamaan Yritin saavuttaa yhdensuuntaisia naarmuja, että olisi helpompi sitten hioa ne pois. Hiontaahan en laiskana ja viisaana jaksa ihan käsin suorittaa vaan tein koneen avittamaan tässä vaiheessa! Asia yksinkertaisuudessaan, mirkeliin eturissa kiinni ja siitä ketjut takarissaan ja homma toimii! Ei tarvitse kuin pitää paperia vanteessa ja kone tekee itse työn Eloksoinnin poistoa varten tein tuommoisen asettelun että sai pidettyä paikollaan ja pyöriteltyä! Melko karussa kunnossa oli vanne, mutta kyllä se kohta alkaa näyttämään hyvältä! Tässä kuva siitä laitoksesta mikä pyörittää vannetta Karun näköinen, mutta homma toimii! Loppuun vielä video laitteen toiminnasta!
Viimeksi muokannut valevandro päivämäärä 12.3.2014 23:24, muokattu yhteensä 1 kerran
miltäs sitte tuntuu ku sormi menee pinnojen välii ja miten etuvanteen kiillottaminen onnistuu tuolla laitteella? pitäis omasta hussesta maalata vanteet mustaks ja kiillottaa huulet
Ei niitä sormia tarvi sinne pinnojen väliin sörkkiä.. Toivottavasti Tarkkana vaan kun tekee niinkuin aina ennenkin! Etuvannehan onnistuu samalla tavalla mutta tarvii tehä jonkunlainen adapteri tuolle rissalle. Helppo homma sinänsä. Helpompi entä alkaa käsin hiomaan.
Iltaa vaan kaikille lukijoille! Tällä viikolla tuleekin vähän speciaalimpia päivityksiä kun rakennellaan JiiÄl:än hussea ja omaa hussea meidän tallissa! Opetin juholle kiillotuksen salat ja kiilloteltiin syylärin päätyjä ja linkun osia! Hyvää jälkeä siitä tuli taas kerran Itseltäni kiillotin jännitteensäätimen ja vanteiden "pohjatyöt" viimmeistelin. Seuraavana edessä olisi niitten kiillotus Ennen sitä varmaan kiroan syylärit alimpaan helvettiin sormet ruvella kun yritän niitä kiillottaa.. Jatketaan huomenna samoissa merkeissä uusilla kujeilla! Vanteet pestynä ja odottamassa hiontaa! Pitihän se tähänkin kajota kiillottamalla.. JiiÄl:än syyläri ja linkun osat hohtaa niin perkeleesti! Kaverikuva linkun osista.
Vaivaahan näihin todellakin nähdään.. Syyläreissä melkoinen homma kun valujälkiä on niin paljon. Hiomalla ja apuvälineitä apuna käyttäen onnistuin saamaan jonkulaisen lopputuloksen aikaan.. En kyllä ole täysin tyytyväinen mutta saa kelvata! Pitäisi kiillottaa vielä toinen syyläri, mutta ei oikein innosta alkaa taas epäkeskolla hiomaan valujälkiä pois.. Noh jos sitä huomenna kävis ostamassa keulaan stefat ja öljyt niin pääsisi kohta remontoimaan keulan ensimmäistä kertaa ikinä Hyvinhän se tämäkin edistyy kun melkein asuu tallilla Tulee kyllä värkättyä kaikkea muutakin siinä ohessa kuten vanteiden levitystä ja kaikkien maailman härpäkkeiden rakennusta! Meni kyllä vähän offtopic mutta laitetaas vielä kuvia!